Ulasan Microsoft Office 2016 untuk Windows: Tidak banyak yang dapat dilihat di sini

£ 120 Harga semasa dikaji

Beberapa kenangan awal saya menggunakan komputer yang betul ada di Microsoft Office, dan sejak hari-hari yang sibuk pada awal 1990-an, saya mungkin menghabiskan lebih banyak masa menggunakan aplikasi Office daripada yang saya ada.

Ulasan Microsoft Office 2016 untuk Windows: Tidak banyak yang dapat dilihat di sini Lihat ulasan Microsoft Office untuk Mac 2016 yang berkaitan: Akhirnya, Office moden untuk OS X

Saya bukan satu-satunya yang menghabiskan lebih banyak masa daripada sihat menggunakan Microsoft Office - ia telah digunakan oleh perniagaan di seluruh dunia sebagai alat utama untuk produktiviti selama hampir 20 tahun. Itulah sebabnya, dengan pelancaran Office 2016, berita yang tidak banyak berubah tidak seharusnya mengejutkan.

Perubahan terbesar yang akan anda lihat di Office 2016 adalah perubahan warna baru, dengan semua aplikasi memperoleh bar alat yang diwarnai dengan warna khas mereka. Sebilangan besar aplikasi (tetapi tidak semua, anehnya) telah dibuat lebih mudah dicari melalui fitur "Tell Me" yang baru, tetapi selain dari perubahan sepele itu, semua suite yang telah diperoleh di semua aplikasinya adalah sedikit tambahan.

pejabat_2016_main

Anda boleh membaca butiran lengkap mengenai apa yang baru dalam ulasan Word, Excel, Outlook, PowerPoint dan OneNote kami di bahagian bawah artikel ini:

  • Semakan Microsoft Word 2016

  • Ulasan Microsoft Excel 2016

  • Ulasan Microsoft Outlook 2016

  • Ulasan Microsoft OneNote 2016

  • Ulasan Microsoft PowerPoint 2016

Cukuplah untuk mengatakan, bagaimanapun, tidak ada perbaikan gaya Windows 10 yang dramatik, bahkan tidak ada keinginan pengenalan suara yang menarik untuk dinikmati dalam edisi ini.

Microsoft Office 2016 untuk Windows: Masa depan

Mengapa ini berlaku? Terutamanya, ini kerana Office tidak memerlukan banyak kerja. Selain dari Outlook, mungkin, semua aplikasi menyampaikan - seperti biasa - lebih banyak ciri daripada yang diketahui oleh kebanyakan pengguna, dan mereka menjalankan tugas dengan baik. Ramai pekerja bergantung pada ciri khusus Word, Excel dan PowerPoint untuk menjalankan tugas mereka, dan tidak ada yang lain di pasaran yang dapat menandingi aplikasinya untuk kekuatan dan keluasan ciri.

Sebab lain adalah kerana landskap peranti berubah secara dramatik, dan Microsoft dengan tepat memfokuskan perhatiannya agar aplikasi mudah alihnya berfungsi dengan baik pada tablet dan platform mudah alih yang lain. Munculnya Apple iPad Pro adalah isyarat bahawa Microsoft tidak boleh bergantung pada platform PC dan komputer riba tradisional untuk memberikan aliran pengguna yang berterusan selamanya.

kedai pejabat

Mungkin perubahan terbesar, bagaimanapun, adalah peralihan dari satu-satu lesen kekal untuk perisian utama yang penting untuk perniagaan seperti Office ke penyelesaian berasaskan langganan. Dengan Microsoft kini tertumpu pada pelanggan Office 365-nya, yang menerima kemas kini Office 2016 secara "percuma" (bersama dengan semua kemas kini masa depan yang lain), mungkin dapat difahami bahawa syarikat itu kurang berminat untuk menyampaikan pelbagai ciri setiap tiga tahun atau begitu, dan lebih banyak lagi dalam memberikan arus penambahbaikan yang berterusan.

Itu baik bagi mereka yang telah membeli cara Office 365 untuk melakukan sesuatu, dan terdapat banyak alasan untuk mengambil langganan, termasuk kemampuan untuk memasang Office pada beberapa mesin dengan harga £ 8 sebulan.

Namun, bagi sesiapa yang tidak memerlukannya, dunia baru yang berani ini bukanlah berita baik. Tidak ada yang menjauhkan diri dari kenyataan bahawa Microsoft Office 2016 untuk Windows adalah squib lembap dari sudut pandang ciri baru, dan saya pasti tidak mengesyorkan anda menaik taraf ke Office 2016 sebagai produk mandiri dari Office 2013.

Tidak cukup baru di sini untuk membenarkan perbelanjaan sebanyak £ 120 (untuk edisi Rumah dan Pelajar). Anda lebih baik menunggu pelepasan seterusnya (jika ada) atau menggigit peluru dan melompat pada kereta langganan.