Cara Membuat Bilah Bunyi Samsung Lebih Keras

Ada masa ketika orang membeli TV akan menganggap kualiti suaranya sebagai ciri penting. Ia sama pentingnya dengan kualiti gambar. Tetapi dengan adanya bar suara mudah alih, pengguna berhenti terlalu peduli dengan suara di TV mereka kerana mereka tahu mereka boleh bergantung pada pembesar suara luaran.

Cara Membuat Bilah Bunyi Samsung Lebih Keras

Sekiranya anda mempunyai bar suara Samsung, anda semestinya menginginkannya lebih kuat daripada pembesar suara bawaan TV anda. Namun, itu tidak selalu berlaku. Dalam penulisan ini, anda akan melihat cara menjadikan bar bunyi Samsung anda lebih kuat.

Cara Membuat Bunyi Bunyi Samsung Lebih Keras

Juri masih menggunakan bar suara Samsung. Peranti mudah alih ini terkenal dengan kekuatan yang mereka berikan dan lebih murah berbanding rakan sejawatnya. Masih, terdapat banyak laporan mengenai bar suara Samsung yang tidak berfungsi dengan baik apabila digunakan dengan TV jenama lain.

Salah satu masalah yang paling biasa dengan bar suara Samsung adalah kegagalan menaikkan kelantangan. Sebilangan pengguna mengadu bahawa ketika disambungkan ke TV mereka, kelantangan pada bar suara mereka tidak cukup kuat.

Mungkin ada banyak sebab untuk masalah ketegasan dengan bar bunyi Samsung, tetapi berikut adalah dua yang paling biasa dan bagaimana membetulkannya.

1. Periksa Output Audio TV Anda

Sekarang, ini mungkin terdengar agak konyol, tetapi perlu disebutkan. Sekiranya anda mempunyai TV Samsung dan bar suara Samsung, TV anda mungkin masih menggunakan pembesar suara terbina dalam walaupun bar suara disambungkan. Inilah cara menukar output pembesar suara di TV anda.

  1. Gunakan alat kawalan jauh TV anda untuk menavigasi ke “Tetapan. "
  2. Di bawah Tetapan, pilih "Bunyi ” dan kemudian "Keluaran Bunyi " di TV Samsung anda.

  3. Bar suara Samsung anda kini akan ditampilkan sebagai salah satu pilihan. Pilihnya dan sesuaikan kelantangan dengan alat kawalan jauh TV anda. Sekiranya mereka disambungkan, bar suara dan TV harus dihidupkan dan dimatikan bersama menggunakan alat kawalan jauh.

2. Periksa Tetapan Audio TV

Dalam situasi lain, anda mungkin mendapati bar suara Samsung tidak semakin kuat walaupun disambungkan ke TV. Kemungkinannya adalah bahawa output audio TV ditetapkan ke PCM atau beberapa output lain.

Dalam kes ini, masalahnya mungkin dengan sambungan suara yang anda gunakan. Inilah yang perlu dibuat.

  1. Pergi ke "Tetapan Bunyi."
  2. Pilih "Tetapan Tambahan."
  3. Sekarang pilih "Audio Digital Keluar,"kemudian ubah "Format Audio " ke "Dolby Digital."

Memperbaiki Samsung Soundbar Tidak Muncul Sepanjang Masa

Isu lain, yang sering dilaporkan oleh pemilik bar suara Samsung, adalah kelantangan pada bar bunyi mereka tidak meningkat melebihi tahap tertentu. Bukan masalah yang eksklusif untuk TV Samsung, tetapi kebanyakan pengguna yang mengalami masalah ini memiliki TV Samsung.

Tetapi ingat, kaedah ini hanya akan berfungsi jika anda memiliki salah satu telefon utama Samsung. TV anda mungkin disambungkan ke telefon Samsung anda. Inilah yang perlu dibuat.

Untuk memeriksa, sapu ke bawah pada telefon anda untuk mengakses Menu Pantas.

  1. Ketik "Samsung Connect" untuk melihat apakah TV anda disambungkan ke telefon anda.
  2. Pilih TV anda di senarai telefon anda.
  3. Pilih "Pemandangan Cermin."
  4. Sahkan bahawa kelantangan bar bunyi anda mencapai tahap maksimum.

Seperti yang dilaporkan oleh pengguna, kelantangan harus meningkat seketika ketika mengikuti prosedur di atas. Sekarang, anda boleh memaksimumkan kelantangan ke tahap teratas. Sekiranya proses ini tidak menghalang kelantangan bar suara menjadi terlalu rendah (walaupun dimaksimumkan), anda mempunyai satu pilihan lagi untuk mencuba sebagai pilihan terakhir.

Tetapkan Semula Kilang Bar Bunyi dan TV Anda

Sekiranya masalah kelantangan terlalu rendah berterusan, kami mengesyorkan agar anda mencuba menghidupkan semula bar suara Samsung anda terlebih dahulu. Kami menasihatkan agar tidak menetapkan semula kilang, tetapi itu adalah pilihan yang harus selalu berfungsi. Anda akan kehilangan semua tetapan dan data yang disimpan jika memilih untuk menetapkan semula kilang. Ikuti arahan untuk bar bunyi Samsung tertentu (jika ada) dan TV (model apa pun).