Cara Memikat dan Menghilangkan Item di Minecraft

Permainan Minecraft mempunyai dua elemen utama, dan dari namanya, jelas, melombong dan mengumpulkan sumber secara umum, dan membuat sumber tersebut menjadi alat dan item yang berguna. Secara teknikal, anda boleh bermain sepanjang permainan dan tidak pernah melihat sistem pesona, tetapi anda akan kehilangan banyak alat tambahan yang kuat dan sangat berguna untuk alat, senjata, dan perisai anda yang bukan sahaja dapat menjimatkan masa tetapi juga selamatkan nyawa anda!

Cara Memikat dan Menghilangkan Item di Minecraft

H ow Item Enchant di Minecraft

Sistem pesona adalah versi tahap pemain Minecraft dari permainan lain, satu-satunya perbezaan ialah anda menggunakan pengalaman dan menggunakannya untuk menjana peralatan anda dengan peningkatan daripada menerapkannya pada diri sendiri.

Mekanik

Semasa anda mengalahkan raksasa, menambang bahan tertentu, mencium blok atau memasak makanan, membiakkan haiwan, ikan, dan berdagang dengan penduduk kampung, anda akan mendapat pengalaman. Pengalaman berkembang dengan lebih perlahan dengan setiap peningkatan tahap; sebagai contoh, memerlukan 7 mata pengalaman untuk bergerak dari tahap 0 ke tahap 1, tetapi diperlukan 9 mata untuk beralih dari tahap 1 ke tahap 2 dan tahap tidak menjadi lebih berharga (seperti 7 sen sama dengan dolar pertama anda, dan 9 sen sama dengan dolar kedua anda, tetapi apabila anda membelanjakannya, anda masih mempunyai 2 dolar bernilai sama). Ini bermaksud jika anda ingin menjadi seefisien mungkin anda harus berusaha mengumpulkan pengalaman yang cukup untuk apa sahaja yang anda cuba lakukan. Menimbun pengalaman anda hanya masuk akal jika anda tidak mempunyai cara yang baik untuk menghabiskannya.

Ini adalah lebih banyak pengalaman daripada yang biasanya anda mahukan

Sebagai tambahan kepada peningkatan kos untuk memperoleh setiap tahap, jika anda mati secara tidak sengaja semasa memegang semua pengalaman itu, ketika anda menuntut semula barang-barang anda, anda akan kehilangan sebahagian besar pengalaman yang anda alami pada saat kematian. Sudah tentu semakin banyak yang anda pegang, anda akan semakin rugi dengan cara ini.

Anda boleh menghabiskan pengalaman anda di dua tempat berbeza di meja mempesonakan dan juga landasan.

Jadual Memikat

Pilihan pertama anda untuk menggunakan semua pengalaman yang sukar diperoleh adalah meja mempesonakan. Untuk menggunakan meja yang mempesona, anda memerlukan sesuatu yang mempesona seperti alat, senjata, baju besi, atau buku dan anda memerlukan sekurang-kurangnya 1 helai lapis lazuli.

Dengan hanya meja mempesona, Anda hanya akan mempunyai pilihan pesona tingkat rendah yang akan dikenakan biaya 1, 2, atau 3 lapis. Ini akan menambahkan pesona tahap rendah secara rawak ke item yang anda letakkan di dalam jadual mempesona yang relevan dengan item tersebut. Contohnya, anda tidak akan mendapat pesona Feather Falling pada pedang, atau pesona Sharpness pada sekop.

Untuk membuka pesona tahap tinggi, anda perlu tambah rak buku untuk persediaan anda. Bagi mereka untuk menggunakan meja pesona, mereka perlu diletakkan pada ketinggian yang sama dengan meja pesona atau 1 blok lebih tinggi atau lebih rendah, dan 1 blok jauhnya dari meja pesona (jadi ada ruang 1 blok antara meja pesona dan rak buku).

Kawasan ini juga perlu jelas dari barang-barang lain, misalnya, meletakkan obor di celah ini akan menyekat hubungan antara meja pesona dan rak buku obor di hadapan.

Untuk mendapatkan akses ke tahap pesona tertinggi yang anda perlukan 15 jumlah rak buku diletakkan di sekitar meja yang mempesonakan.

hanya 15 yang diperlukan tetapi saya sering melakukan 16 untuk simetri

Ini akan membuka pilihan tahap mempesona tertinggi dalam menu meja pesona. Semasa anda naik ke tingkat pesona, anda juga harus menghabiskan lebih banyak lapis untuk menerapkannya, baik 1, 2, atau 3.

Kaedah pesona ini adalah jalan yang bagus jika anda tidak mencari sesuatu yang spesifik dan hanya ingin mendapatkan beberapa penambahbaikan generik pada peralatan yang tidak diingini. Ini juga sempurna jika anda memerlukan peralatan tertentu kerana kaedah ini mengehadkan kemungkinan enchantment untuk apa sahaja jenis peralatan yang anda letakkan di antara muka (jadi jika anda memasukkan pedang, anda hanya akan mendapat pedang atau pesona generik yang digunakan padanya. anda memakai topi keledar, anda hanya akan mendapat helmet atau pesona generik, dll. Pengecualian yang ketara ialah kapak yang dianggap sebagai alat dan senjata sehingga dapat memperoleh kedua-dua jenis pesona itu).

Ini hanya boleh berlaku secara kreatif

Landak

Kaedah lain yang tersedia untuk pemain untuk mempesona adalah landasan. Landak boleh digunakan untuk menggabungkan 2 kepingan peralatan terpesona yang serupa ke salah satu peralatan tersebut dengan semua pesona kedua-duanya. Sebagai contoh, katakan anda mempunyai 2 busur terpesona, 1 mempunyai Unbreaking II dan Punch II sementara yang lain mempunyai Flame I dan Unbreaking II. Sekiranya kita menggabungkannya di landasan, kita akan mendapat 1 busur dengan Flame I, Punch II, dan Unbreaking III. The pesona unik kedua-dua busur pindah lebih ke busur baru dan pesona yang serupa digabungkan untuk memberikan versi pesona yang lebih tinggi. Penting untuk diperhatikan bahawa untuk pesona yang serupa untuk menggabungkan mereka mesti tahap yang sama dan bukan pada tahap pesona tertentu. Dengan kata lain, seandainya Unbreaking I dan Unbreaking II, busur baru akan menyimpan versi yang lebih baik dari keduanya, dalam hal ini Unbreaking II. Begitu juga, jika kedua busur sudah memiliki Unbreaking III (level maksimum untuk Unbreaking enchantment) busur yang dihasilkan juga akan memiliki Unbreaking III.

Sekiranya anda tidak mempunyai dua keping peralatan yang sama yang ingin anda gabungkan, anda juga boleh menggunakan pesona baru pada peralatan anda (baik yang tidak diinginkan dan yang sudah terpesona) dengan buku terpikat.

Seperti sebelumnya, letakkan peralatan yang ingin anda sukai di antara muka Anvil, tetapi alih-alih memasukkan peralatan kedua, anda menambahkan buku dengan pesona yang ingin anda gunakan pada peralatan tersebut. Ini hanya akan menambah pesona pada peralatan itu.

Sekiranya atas sebab-sebab tertentu buku anda terpesona beberapa pesona di atasnya untuk peralatan yang berbeza (Perlindungan IV dan Ketajaman V misalnya) antara muka akan menggunakan pesona yang berkaitan dengan peralatan tersebut dan yang lain akan hilang.

Anda mungkin tertanya-tanya dari mana mendapatkan buku terpesona. Terdapat beberapa sumber yang berbeza. Jelas sekali, anda boleh membuatnya sendiri dengan meja yang mempesonakan dan buku yang tidak diingini. Pesona yang anda perolehi dalam buku ini akan menjadi rawak sehingga bukan cara yang pasti untuk mendapatkan apa yang anda mahukan, tetapi jika anda hanya ingin menyingkirkan beberapa poin pengalaman tambahan, itu adalah pilihan yang baik.

Anda juga boleh mendapatkan buku terpesona sebagai barang rampasan di kebanyakan struktur yang dihasilkan (ruang bawah tanah, mineshaft yang ditinggalkan, kubu Nether, dll.). Ini dihasilkan secara rawak, tetapi biasanya akan menawarkan pilihan pesona yang lebih baik daripada buku terpesona buatan sendiri.

Akhirnya, dan mungkin pilihan terbaik anda adalah mendapatkan buku terpesona dari penduduk kampung perpustakaan. Sebilangan besar akan dapat menawarkan 2 hingga 3 pilihan ketika di peringkat induk mereka dan jika anda mendapat cukup penduduk kampung ini, anda pada dasarnya dapat memperoleh pesona yang anda perlukan setiap masa.

Juga, pastikan untuk memilih pesona yang anda gunakan dengan berhati-hati kerana setiap pesona tambahan akan memerlukan lebih banyak pengalaman daripada yang terakhir dan antara muka akhirnya akan keluar dan memberitahu anda bahawa terlalu mahal untuk menggunakan pesona baru (walaupun anda mempunyai banyak pengalaman untuk menutupinya ).

Adalah mungkin untuk mendapatkan sedikit sahaja peralatan dengan menggabungkan buku-buku pesona yang ingin anda tambahkan ke peralatan dan menambahkan buku-buku gabungan ke peralatan dalam beberapa langkah dan bukannya beberapa. Dengan cara yang sama bahawa anda dapat menggabungkan sihir unik untuk aplikasi yang cekap pada peralatan, anda juga dapat menggabungkan buku terpesona yang serupa untuk meningkatkan tahap pesona (contohnya anda boleh menggabungkan 2 buku terpesona Unbreaking II untuk mendapatkan 1 buku terpesona Unbreaking III) .

Bagaimana untuk Mengecewakan Item dalam Minecraft

Kadang-kadang, anda perlu mengeluarkan pesona dari peralatan. Contohnya, anda berada di kubu Nether dan anda mempunyai dada dengan Pedang Netherite! Itu adalah penemuan yang luar biasa, tetapi sayangnya ia mempunyai Bane of Arthropods. Itu hanya bagus untuk beberapa kumpulan bermusuhan yang tidak akan anda hadapi, jelas bukan sesuatu yang anda ingin melaburkan banyak pengalaman untuk menjadi lebih baik. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa cara untuk menghilangkan pesona dari item dalam permainan.

Malangnya, tidak ada cara untuk membuang kutukan dari kebanyakan item. Ini akan kelihatan keren dalam kerangka item

Pilihan nombor satu, dan mungkin jalan masuk anda untuk kebanyakan situasi akan menjadi batu asas. Cukup letakkan peralatan yang tidak disengajakan ke dalam menu batu pasir dan batu pasir akan menampilkan versi item yang sama sekali tidak diingini untuk anda ambil. Mengeluarkan peralatan juga akan memberi anda sedikit pengalaman yang diluangkan untuk menerapkan pesona. Malangnya, kaedah ini tidak akan menghilangkan kutukan.

Ini adalah pilihan yang bagus untuk situasi di mana anda perlu mengeluarkan pesona yang kurang ideal dari peralatan yang diperoleh dari peti barang rampasan atau perdagangan orang kampung, meninggalkan batu kosong untuk anda mempesona seperti yang anda mahukan.

Cara kedua untuk mengeluarkan pesona dari peralatan anda, dan yang tidak banyak diketahui orang adalah dengan menggabungkan peralatan anda dalam grid pembuatan. Katakan anda mendapat 2 busur terpesona sebagai titisan dari ladang massa bermusuhan anda. Anda tidak perlu terpesona, tetapi anda mengumpulkan busur tahan lama penuh untuk penggunaan mesin dispenser. Anda boleh mengambil 2 busur terpesona dan menggabungkannya di grid kerajinan anda untuk membuat 1 busur yang tidak diinginkan dengan daya tahan lebih besar daripada jumlah 2 busur yang rosak (penutup, tentu saja pada daya tahan maksimum item). Kaedah ini tidak memberi anda pengalaman apa pun, dan juga tidak akan menghilangkan kutukan.

Terima kasih kerana berhenti, saya harap anda menemui maklumat tersebut mempesonakan ... Maaf, saya tahu jenaka saya meninggalkan orang kecewa, tetapi sistem mempesona Minecraft pasti tidak akan!