Cara Membuat Senarai Hajat di App Store

Seperti mana-mana kedai lain, Apple App Store mempunyai banyak barang hebat yang patut dikunjungi. Walau bagaimanapun, ruang memori peranti mudah alih anda tidak membenarkan anda memuat turun semua aplikasi menarik sekaligus.

Cara Membuat Senarai Hajat di App Store

Cara mudah untuk mengingat semua yang anda ingin beli atau muat turun adalah dengan membuat senarai keinginan di App Store anda. Tetapi adakah itu mungkin? Untuk mengetahui jawapannya, teruskan membaca artikel ini.

Ciri Kedai Aplikasi Long-Gone

Google Play masih memilikinya, tetapi Apple memutuskan untuk membuang ciri senarai keinginan dari App Store beberapa waktu lalu.

Sebelum ini, anda dapat menyimpan aplikasi yang ingin anda cuba kemudian dengan membuat senarai keinginan. Sekiranya anda sudah lama menjadi pengguna iOS, anda mungkin mengingatinya. Ia hanya dikeluarkan beberapa tahun yang lalu, ketika iOS 11 dilancarkan. Yang perlu anda lakukan ialah ketuk beberapa kali pada telefon pintar anda dan tambahkan aplikasi yang dikehendaki ke Wishlist. Anda boleh mengaksesnya kapan saja dengan mengetuk Sejarah Pratonton.

Hari ini, anda terpaksa berfikir di luar kotak dan mencari cara lain untuk menjejaki aplikasi yang ingin anda muat turun pada masa akan datang. Selain daripada menuliskannya pada sehelai kertas, tentu saja. Kita ada berita baik. Terdapat beberapa kaedah mudah untuk membuat senarai keinginan App Store.

Cara Membuat Senarai Hajat di App Store

Aplikasi Pihak Ketiga untuk Membuat Senarai Hajat

Ini adalah pilihan kami dari beberapa aplikasi pihak ketiga terbaik yang membolehkan anda membuat senarai keinginan App Store. Mereka mesra pengguna, tidak menggunakan terlalu banyak ruang, dan mempunyai ciri yang lebih berguna.

1. Catatan

Perkara terbaik mengenai aplikasi Notes ialah anda sudah memilikinya. Sekiranya anda tidak tahu menggunakannya dengan App Store untuk membuat senarai keinginan, ikuti arahan kami:

  1. Buka App Store pada peranti iOS anda.
  2. Cari aplikasi yang ingin anda muat turun atau beli.
  3. Ketik aplikasi untuk membuka butiran.
  4. Ketik tiga titik yang anda lihat di bawah nama aplikasi.
  5. Pilih pilihan Kongsi Aplikasi.
  6. Pilih Tambah pada Nota.
  7. Anda akan diminta untuk menyebutkan Daftar Keinginan anda semasa membuat nota baru dengan menambahkan aplikasi ini.
  8. Masukkan tajuk dan simpan nota.

Apabila anda beralih untuk menambah aplikasi lain, pilih senarai keinginan yang sama, dan semua aplikasi anda akan disimpan dalam nota yang sama. Apabila anda ingin melihat aplikasi yang telah anda simpan, lancarkan Catatan, dan buka senarai anda. Anda akan dapat melihat nama, ikon, dan tautan aplikasi ke aplikasi di App Store.

2. Tanda Lihat

Lookmark adalah aplikasi pihak ketiga percuma yang anda dapati di App Store. Ini adalah pengganti yang sangat baik untuk ciri App Store yang hilang kerana ia direka khas untuk tujuan ini. Anda mungkin ingin menerokainya dan menggunakan ciri lain juga, tetapi ini adalah cara membuat senarai keinginan menggunakan Lookmark:

  1. Muat turun dan pasang aplikasi Lookmark pada peranti iOS anda.
  2. Pergi ke App Store dan pilih aplikasi yang ingin anda simpan.
  3. Ketik untuk membuka halaman butiran.
  4. Pilih gelembung biru dengan tiga titik di bawah nama aplikasi.
  5. Pilih Kongsi dan pilih Tanda Lihat dari senarai. Sekiranya anda tidak melihatnya, ketik Lagi terlebih dahulu dan tatal sehingga anda menjumpai Tanda Lihat. Aktifkan aplikasi dengan menukar togol.
  6. Apabila anda menambahkan aplikasi ke Lookmark, aplikasi akan disahkan dengan mesej di bahagian bawah skrin.

Cara Membuat Senarai Hajat di App Store

Pada saat anda membuka Lookmark, anda akan melihat senarai keinginan aplikasi anda. Anda dapat membuka aplikasi secara langsung di App Store apabila anda sudah bersedia untuk memuat turunnya.

Ketahuilah bahawa Lookmark mempunyai versi berbayar yang ditingkatkan untuk mereka yang ingin meneroka lebih banyak perkara yang ditawarkan aplikasi ini.

Apa yang mungkin anda sukai tentang Lookmark ialah anda dapat menyimpan banyak perkara dengannya - video, muzik, buku, podcast, dan banyak lagi. Terdapat pelanjutan penyemak imbas yang boleh anda tambahkan ke Mac anda dan simpan item di komputer anda juga.

3. Peringatan

Kaedah terbaik lain yang tidak memerlukan anda memuat turun aplikasi baru adalah menggunakan aplikasi Peringatan. Inilah cara membuat senarai keinginan:

  1. Lancarkan aplikasi ini di iOS anda.
  2. Klik Tambah (ikon tambah) untuk membuat nota baru.
  3. Pilih Senarai dari pilihan yang diberikan.
  4. Masukkan tajuk untuk senarai keinginan anda dan pilih warna.
  5. Pilih Selesai.
  6. Sekarang pergi ke App Store dan cari aplikasi yang ingin anda simpan ke senarai keinginan anda.
  7. Ketik aplikasi untuk membuka halaman maklumatnya.
  8. Pilih gelembung biru dengan tiga titik dan pilih Kongsi.
  9. Pilih Peringatan dari senarai aplikasi yang tersedia.
  10. Pilih senarai yang anda buat dan ketuk Tambah.

Menginginkan Aplikasi

Jangan fikir anda harus menyerah untuk membuat senarai keinginan hanya kerana anda tidak dapat melakukannya sendiri. Ciri Wishlist dari App Store mungkin akan dihentikan, tetapi terdapat banyak aplikasi berguna yang siap untuk menggantikannya. Kami telah mencadangkan tiga cara mudah untuk melacak aplikasi yang ingin anda muat turun atau beli. Mudah-mudahan, sekurang-kurangnya salah satu daripadanya akan berfungsi untuk anda.

Adakah anda mempunyai idea lain? Bagaimana anda menyimpan aplikasi dari App Store? Beritahu kami di bahagian komen di bawah.