Cara Membuat Video Triller

Aplikasi Triller membolehkan pengguna membuat video muzik menarik dan menarik yang kelihatan seperti video itu diambil dan diedit oleh profesional. Sekiranya anda pernah mahu membuat video muzik untuk menyapu orang dari kaki mereka, tanpa perlu mempelajari semua tentang penyuntingan video, aplikasi ini sangat sesuai untuk anda.

Cara Membuat Video Triller

Walaupun menggunakan Triller sangat mesra pengguna dan mudah, memperkenalkan kepada anda beberapa petua sebelum melompat ke dalamnya dapat membantu yang pertama kelihatan lebih baik daripada yang anda harapkan. Berikut adalah sedikit maklumat mengenai Triller.

Apa Itu?

Secara sederhana, Triller adalah aplikasi membuat video. Walaupun mempunyai pesaing di pasaran, Triller mempunyai nama silsilah terkenal di belakangnya. Pembangun aplikasinya adalah David Leiberman, yang berkumpul dengan Colin Tilley, pengarah muzik yang terkenal dengan kerja sama dengan semua orang dari Nicki Minaj hingga Justin Bieber. Oleh itu, jelas anda menggunakan aplikasi ini. Namun, itu tidak dapat menjawab persoalan mengenai apa sebenarnya aplikasi tersebut.

Pada dasarnya, Triller membolehkan anda memilih lagu dan merakam sendiri. Hasil akhirnya adalah video yang dihasilkan dan dibuat secara automatik yang menampilkan lagu yang anda pilih di latar belakang. Triller menggunakan algoritma cemerlang yang mengedit beberapa bahagian menjadi satu, secara automatik. Dalam hal ini, aplikasi ini melakukan pekerjaan dengan baik. Anda tidak perlu risau tentang perkara lain selain merakam diri sendiri.

treler

Membuat Video

Seperti yang akan anda lihat, semuanya cukup mudah dan ringkas. Semua dilakukan melalui telefon anda, jadi anda tidak perlu menggunakan peranti tambahan. Sudah tentu, kualiti video bergantung pada kamera di telefon anda. Untuk hasil terbaik, elakkan menggunakan kamera selfie.

Pasang Aplikasi

Sebelum meneruskan, anda perlu memuat turun dan memasang aplikasi Triller. Ia tersedia untuk peranti Android dan Apple. Oleh itu, anda akan dapat mencarinya di Google Play dan App Store. Aplikasi itu sendiri percuma, walaupun pembelian dalam aplikasi memang ada.

Buat Projek Baru

Untuk memulakan, buka aplikasi dan ketuk butang tambah pertama untuk memulakan projek baru. Kemudian pilih lagu yang ingin anda gunakan pada video anda. Triller mempunyai pangkalan data muzik yang baik (malah menampilkan lagu-lagu daerah) tetapi anda juga dapat memilih lagu dari telefon anda.

buat video triller

Pilih Coretan

Kemungkinan besar, anda tidak akan merakam video muzik untuk keseluruhan lagu yang dipersoalkan (jika anda mahu, tentu saja anda boleh). Anda dapat melihat lagu di aplikasi dengan mengetuk butang putar, yang terletak di tengah layar. Pilih bahagian dan tekan tanda centang.

Rekodkan

Sekarang, anda akan melihat pemidang tilik kamera. Di sini, anda boleh memilih sama ada anda akan menggunakan selfie atau kamera belakang. Sekali lagi, disarankan agar anda menggunakan kamera belakang, untuk kualiti video. Anda dapat memilih dari pelbagai penapis yang tersedia, serta merekam dalam gerakan perlahan, normal, dan cepat. Cukup ketuk butang tangkap sehingga video mula dirakam. Setelah selesai mengambil, tekan butang tambah untuk melakukan yang lain.

Buat Video

Sekarang, ketik Buat Video Triller dan biarkan aplikasi berfungsi dengan keajaibannya. Video mesti keluar dengan hebat tetapi, jika anda mempunyai idea untuk mengubahnya, anda selalu boleh Edit semula ia dari Berkongsi menu. Setelah video selesai, anda boleh memuat naiknya ke media sosial dan menghantarnya kepada rakan dan keluarga anda.

Video Triller

Seperti yang anda lihat, membuat video muzik mudah dan memerlukan usaha minimum bagi pihak anda. Semua penyuntingan dilakukan secara automatik. Yang harus anda lakukan ialah memilih lagu, memilih penapis / kelajuan, dan rakam sendiri. Secara semula jadi, anda boleh menggunakan menu Re Edit untuk menggegarkan sesuatu mengikut pilihan anda.

Adakah anda pernah menggunakan Triller? Apa ciri kegemaran anda di atasnya? Sejauh mana anda berpuas hati dengan algoritma video muzik? Adakah terdapat sesuatu yang anda akan ubah? Anda boleh berkongsi pendapat, petua, dan pertanyaan anda di bahagian komen di bawah.