Cara Membuat Kolaj Foto untuk Aplikasi Tik Tok

TikTok adalah aplikasi nombor satu untuk membuat video pendek dan video sync bibir yang menjadi begitu popular sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Tetapi tahukah anda bahawa anda boleh membuat tayangan slaid foto menggunakan aplikasi ini? Anda boleh, dan artikel ini akan menerangkan kepada anda cara melakukannya dengan beberapa cara yang berbeza.

Cara Membuat Kolaj Foto untuk Aplikasi Tik Tok

Walaupun kolaj sederhana adalah beberapa foto dalam format susun atur kreatif, TikTok mengambilnya lebih jauh. Di samping kesan dan alat penyuntingan yang luar biasa, ciri tayangan slaid dalam aplikasi mengambil foto anda yang masih ada dan mengubahnya menjadi kisah unik, cantik, dan kreatif.

Kami akan membincangkan cara membuat kolaj ini menggunakan fungsi dalam aplikasi atau menggunakan aplikasi pihak ketiga. Syukurlah, mudah untuk menjadi popular di TikTok dengan kandungan yang betul. Memahami pelbagai pilihan penyuntingan kandungan dalam aplikasi adalah langkah terbaik untuk menjana kejayaan anda di TikTok sambil memperoleh pengikut setia.

Buat Tayangan Tayangan Foto Anda Menggunakan TikTok

TikTok dapat membantu anda mengumpulkan beberapa tayangan slaid foto yang kelihatan menarik. Ia mudah digunakan, dan setelah anda menguasai semua ciri, anda dapat membuat beberapa kolaj foto yang mengagumkan dalam masa yang singkat. Pilihan dalam aplikasi merangkumi tayangan slaid di mana foto memudar menjadi yang baru, morph, pixelate dan banyak lagi. Jadi mari kita membuat tayangan slaid yang sempurna di TikTok.

Berikut adalah panduan langkah demi langkah terperinci.

  1. Buka aplikasi TikTok di telefon anda.
  2. Ketik ikon + di bahagian bawah skrin anda.

    Kolaj Foto pada Tik Tok

  3. Ketuk "Templat Foto" atau tab "M / V". Sekiranya anda tidak mempunyai tab ini, wilayah tempat anda berasal tidak menyokong tayangan slaid foto, jadi anda harus menggunakan aplikasi Animoto sebagai gantinya. Versi aplikasi yang lebih lama mempunyai butang "Muat Naik" yang membolehkan anda menambahkan hingga 12 foto sekaligus.

    Buat Kolaj Foto pada Tik Tok

  4. Cari templat yang anda suka dengan meleraikan pilihan. Ketik "Pilih Foto" apabila anda menjumpai yang betul. Setiap templat memberi tahu anda berapa banyak foto yang dapat anda muat naik dengan pilihan tersebut.
  5. Pilih foto yang ingin anda tambahkan ke tayangan slaid. Ketik bulatan di sudut kanan atas setiap foto yang ingin anda tambahkan. Pilih gambar mengikut urutan yang sama yang anda mahu gambar tersebut muncul dalam tayangan slaid. Jumlah foto yang dapat anda tambahkan bergantung pada templat yang anda pilih.
  6. Ketik "Seterusnya".

    Kolaj gambar Tik Tok

  7. Anda kini boleh menambahkan kesan dan pelekat pada kolaj foto anda. Ketik "Seterusnya" apabila anda selesai.
  8. Pilih pilihan anda dan tekan "Post" untuk menerbitkan kolaj. Anda boleh menambahkan semua jenis kapsyen dan menyesuaikan siapa yang dapat melihat tayangan gambar foto anda, menghantar komen dan sebagainya.

Aplikasi Animoto

Beberapa pengguna menyatakan bahawa mereka tidak melihat pilihan templat dan oleh itu tidak dapat membuat kolaj atau tayangan slaid. Sekiranya itu berlaku untuk anda, pergi ke Google Play Store atau App Store, dan muat turun aplikasi Animoto. Seperti yang telah disebutkan sebelumnya, anda boleh membuat kolaj, video, dan bahkan melakukan pasca pengeluaran dengan aplikasi hebat ini.

Inilah cara membuat kolaj foto keren dengan Animoto.

Animoto

  1. Buka aplikasi Animoto.
  2. Ketuk "Buat Video" di tengah-tengah skrin.
  3. Pilih gaya tayangan slaid anda. Anda boleh menemui beberapa tema yang berbeza untuk dipilih. Periksa gaya yang ada dengan menggesek "Gaya Pilihan". Anda dapat mengetuk "Lihat semua Gaya" untuk melihat semua pilihan yang tersedia.
  4. Ketuk "Ubah Lagu" di bahagian bawah skrin. Anda kemudian akan melihat halaman "Muzik" di mana anda boleh memilih lagu untuk video anda.
  5. Pilih lagu yang anda mahu gunakan. Anda boleh memainkan pratonton lagu untuk mengetahui sama ada anda suka. Anda juga dapat menambahkan muzik dari peranti anda dengan mengetuk "Muzik Saya."
  6. Kembali ke tayangan slaid dan ketuk anak panah biru yang muncul di sudut kanan atas skrin anda. Ia akan membawa anda ke album foto atau video di iPhone anda.
  7. Ketuk "Foto" untuk mengakses gambar pada peranti anda.
  8. Pilih gambar yang anda mahu gunakan. Anda boleh memilih hingga 20 gambar setiap tayangan slaid.
  9. Ketuk anak panah biru sekali lagi untuk pergi ke layar "Edit Video".
  10. Ketik foto yang telah anda tambahkan untuk mengeditnya. Aplikasi ini membolehkan anda menambahkan teks, memotong foto, dan menyesuaikan orientasinya.
  11. Ketuk "Tambah Teks" untuk membuat slaid teks sahaja. Ciri ini sangat baik untuk tayangan slaid pengajaran.
  12. Ketuk "Pratonton" untuk melihat bagaimana tayangan slaid anda sebelum anda menyiarkannya. Lakukan perubahan terakhir dengan mengetuk "Teruskan Menyunting."
  13. Langkah terakhir adalah mengetuk "Simpan & Hasilkan Video." Ia akan muncul di bahagian bawah skrin anda.

Membuat Akaun Animoto

Sekarang, setelah anda selesai membuat tayangan gambar pertama anda menggunakan Animoto, anda perlu membuat akaun. Isi butiran atau log masuk menggunakan akaun Facebook anda. Setelah selesai, anda sudah bersedia untuk menghantar tayangan slaid anda ke TikTok. Ikuti langkah-langkah ini untuk melakukannya.

  1. Ketik video anda dan ketuk "Main" untuk melihatnya sekali lagi.
  2. Pilih "Simpan" dan video akan dimuat ke Rol Kamera anda.
  3. Buka TikTok pada iPhone atau iPad anda.
  4. Ketik ikon +.
  5. Pilih pilihan "Muat Naik".
  6. Cari video yang ingin anda tambahkan dalam rol kamera anda.
  7. Ketuk "Edit" jika anda akan menambahkan kesan lain pada TikTok.
  8. Tambahkan pelekat dan kesan jika anda mahu. Ketik "Seterusnya" apabila anda selesai.
  9. Masukkan pilihan posting anda dan ketuk "Posting".

Kongsi Kolaj Foto Anda Dengan Dunia

Seperti yang anda lihat, proses ini memerlukan sedikit latihan, dan beberapa pengguna harus menggunakan aplikasi Animoto untuk membuat kolaj foto sebelum mempostingnya ke TikTok. Setelah beberapa kali mencuba, anda pasti akan mendapat beberapa tayangan slaid yang menarik untuk dinikmati oleh semua rakan anda.

Sebaik sahaja anda dapat membuat tayangan slaid yang hebat, anda boleh melihat semua ciri dan pilihan di TikTok. Sesiapa yang menggunakan aplikasi ini mempunyai peluang yang jauh lebih baik untuk menjadi terkenal TikTok berbanding laman media sosial lain seperti Instagram atau YouTube. Mengeposkan kandungan yang betul dengan kerap, dengan usaha yang tepat akan membantu anda mendapatkan pengikut seperti pencipta yang paling berpengaruh di TikTok.