Cara Membuat Video Triller dengan Muzik Anda Sendiri

Adakah anda ingat Vine? - platform perkongsian video enam saat yang sudah tidak berfungsi yang membantu melancarkan karier OG Maco dan Bobby Shmurda? Maju ke hari ini, dan persoalannya: adakah Triller mempunyai kekuatan yang sama untuk mendorong seseorang ke tahap dalam talian?

Cara Membuat Video Triller dengan Muzik Anda Sendiri

Jawapan cepat adalah ya - Thriller bahkan memperkenalkan ciri pengewangan pada pertengahan 2018, yang membolehkan pencipta mengumpulkan dana dari label muzik, peminat, dan jenama. Tetapi perkara pertama yang pertama, anda perlu mengetahui cara menggunakan muzik anda sendiri sebelum ke Anugerah Webbies.

Menghasilkan 100% Video Asli pada Triller

Menggunakan muzik anda sendiri untuk membuat video Triller adalah mudah. Untuk tujuan artikel ini, kami telah menggunakan iPhone, tetapi kaedah yang sama berlaku untuk peranti Android.

Pertama, anda perlu memuat naik muzik ke Cloud atau menyimpannya secara tempatan di telefon anda. Anda boleh menggunakan perkhidmatan Cloud, aplikasi pengurusan fail, atau aplikasi Files di iPhone.

Yang penting ialah aplikasi sumber membolehkan anda mengeksport ke atau membuka fail muzik dengan Triller. Tutorial ini menggunakan Google Drive dan tindakannya sama dengan Dropbox dan iCloud.

Trik kemas: Adakah anda tahu bahawa anda boleh menyimpan muzik ke Catatan pada iPhone? Ini juga merupakan cara cepat untuk memuat naik muzik asli ke Triller, tetapi kita akan membahasnya kemudian.

Memuat naik Muzik Anda Sendiri ke Triller

Langkah 1

Lancarkan aplikasi Google Drive, tekan bar carian di bahagian atas layar, dan pilih Audio dari menu lungsur. Anda juga boleh pergi ke Terbaru, jika anda baru saja memuat naik skor ke Drive.

audio

Lihat senarai fail audio yang ingin anda gunakan dan ketuk tiga titik mendatar di sebelah fail untuk mengakses menu yang lain.

Langkah 2

Geser ke atas tetingkap pop timbul sehingga anda mencapai "Buka masuk" dan ketuk untuk memilih aplikasi tujuan. Sekiranya anda menggunakan kaedah ini untuk pertama kalinya, Triller mungkin tidak muncul di bawah cadangan aplikasi lalai.

buat triller dengan muzik anda sendiri

Perlu beberapa saat untuk menyiapkan fail untuk dieksport. Anda kemudian leret ke kiri dan pilih pilihan Lagi.

bagaimana membuat triller dengan muzik anda sendiri

Leret ke bawah senarai aplikasi yang disarankan dan pilih "Salin ke Triller". Dalam beberapa saat, muzik anda dimuat ke aplikasi dan anda secara automatik dibawa ke tetingkap "Potong Audio".

Petua Memangkas Audio

Seluruh lagu atau muzik dimuat naik dan anda boleh memilih selang 30 atau dua saat untuk video anda. Secara lalai, selang ditetapkan 30 saat. Anda boleh mengubahnya dengan mengetuk ikon pensil di bawah bentuk gelombang lagu.

treler

Satu batasan adalah bahawa tidak ada cara untuk mencubit selang waktu dan memilih waktu khusus. Anda mengalami dua atau 30 saat dan mungkin sukar untuk beralih dari satu pilihan ke pilihan lain. Namun, ini mungkin tidak berlaku ketika menggunakan musik yang ditampilkan di Triller.

Walaupun begitu, mudah untuk memilih bahagian skor dengan menggerakkan kotak bentuk gelombang ke kiri atau kanan. Sebaik sahaja anda mencari tempat manis, tekan "Filem" di sudut kanan atas tetingkap dan bersiap untuk menembak.

Trik Pakar: Kira rentak hingga awal pada audio anda. Dengan cara ini video anda kelihatan dan terdengar lebih lancar. Ketik butang main sebelum anda mula memilih bahagian muzik yang ingin anda gunakan. Muzik berhenti dimainkan semasa anda menggerakkan kotak bentuk gelombang dan secara automatik dimulakan semasa anda berhenti.

Menggunakan Aplikasi Catatan

Sejak akhir-akhir ini, aplikasi Notes mampu menerima format fail yang berbeza, termasuk audio seperti mp3 atau WAV. Anda boleh memuat naik muzik ke Catatan melalui perkhidmatan Cloud dan aplikasi pengurusan fail. Tetapi yang menarik ialah pengguna iPhone lain dapat berkongsi skor dengan anda terus ke Notes.

Sebaik sahaja anda mempunyai muzik dalam Catatan, tekan dan tahan fail untuk memunculkan lebih banyak menu. Walaupun sangat mesra pengguna, tindakan ini secara automatik memulakan pemutaran muzik, yang sedikit menjengkelkan. Satu-satunya cara untuk menghentikannya adalah dengan mematikan kelantangan pada telefon anda.

Tekan bahagian, ketuk menu karusel di tengah-tengah skrin, dan sapu ke kiri untuk mencapai ikon Lagi. Sekali lagi, anda meleret untuk "Salin ke Triller" dan muzik dimuat naik ke aplikasi.

Petua Merakam Video

Bergantung pada jenis dan tempo muzik anda, anda mungkin ingin merakam semuanya dalam satu masa atau menembak, katakanlah, tiga kali diperlukan. Sekiranya lagu lebih perlahan, mungkin lebih baik dilakukan sekali sahaja. Tetapi mengapa demikian?

Perisian penyuntingan automatik Triller memotong video menjadi klip yang lebih kecil kerana bertujuan untuk menonjolkan semua sorotan. Video berdurasi 30 saat mungkin mempunyai tiga potongan, menjadikannya sedikit lebih perlahan. Tetapi video yang mengandungi tiga atau lebih pengambilan, mungkin mempunyai tujuh atau lebih potongan, yang menjadikannya agak pantas.

buat triller dengan muzik anda sendiri

Dan Anugerah Emmy akan…

Triller mempermudah penggunaan muzik anda sendiri dengan alasan tertentu. Idea utama di sebalik platform ini adalah untuk menarik sekumpulan orang kreatif dan menawarkan kandungan yang akan menyaingi Dubsmash dan TikTok.

Apa jenis muzik yang anda buat? Adakah anda pernah merakam video muzik anda sendiri sebelum ini? Ceritakan lebih banyak pengalaman anda di bahagian komen di bawah.