Cara Membuat Kolaj Foto di Snapseed

Snapseed adalah alat penyuntingan foto kreatif dengan banyak ciri menarik. Sekiranya anda mencarinya dalam talian, anda akan menemui beberapa ciptaan dan kesan yang luar biasa.

Di sebalik semua kualiti ini, Snapseed kehilangan satu ciri utama - pembuat kolaj foto.

Tetapi anda tidak perlu segera panik. Masih ada cara untuk membuat kolaj foto di Snapseed. Walau bagaimanapun, anda mesti menggunakan alat lain dan artikel ini akan menerangkan caranya.

Penyuntingan Foto Snapseeds

Anda mungkin tertanya-tanya mengapa anda ingin menggunakan Snapseed untuk mengedit alat jika tidak mempunyai perisian untuk membuat kolaj sederhana. Walaupun langkah-langkah di bawah ini mudah dan akan berfungsi untuk kebanyakan gambar anda, Snapseed adalah alat yang sangat baik untuk menyesuaikan gambar yang indah.

Untuk alat penyuntingan yang cepat dan sederhana, Snapseed nampaknya merupakan salah satu pilihan yang lebih baik. Anda boleh mendapat banyak kelebihan perisian penyuntingan mewah di telefon anda. Cukup pilih foto yang ingin anda sempurnakan, pangkas atau sesuaikan, kemudian mainkan dengan banyak pilihan pengeditan aplikasi.

Membuat Kolaj Foto di Snapseed

Oleh kerana Snapseed tidak mempunyai fitur kolaj bawaan, Anda tidak dapat membuat kolase semudah dengan beberapa aplikasi lain. Untuk melakukannya di Snapseed, anda harus menggunakan alat ‘Double Exposure’. Ini adalah satu-satunya alat yang membolehkan anda meletakkan beberapa gambar pada kanvas yang sama.

tersentak

Oleh itu, jika anda ingin membuat kolaj khusus di Snapseed, ikuti langkah berikut:

Langkah 1

Buka aplikasi Snapseed.

Langkah 2

Ketuk di mana sahaja di skrin untuk membuka foto.

Langkah 3

Pilih gambar. Ini akan menjadi foto latar belakang anda yang semestinya gelap sepenuhnya pada akhirnya. Anda boleh memilih gambar apa pun, tetapi ukuran gambar latar ini akan menjadi ukuran kolaj anda.

Langkah 4

Ketuk di kiri atas skrin jika anda mahu membuka gambar dari pemacu anda.

muat turun

Langkah 5

Ketuk ‘Alat’ di bahagian bawah skrin setelah foto dimuat.

alatan

Langkah 6

Cari alat ‘Double Exposure’.

alat pendedahan berganda

Langkah 7

Gerakkan bar kelegapan ke kanan. Ia akan menjadikan latar gelap dan gambar kedua menjadi padat.

bagaimana membuat kolaj foto di snapseed

Langkah 8

Ketik ikon tanda semak di kanan bawah.

Langkah 9

Sekarang tekan ‘Tools’> ‘Add Image’ sekali lagi, dan tambahkan bahagian lain dari kolaj anda.

Langkah 10

Laraskan gambar baru.

Langkah 11

Ulangi proses ini untuk setiap foto baru di kolaj anda.

membuat kolaj foto dalam keadaan runtuh

Kolaj Foto Snapseed Mempunyai Kelegapan Rendah

Perhatikan bahawa kesan ‘Double Exposure’ hanyalah pengganti kolaj dan bukan tujuannya. Oleh kerana itu, hasil akhir mungkin tidak sesuai dengan jangkaan anda.

Juga, dengan setiap foto tambahan, kelegapan gambar sebelumnya akan menjadi lebih rendah, dan juga lebih sukar untuk disesuaikan. Oleh itu, anda mungkin tidak mahu menggunakan kaedah ini untuk lebih daripada 3 atau 4 gambar.

Anda boleh menyelesaikannya sebahagian dengan mengubah kecerahan. Setelah anda menambahkan semua gambar anda, lakukan perkara berikut:

  1. Ketik ‘Alat’ di bahagian bawah skrin.

  2. Pilih pilihan ‘Tune Image’.

  3. Ketik alat 'Tuning' di bahagian bawah skrin.

  4. Main dengan kecerahan, kontras, dan bar lain sehingga anda mendapat hasil yang memuaskan.

  5. Ketik butang tanda semak.

  6. Tekan 'Eksport' di kanan bawah skrin.

  7. Pilih cara anda mahu menggunakan kolaj gambar anda. Anda boleh membaginya di aplikasi lain atau menyimpannya ke pemacu anda.

Inilah kisahnya. Ia bukan pembuat kolaj yang betul, tetapi ia adalah pengganti yang cukup adil.

Adakah Alat Pembuatan Kolaj Lebih Baik?

Sekiranya anda ingin membuat kolaj foto yang bagus, terdapat banyak aplikasi yang dimaksudkan untuk melakukan itu.

Anda bahkan boleh membuat kolaj foto di salah satu aplikasi ini dan kemudian memuat naiknya ke Snapseed untuk pengeditan dan penggilap lebih lanjut.

Berikut adalah beberapa aplikasi kolaj terbaik yang berfungsi dengan baik dengan Snapseed:

  • PicsArt Photo Studio - Ini adalah penyunting foto yang sangat popular dengan ciri kolaj yang berguna. Juga serasi dengan Android dan iOS.
  • Foto Google: Aplikasi Google rasmi yang juga membolehkan anda membuat gambar kolaj yang hebat. Sekiranya anda mempunyai peranti Android, anda semestinya sudah memilikinya di telefon anda. Terdapat juga versi untuk iOS yang boleh anda muat turun.

Adakah Snapseed meninggalkan tanda air?

Salah satu perkara terbaik mengenai Snapseed adalah tidak ada tanda air. Anda tidak perlu log masuk atau kehilangan maklumat privasi semasa menggunakan aplikasinya, cukup muat turun dan mula bekerja.

Bagaimana cara memindahkan foto saya ke aplikasi kolaj?

Anda boleh mengetuk pilihan 'Eksport' di bahagian bawah setelah selesai mengedit, kemudian ketuk 'Buka Dengan' untuk senarai aplikasi yang tersedia untuk mengirim gambar anda.

Adakah Snapseed percuma?

Tidak ada bayaran atau iklan berbayar dengan aplikasi ini.

Bolehkah saya menggunakan Snapseed di komputer saya?

Tidak, Snapseed hanya tersedia di Google Play Store dan Apple App Store.

Sekiranya Saya Menggunakan Snapseed Untuk Kolaj?

Oleh kerana tidak ada fitur kolaj bawaan di Snapseed, anda perlu melakukan lebih banyak usaha untuk membuat kolaj. Kadang kala ia tidak akan kelihatan sangat bagus kerana kekurangannya seperti yang dinyatakan di atas. Sekiranya atas sebab tertentu anda harus menggunakan Snapseed dan tidak ada yang lain untuk membuat kolaj, bersiaplah untuk bermain-main dengan alat tambahan.

Cara terbaik untuk menggunakan aplikasi ini adalah dengan mengedit foto yang ingin anda masukkan ke dalam kolaj gambar anda kemudian mengeksportnya ke aplikasi lain. Dengan cara ini anda dapat menggunakan yang terbaik dari kedua dunia: alat penyuntingan foto Snapseed yang luar biasa dan aplikasi lain yang direka untuk membuat kolaj.

Sekiranya anda mengetahui cara yang lebih baik untuk membuat kolaj di Snapseed atau jika anda mempunyai petua lain, kami ingin mendengar daripada anda. Kami akan memeriksa komen.