Cara Membuat Kolaj Foto di Aplikasi VSCO

VSCO adalah aplikasi perkongsian foto Amerika di mana orang menyiarkan dan berkongsi foto, video pendek, dan gif mereka antara satu sama lain. Anda boleh menemui semua jenis idea menarik dan motif menarik, termasuk beberapa kolaj foto yang hebat.

Cara Membuat Kolaj Foto di Aplikasi VSCO

Walau bagaimanapun, aplikasinya tidak dilengkapi dengan ciri kolaj foto, jadi anda boleh menjadikannya sebagai cara lama, atau anda boleh menggunakan aplikasi pihak ketiga untuk membuat kolaj yang hebat. Dalam artikel ini, kami akan meneroka beberapa aplikasi hebat dan belajar bagaimana membuat kolaj.

Membuat Kolaj Sekolah Lama

Orang biasa membuat kolaj foto dan gambar dari majalah dan surat khabar lama sebelum telefon pintar dicipta. Cara lama untuk membuat kolaj tidak dapat dilupakan, tetapi sebilangan orang masih menyatakan kreativiti mereka dengan menyatukan semua jenis foto untuk membuat kolaj yang menarik.

kolaj

Kolaj oleh drewaround

Anda boleh mencuba dan membuatnya sendiri. Yang anda perlukan hanyalah beberapa majalah lama, sepasang gunting, dan beberapa gam.

  1. Pertama, cari bahan yang ingin anda gunakan. Anda boleh mendapatkan buku, surat khabar, dan majalah lama. Ambil sepasang gunting dan mula memotong gambar yang anda suka.
  2. Pilih pemandangan dari salah satu majalah anda untuk dijadikan latar belakang kolaj anda.
  3. Tambahkan elemen yang berbeza yang anda buat dan gabungkan menjadi imej baru.
  4. Apabila karya anda selesai, ambil gambar dengan telefon anda dan muat naik gambar tersebut ke VSCO.

Membuat kolaj secara manual adalah bermanfaat, dan anda dapat memotong semuanya dengan tangan. Itu biasanya sangat menggembirakan, terutamanya jika anda mempunyai beberapa majalah atau gambar keren yang dapat anda gabungkan. Tetapi, jika membuat kolaj dengan gunting dan gam bukan secawan teh anda, anda boleh mencuba menggunakan salah satu daripada banyak aplikasi pihak ketiga.

Aplikasi Kolaj Foto Pihak Ketiga

Berikut adalah beberapa aplikasi berguna yang dapat membantu anda mengumpulkan kolaj anda sendiri.

Kolaj Pic

piccollaage

Seperti namanya, PicCollage dirancang semata-mata untuk membuat kolaj. Anda boleh memilih antara grid kolaj klasik, kad ucapan, atau susun atur gaya bebas untuk memulakannya. Tambahkan foto yang ingin anda gunakan dari perpustakaan atau akaun media sosial anda, dan aplikasi akan membuat banyak pratonton secara automatik. Anda kemudian boleh memilih yang anda suka dan mengedit ciri seperti warna latar belakang, menambah corak, menukar gambar individu, menggunakan pelekat dan kesan, dan banyak lagi.

Moldiv

Moldiv

Walaupun kebanyakan aplikasi kolaj foto mengumpulkan gambar anda menjadi templat, Moldiv melihat gambar yang besar. Oleh itu, daripada memuatkan gambar anda ke dalam templat dengan segera, aplikasi ini membolehkan anda menyempurnakan setiap gambar sebelum menambahkannya ke bingkai. Anda boleh memotongnya, menukar warna, paparan, semangat, dan banyak lagi ciri lain.

PicPlayPost

gambar permainan

Ini adalah aplikasi hebat jika anda baru membuat kolaj foto. Ia akan membuat kolaj foto automatik foto pada Roll Camera anda. PicPlayPost mempunyai semua jenis peralihan, drop-in, dan kesan yang dirancang untuk menjadikan kolaj anda unik dan menarik. Anda juga dapat menambahkan muzik dan video kegemaran anda ke ciptaan anda. Tidak ada had setelah anda mengetahui cara aplikasi berfungsi.

Kolaj Fuzel

Kolaj Fuzel

Fuzel Collage memberi anda banyak kebebasan kreatif. Ia membolehkan anda menambahkan seberapa banyak foto yang anda mahukan pada satu kolaj. Anda boleh menggunakan foto dari Roll Camera dan akaun media sosial anda. Fuzel Collage juga membolehkan anda menggunakannya untuk mengambil foto baru juga. Pilih muzik latar dan gunakan salah satu daripada empat kategori templat yang ada. Mudah dan senang digunakan.

Pembuat Foto & Kolaj PicsArt

pembuat kolaj

PicsArt menarik kerana dilengkapi dengan suapan komuniti di mana anda boleh menemui semua jenis foto dan kolaj yang diposkan oleh pengguna lain. Anda boleh menggunakan bahan mereka dan memasukkannya ke dalam kolaj anda jika anda ingin bereksperimen. Terdapat banyak alat penyuntingan yang anda gunakan, termasuk templat, alat gambar, penapis foto HDR, fon, kesan, dan sebagainya. Terlebih lagi, aplikasi ini dilengkapi dengan fitur Remix Chat yang membolehkan anda mengerjakan projek bersama dengan pengguna lain. Membuat kolaj foto tidak pernah menyeronokkan!

Buat dan Buat semula Kolaj

Kolaj foto tidak pernah menjadi tua, dan anda boleh mengedit dan memperbaikinya bila-bila masa yang anda mahukan. Anda boleh kembali berkali-kali ke satu kolaj dan menambahkan lebih banyak butiran, gambar, dan kesan, dan tetap menyenangkan. Aplikasi yang disemak di atas semuanya hebat dalam membuat kolaj foto, sama ada anda suka bekerja sendiri atau bersama rakan. Kongsi apa yang anda buat di VSCO dan lihat apa yang dibuat oleh orang lain dalam suapan komuniti anda. Berseronok!