Cara Membuat Bulat Gambar di iPhone

Sekiranya anda ingin menggunakan foto berbentuk bulat untuk salah satu reka bentuk anda, misalnya, penting untuk mengetahui cara memotong gambar anda menjadi bulatan. Walaupun terdengar cukup mudah, membuat gambar di iPhone anda tidak semudah itu.

Cara Membuat Gambar Bulat di iPhone

Artikel ini akan membincangkan cara melakukannya di iPhone dan menawarkan nasihat tambahan mengenai penyuntingan foto.

Cara Membuat Gambar atau Bulat Foto di iPhone

iPhone mempunyai aplikasi Foto terbina dalam. Aplikasi ini menawarkan banyak pilihan untuk mengedit foto anda. Malangnya, membuat gambar bulat bukanlah salah satu daripadanya. Untuk melakukannya, anda mesti menggunakan aplikasi pihak ketiga.

Beberapa aplikasi seperti Krop Circle membolehkan anda memotong foto menjadi bulatan, tetapi anda masih akan mempunyai bentuk segi empat tepat di sekelilingnya. Sekiranya anda memerlukan foto anda berbentuk bulat tanpa segi empat tepat, ini bukan pilihan yang tepat.

Salah satu aplikasi percuma yang membolehkan anda memangkas foto anda ke dalam bulatan adalah Foto Bulat. Dengan aplikasi ini, anda boleh membuat foto bulat sempurna, menyesuaikan sempadannya, dan menambahkan kesan atau penapis.

  1. Buka App Store.

  2. Cari "Foto Bulat" dan pasangkannya.

  3. Buka aplikasinya.

  4. Pilih diameter yang dikehendaki dalam milimeter, sentimeter, inci, atau piksel.

  5. Muat naik foto yang ingin anda potong atau ambil dengan kamera anda.

  6. Gunakan jari anda untuk memperbesar dan memperkecil dan menyesuaikan foto.
  7. Sekiranya anda mahu, edit foto dengan menggunakan penapis, kesan, teks dan lain-lain.

  8. Sesuaikan sempadan. Sekiranya anda tidak mahu, buangkannya.
  9. Simpan gambar. Anda juga boleh mencetak atau membaginya terus dari aplikasi.

Anda juga boleh menggunakan Adobe Photoshop Mix. Aplikasi ini percuma dan menawarkan banyak pilihan penyuntingan selain memotong foto anda menjadi bulatan.

  1. Buka App Store.
  2. Cari "Photoshop Mix" dan pasangkannya.
  3. Buka aplikasinya.
  4. Ketuk tanda tambah untuk memuat naik foto yang ingin dipangkas.
  5. Ketik "Potong".
  6. Ketik "Bentuk."
  7. Ketik bulatan.
  8. Seret jari anda ke seluruh foto untuk menyesuaikan bulatan.
  9. Setelah selesai, ketik tanda semak di sudut kanan bawah.

Aplikasi lain seperti Circle Crop juga bagus untuk membuat gambar atau foto bulat. Aplikasi khas ini membolehkan anda memilih warna dan format latar dan menambah ketelusan. Namun, ini bukan aplikasi percuma.

Apa Yang Berlaku Akan Datang

Sama ada anda merancang logo atau memerlukan gambar anda dalam bentuk bulat untuk alasan lain, belajar bagaimana membuat gambar bulat di iPhone adalah kemahiran yang berguna. Walaupun tidak mungkin menggunakan aplikasi foto terbina dalam, anda boleh memuat turun aplikasi pihak ketiga dari App Store. Selain menjadikan gambar anda bulat, aplikasi ini sering menawarkan alat penyuntingan foto lain yang dapat anda gunakan.

Adakah anda pernah memotong gambar bulat di iPhone? Aplikasi mana yang anda gunakan? Beritahu kami di bahagian komen di bawah.