Cara Menggabungkan Fail Audio

Menggabungkan fail audio, atau bergabung berguna untuk membuat trek suara untuk video, campuran tanpa jurang atau aliran audio anda sendiri untuk dimainkan sebagai MP3. Penstriman mungkin merupakan cara untuk sekarang tetapi jika anda memiliki muzik dan mahu memainkannya mengikut cara anda, penggabungan membolehkan anda membuat satu campuran panjang dari banyak trek yang lebih kecil. Berikut adalah lima alat audio yang boleh anda gunakan untuk menggabungkan fail audio.

Cara Menggabungkan Fail Audio

Tidak semua editor audio dapat menggabungkan audio dengan baik. Terdapat juga beberapa aplikasi penggabungan audio yang berdiri sendiri yang pakar dalam melakukan itu. Daripada melancarkan versi ‘editor audio terbaik’ yang lain, saya telah melihat mereka yang pakar dalam menggabungkan audio dan menerangkannya daripada yang biasa. Dengan pengecualian Audacity kerana program ini terlalu baik untuk diabaikan.

Alat Gabungan Audio

Terdapat beberapa program perisian audio yang boleh anda gunakan untuk menggabungkan fail audio. Setiap alat ini akan menjadikan usaha menggabungkan audio anda menjadi gabungan yang lebih panjang. Mereka akan menyimpannya sebagai MP3, kebanyakan versi tawaran untuk sistem operasi yang berbeza dan semuanya akan percuma atau tersedia dengan kos yang berpatutan.

Keberanian

Audacity adalah bar program penyuntingan audio percuma terbaik. Ia tersedia untuk Windows, Mac dan Linux dan berfungsi dengan sangat baik. Ia kuat, agak mudah dikendalikan, berfungsi dengan kebanyakan format audio, disimpan sebagai pelbagai format audio dan boleh membuat kerja ringkas menggabungkan fail audio untuk sebarang jenis penggunaan.

Inilah cara menggabungkan fail audio:

  1. Mulakan dengan mengimport kedua-dua fail ke Audacity.
  2. Seterusnya, pilih fail audio yang tidak dipilih semasa mengimport dengan mengklik label untuknya.
  3. Sekarang, klik pada Edit> Potong.
  4. Kemudian, gerakkan kursor anda ke hujung audio trek pertama.
  5. Akhirnya, klik pada Edit> Tampal.

Anda boleh mengulangi langkah-langkah ini sebanyak yang diperlukan, mudah untuk menggabungkan fail audio menggunakan Audacity ..

Saya banyak bercakap mengenai Audacity dan ini terutama kerana ia memerlukan sokongan anda. Kebanyakan program audio mampu menelan belanja beratus-ratus dolar dan boleh digunakan secara percuma, walaupun sumbangan selalu diterima. Komuniti sangat membantu dan manualnya juga bagus.

Penyambung Audio

Audio Joiner adalah aplikasi dalam talian yang dapat menggabungkan audio secara dinamik. Alat ini percuma dan membolehkan anda bergabung dengan trek audio tanpa had dalam penyemak imbas anda. Anda mendarat di laman web, pilih Tambah trek, muat naik fail anda, tambahkan mengikut urutan yang anda mahukan muncul dalam campuran anda dan pilih Gabung. Proses bergabung mengambil masa beberapa saat dan kemudian anda mendapat muat turun MP3 dengan fail yang digabungkan.

Walaupun laman web ini mengiklankan penyertaan tanpa had, semakin banyak yang anda tambahkan, semakin lama masa yang diperlukan untuk menyertainya. Tidak apa-apa tetapi bersiaplah untuk menunggu sebentar pada waktu puncak. Untuk alat percuma semata-mata untuk menggabungkan audio, ini sangat bagus pada apa yang dilakukannya. Sederhana, berfungsi dengan pelbagai format audio, membolehkan anda memintas dan menyesuaikan tahap mengikut kehendak anda.

Penyunting Audio Dalam Talian Percuma Apowersoft

Apowersoft Free Online Audio Editor adalah alat berasaskan web lain yang membolehkan anda menggabungkan fail audio untuk kegunaan apa pun. Ini sedikit lebih lengkap daripada Audio Joiner tetapi menjalankan tugas juga. Anda boleh menggunakan versi dalam talian atau memuat turun program ke komputer anda bergantung pada keperluan anda. Versi dalam talian menghendaki anda memuat turun pelancar untuk beberapa sebab tetapi setelah selesai, anda boleh mengakses penyunting audio.

Aplikasi web berfungsi dengan kebanyakan format audio, dapat mencampurkan, mengedit, menambah kesan, membelah dan menggabungkan audio dan mungkin juga beberapa helah lain. Seperti namanya, percuma untuk digunakan untuk membuat campuran anda dan berfungsi dengan baik. Versi desktop dan pelancar berfungsi pada Windows dan Mac.

Gabungkan MP3

Menggabungkan MP3 mungkin kelihatan agak bertarikh tetapi melakukan penggabungan audio dengan sangat baik. Ini muat turun bukan aplikasi web dan berfungsi pada Windows dan Mac. Antaramuka itu agak lama sekolahnya dalam reka bentuknya tetapi tidak ada pertikaian dengan kemampuannya. Ia mengkhususkan diri dalam menggabungkan audio, oleh itu namanya dan melakukannya dengan baik.

Kelemahan utama adalah bahawa program ini hanya berfungsi dengan fail MP3. Yang lain dalam senarai ini serasi dengan format audio lain tetapi jika anda mempunyai koleksi MP3 yang ingin anda gabungkan, ini akan selesai. UI mudah dan semua yang anda perlukan untuk memuatkan trek anda, menyusunnya dan menyertainya. Hasilnya adalah satu fail MP3 besar dengan semua trek gabungan anda dalam satu.

MixPad

MixPad adalah program penyuntingan audio lengkap yang dapat menggabungkan dan memisahkan fail audio. Ia percuma dan berfungsi pada Windows. Program ini nampaknya penting dan pada mulanya sedikit membebankan tetapi menghabiskan beberapa minit dengannya dan anda akan segera memahami menu dan di mana pelbagai alat boleh didapati. Menggabungkan audio semudah menambahkannya dan menyusun trek sebelum menyertainya.

MixPad juga mampu menghasilkan lebih banyak lagi. Ia dapat menambahkan kesan dan memasukkan perpustakaan di dalamnya. Ini juga menyokong pelbagai jenis audio, kedalaman, format pemampatan dan dapat menguruskan semua jenis tugas penyuntingan audio. Ia tidak sekuat Audacity tetapi untuk alat percuma, memang sangat bagus.

Bawa pulang

Terdapat banyak perisian untuk anda gunakan untuk menggabungkan fail audio, meneroka pilihan yang tersedia untuk anda. Saya cadangkan bermula dengan Audacity, percuma, mempunyai banyak sokongan, dan terdapat banyak tutorial dalam talian untuk membantu anda memulakan.

Bagaimana anda menggabungkan fail audio? Jangan ragu untuk berkongsi komen di bawah.