Khabar angin tarikh rilis Xbox Two: Microsoft akan mendedahkan "perkakasan Xbox serba baru" di Gamescom

Selama beberapa jam, dunia berharap Microsoft akan melancarkan Xbox Two di Gamescom di Cologne, Jerman pada bulan Ogos. Namun, setelah menggoda "perkakasan Xbox serba baru" dianggap sebagai Xbox Two, syarikat itu memutuskan untuk menyusun semula pesan awal mereka untuk menghindari kebingungan.

Dalam catatan blog oleh jurucakap Xbox Major Nelson, awalnya terungkap bahawa Microsoft akan memamerkan "perkakasan Xbox baru" di Gamescom. Ungkapan ini kemudian digantikan dengan "paket dan aksesori Xbox One baru" yang lebih jelas - meletakkan harapan kami untuk konsol generasi akan datang pada tahun 2018 ditangguhkan.

Itu tidak bermaksud bahawa Microsoft tidak mengusahakan perkakasan baru, dan tidak bersiap untuk mengungkapkannya kepada dunia dalam tahun berikutnya. Hanya bahawa Gamescom tidak akan menjadi tempat di mana ia akan berlaku. Pada masa penyataan awal, Eurogamer menunjukkan bahawa pengumuman itu kemungkinan merupakan versi dikemas kini dari pengawal Elite, lengkap dengan pengecasan USB Type-C dan Bluetooth.

Microsoft juga mengatakan akan menggunakan aliran Inside Xbox secara langsung untuk menunjukkan "ciri-ciri pada tajuk yang akan datang", yang bermaksud kemas kini untuk permainan yang sudah diumumkan. Jangkakan maklumat pada Pencegahan 3, Gear 5 dan mungkin juga Halo: Tidak terhingga.

Oleh itu, walaupun mungkin tidak ada kaitan dengan Xbox Two, kami hanya boleh berharap ada berita dan maklumat Xbox One yang membimbangkan mengenai permainan yang akan datang agar pameran itu bernilai.

Berita Xbox Two: Semua yang perlu anda ketahui

Microsoft membuat Xbox Dua. Sudah tiba. Ia nyata. Dan kemungkinan besar tidak akan dipanggil Xbox Two. Oh, dan kemungkinan ia tidak akan menjadi satu konsol tetapi sebenarnya dua peranti berbeza dikeluarkan pada masa yang sama di bawah jenama Xbox.

Keliru?

Lihat tuntutan Microsoft yang berkaitan dengan tuduhan penjualan Xbox One yang buruk sebagai "tidak tepat" - masih enggan mengakui berapa banyak penjualan Xbox One X vs PS4 Pro: Konsol 4K mana yang patut mendapat tempat di ruang tamu anda? Permainan Xbox One terbaik pada tahun 2018: 11 permainan untuk dimainkan di Xbox One anda

Jangan, sebenarnya tidak begitu rumit seperti kedengarannya. Daripada melepaskan satu konsol dan kemudian mengikutinya dengan varian gaya Xbox One X yang kuat beberapa tahun kemudian, Microsoft boleh merancang untuk melepaskan kedua-dua peranti pada masa yang sama. Logik di sebalik langkah seperti itu tidak jelas, tetapi mungkin untuk memperkenalkan permainan generasi seterusnya dengan dua titik harga yang berasingan untuk pengguna yang hanya ingin bermain permainan berbanding mereka yang ingin mendapatkan yang terbaik dari permainan mereka bermain.

Berita mengenai dua konsol Xbox Two pertama kali keluar di panggung di E3 dengan bos Xbox Phil Spencer mendedahkan bahawa pasukannya "jauh dalam merancang konsol Xbox seterusnya". Ini hanya slip kecil, tetapi jamak itu tidak disedari, Phil. Permata kecil maklumat ini kemudian disokong oleh laman web orang dalam Microsoft yang dicuba dan dipercayai Petir, yang mempunyai alasan untuk mempercayai bahawa konsol Xbox Two Microsoft sedang dikembangkan dengan nama kod Scarlett. Sekiranya benar, dipercayai mereka akan tiba pada tahun 2020 - berpotensi mengalahkan jangka masa pelancaran Playstation 5 2021 Sony.

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai semua perkara yang dapat kami harapkan mengenai Xbox Two, baca ringkasan ringkas mengenai semua khabar angin di luar sana sekarang.

BACA SETERUSNYA: Permainan Xbox One terbaik sekarang

xbox_two_release_date _-_ xbox_one_s

Tarikh keluaran Xbox Two: Bilakah Xbox generasi akan datang?

Dipercayai Microsoft menargetkan tarikh rilis 2020 untuk sekurang-kurangnya satu daripada beberapa peranti Xbox Two yang sedang dalam pengeluaran. Sekiranya benar, kita akan melihat penggoda pertama peranti baru ini pada E3 tahun depan atau acara Xbox khas yang dianjurkan oleh Microsoft pada tahun 2019.

Agak mengejutkan apabila melihat lebih daripada satu konsol baru tiba di pasaran dari Microsoft pada tahun 2020 kerana Xbox One X hanya dilancarkan pada tahun 2017, jadi dua konsol Xbox kelas atas yang paling baik dengan kemampuan Xbox One X nampaknya agak mengejutkan dalam jurang tiga tahun. Pada mulanya, Microsoft telah menjadikan Xbox One X sebagai konsol Xbox yang pasti, menunjukkan bahawa ke depannya akan diulang dan bukannya diganti.

Sekiranya pelancaran 2020 berjalan lancar dan kita melihat banyak konsol Xbox Two datang ke pasaran, mungkin sudah cukup awal bagi Microsoft untuk mengalahkan Sony untuk memasarkan dan mungkin mengukuhkan tempatnya di generasi baru sedikit lebih tegas daripada dengan Xbox One.

Harga Xbox Dua: Berapa banyak Xbox baru yang akan mengembalikan saya?

Titik harga untuk konsol yang hampir rekaan sukar dijelaskan. Tanpa maklumat konkrit mengenai apa yang dapat kami harapkan dari Xbox Two, sukar untuk mengetahui berapa harganya. Menjelang pelepasan konsol Xbox yang lalu, jangan berharap ia murah.

Xbox One yang asli mendarat dengan harga yang lumayan, dan boleh dikatakan sesat, £ 429 pada tahun 2013, dengan Xbox One S tiba pada harga £ 349 yang jauh lebih enak pada tahun 2016. Walau bagaimanapun, Xbox One X menggunakan semua senjata yang hebat dengan £ yang mual 449 titik harga untuk pelepasan 2017 kerana Microsoft melihatnya sebagai produk premium.

Dengan ini, sukar untuk membayangkan Xbox Two kurang daripada £ 450 - £ 500 semasa pelancaran. Walau bagaimanapun, jika terdapat dua atau lebih konsol Xbox Two dalam perjalanan, kita dapat melihat satu daratan pada braket £ 300 - £ 400 yang menarik dan yang lain pada harga £ 450 - £ 550.

BACA SETERUSNYA: Microsoft menganggapnya bertuah dengan Xbox One S

Ciri Xbox Dua: Apa yang dapat kita harapkan dari Xbox seterusnya Microsoft?

xbox_two_release_date _-_ xbox_one_x_xbox_symbol

Di bahagian hadapan, anda mungkin tertanya-tanya apa yang menjadi konsol permainan generasi seterusnya ketika datang ke Xbox Two. Baru tahun lalu Microsoft memberitahu kami bahawa Xbox One X adalah peranti paling canggih dan berkuasa di pasaran, jadi apa yang akan datang begitu cepat selepas itu?

Pada masa ini, spesifikasi di sekitar Xbox Two hampir tidak ada. Kemungkinan Microsoft juga tidak mengetahui diri mereka jika mereka sedang dalam tahap "membina" konsol Xbox seterusnya. Yang jelas adalah bahawa ia akan lebih kuat daripada Xbox One X. Ia juga akan dapat memainkan permainan 4K HDR tanpa berpeluh keringat dan mungkin dapat menawarkan kemampuan untuk paparan resolusi tinggi lain ketika mereka merambah ke pasaran dalam beberapa tahun akan datang.

Sekiranya anda mengharapkan permainan VR menjadi sebahagian daripada Xbox Two, mungkin ada baiknya anda menahan impian anda sebentar. Ketua pegawai pemasaran Microsoft, Mike Nichols telah menyatakan bahawa syarikat itu tidak mempunyai "rancangan khusus untuk konsol Xbox dalam realiti maya atau realiti campuran". Oleh itu, tidak ada sokongan alat dengar Oculus Rift, HoloLens atau Windows MR.

Permainan Xbox Two: Permainan apa yang boleh saya mainkan di Xbox baru ini?

Sama seperti maklumat mengenai spesifikasi perkakasan Xbox Two, sangat sedikit yang perlu dilalui berkaitan dengan permainan yang dapat anda mainkan di konsol baru Microsoft. Jangkakan permainan Halo dan Gears of War yang baru. Forza Motorsport baru dan sebilangan besar studio pengembangan IP Microsoft baru kini sedang digunakan.

Kami tahu bahawa Bethesda's Skrol Penatua 6 datang ke perkakasan generasi seterusnya bersama dengan misteri Starfield tajuk juga. Kemungkinan akan datang Halo: Tidak terhingga dapat menemui jalan masuk ke Xbox Two memandangkan kekurangan maklumat sepenuhnya selain dari treler permainan, tetapi lebih cenderung untuk tiba di Xbox One bersama Gear 5 daripada ditahan untuk konsol baru.

Kemungkinan Xbox Two akan mendorong perkhidmatan Xbox Live Game Pass Microsoft, yang bermaksud generasi konsol Microsoft seterusnya bergantung pada perkhidmatan streaming seperti Netflix. Sebenarnya, mungkin peranti Xbox Two yang paling akhir hanyalah kotak streaming untuk GamePass.

BACA SETERUSNYA: Xbox One X adalah konsol hebat dengan zero oomph

Keserasian Xbox Two ke belakang: Adakah ia akan memainkan permainan Xbox One saya?

Sekiranya anda mengharapkan keserasian ke belakang dengan Xbox Two, anda mungkin akan bernasib baik. Microsoft mempunyai rekod prestasi yang baik untuk menjadikan semua konsolnya serasi dengan perisian emulasi. Xbox 360 boleh memainkan pilihan permainan Xbox yang asli dan Xbox One juga boleh memainkan banyak tajuk Xbox 360 dan permainan Xbox. Xbox One X malah menggunakan tenaga kuda tambahannya untuk menambahkan HDR, peningkatan gambar dan prestasi yang lebih baik untuk permainan Xbox 360 dan Xbox yang asli.

Spencer juga pernah menyuarakan di masa lalu bahawa dia membenci idea seseorang harus membeli semula permainan yang mereka miliki hanya untuk bermain di sistem lain. Microsoft adalah penyokong besar keserasian silang PC dan Xbox One juga, jadi kemungkinan kita akan melihat mana-mana peranti Xbox Two yang juga dapat ditiru untuk setiap permainan Xbox One, kebanyakan permainan Xbox 360 dan juga permainan Xbox yang disokong.