Cara Mencerminkan iPhone dengan Chromecast

Terdapat banyak sebab anda mungkin mahu menduplikasi paparan telefon anda di TV anda. Sama ada anda ingin melihat gambar, bermain permainan dengan resolusi tinggi, atau bahkan menonton filem atau rancangan TV kegemaran anda, kebanyakan telefon pintar dapat membantu anda melakukannya.

Cara Mencerminkan iPhone dengan Chromecast

Tetapi iPhone adalah binatang yang berbeza. Semasa mencuba memasangkan iPhone anda dengan dongle Chromecast anda, pasti ada beberapa perkara yang perlu anda ketahui.

Adakah Sokongan Asli?

Sayangnya, tidak ada sokongan asli pada iPhone untuk mencerminkan skrin anda dengan peranti Chromecast. Oleh itu, masyarakat sentiasa bersemangat untuk menyelesaikan masalah seperti ini sendiri. Hasilnya, terdapat beberapa cara untuk mengatasi masalah ini. Sekiranya anda tidak marah, ini hanya melibatkan penggunaan aplikasi pihak ketiga pada peranti anda.

Pilihan Pertama - Aplikasi Replika

Anda boleh mendapatkan aplikasi Replika di App Store. Anda juga perlu memastikan bahawa Chromecast anda dikonfigurasi melalui aplikasi Google Home. Berikut adalah langkah-langkah yang perlu anda ikuti untuk proses pencerminan yang cepat dan mudah:

  1. Sambungkan kedua-dua peranti anda ke rangkaian Wi-Fi yang sama.
  2. Lancarkan aplikasi Replika dari telefon anda.

  3. Cari peranti Chromecast anda dari senarai peranti yang dipaparkan kemudian ketuk pada peranti yang diinginkan untuk menyambung ke Chromecast.

  4. Ketik pada pilihan Siaran mula.

Adakah terdapat masalah? Seperti mana-mana aplikasi pihak ketiga, anda boleh menjangkakan ketidakkonsistenan dalam prestasi. IPhone lama mungkin mempunyai masa yang lebih sukar untuk mengendalikan proses pencerminan skrin. Ada kemungkinan juga jika anda tidak mengkonfigurasi Chromecast dengan betul, dengan mengikuti perintah di layar dan ID ID perangkat, aplikasi Replika tidak akan memaparkannya pada daftar perangkat yang tersedia.

Kelebihan? Replika adalah aplikasi yang dapat digunakan secara percuma sehingga tidak ada salahnya mencobanya, tanpa mengira versi OS anda. Oleh itu, setiap aplikasi yang baik akan memberi anda beberapa kelebihan. Sekiranya anda mahu Replica berfungsi dengan lebih baik atau mengalami ciri tambahan, anda harus memilih salah satu langganan.

Alternatif - Cermin Skrin untuk Cast Cast

Aplikasi lain yang boleh anda gunakan ialah Screen Mirror untuk aplikasi Chromecast. Ia dikembangkan oleh iStreamer dan anda boleh menemuinya di bawah kategori Utiliti di App store.

aplikasi cermin skrin

Aplikasi ini serasi dengan iPhone, iPad, dan bahkan iPod Touch. Walau bagaimanapun, ia hanya akan berjalan pada iOS 11 atau yang lebih baru. Walaupun mungkin tidak mempunyai sokongan berbilang bahasa, antara muka mudah dilakukan sehingga tidak ada gunanya menggunakannya.

Aplikasi ini juga percuma untuk digunakan tetapi hanya selama dua bulan. Terdapat beberapa langganan yang tersedia juga, jadi ingatlah jika anda mendapati fungsinya agak terhad atau kadang-kadang kikuk.

Sebaik sahaja anda memuat turun dan memasang aplikasi, mulakan percubaan percuma anda, dan ikuti arahan di skrin. Ini sama asasnya kerana mereka hanya melibatkan memilih peranti yang anda mahu tiru layar anda.

Perlu diketahui bahawa aplikasi juga tidak akan menangani pemindahan audio. Perkara yang sama berlaku untuk cadangan sebelumnya, aplikasi Replica.

iWebTV: Cast Video Web

Tersedia secara percuma di App Store, iWebTV adalah aplikasi lain dengan ulasan hebat untuk streaming kandungan dari iPhone ke Chromecast anda.

iWebTV adalah aplikasi mudah yang membolehkan anda mencerminkan iPhone anda ke peranti lain. Cukup muat turun aplikasi dan ketik ikon cermin skrin di sudut kiri atas. Dengan andaian anda berada di rangkaian wifi yang sama dengan Chromecast anda, setiap Firesticks atau TV pintar akan muncul di menu yang muncul.

Anda perlu memuat turun aplikasi iWebTV ke peranti lain untuk membuat aliran kandungan yang lancar. Cukup kunjungi kedai aplikasi Chromecast dan mulakan muat turun untuk iWebTV. Setelah disambungkan, anda boleh mengalirkan kandungan yang anda gemari dari iPhone atau iPad anda.

Yang Perlu Anda Ketahui Mengenai Aplikasi Mirroring

Sebahagian besarnya, aplikasi pencerminan skrin akan berfungsi dengan baik. Tetapi anda mungkin menghadapi perkara seperti had DRM. Ini bermakna tidak semua aplikasi yang anda buka di layar dapat ditangkap.

Walaupun kebanyakan aplikasi mengatakan bahawa mereka menyokong HD, tidak semuanya dapat menjanjikan kelewatan rendah pada pemeran mereka. Dan yang paling penting, tidak semua aplikasi mirroring juga dapat membantu anda mengeluarkan audio telefon anda dari pembesar suara TV. Anda harus mengharapkan untuk melakukan beberapa langkah konfigurasi tambahan dalam beberapa situasi.

Cermin ke Komputer Anda

Anda boleh mengelakkan memuat turun aplikasi pihak ketiga dengan menggunakan komputer untuk mencerminkan kandungan telefon anda ke Chromecast anda. Dengan menggunakan pilihan pencerminan skrin telefon bimbit, anda boleh menghantar kandungan ke PC atau Mac anda. Setelah kedua-dua peranti disambungkan pada rangkaian wifi yang sama, atur Chromecast anda seperti biasa dan mulakan streaming.

Untuk menyambungkan komputer ke Chromecast anda, cubalah ini:

  1. Sahkan bahawa mengganggu PC atau Mac anda pada rangkaian wifi yang sama dengan Chromecast anda.
  2. Dengan menggunakan penyemak imbas Chrome, klik pada pilihan menu di sudut kanan atas.

  3. Klik pilihan untuk Cast.

  4. Pilih pilihan untuk mencerminkan skrin anda.

Anda boleh memilih untuk membuang seluruh skrin atau hanya penyemak imbas Chrome. Untuk tujuan kami; lebih baik membuang seluruh skrin anda kerana anda akan mencerminkan iPhone anda.

Adakah Layak Menggunakan Aplikasi Mirroring?

Jika anda pengguna iPhone dan anda mahu menggunakan TV Chromecast sebagai paparan telefon anda, tidak ada jalan lain di sekitarnya. Oleh kerana Apple jelas tidak membuat kemajuan ke arah ini, dengan menawarkan pencerminan skrin, anda harus menggunakan aplikasi percuma fungsi terhad atau membayar pengalaman perkhidmatan penuh. Berita baiknya ialah sekurang-kurangnya terdapat tiga aplikasi yang sangat senang digunakan dan menghantar video berkualiti tinggi.

Mudah-mudahan, versi Google Chrome Apple membolehkan anda menghantar kandungan anda suatu hari nanti. Oleh kerana tidak pada saat menulis artikel ini, kita harus menunggu kemas kini untuk membuat pengalaman menonton yang lebih lancar bagi mereka yang menyukai peranti mudah alih Apple dan Chromecast mereka untuk hiburan.

Soalan Lazim

Bolehkah saya AirPlay ke Chromecast?

AirPlay adalah fungsi pemutus asli Apple. Malangnya, ia tidak serasi dengan peranti Chromecast. Anda perlu menggunakan salah satu aplikasi pihak ketiga yang telah kami sebutkan di atas untuk mengalirkan kandungan dari peranti Apple ke Chromecast anda.

Bolehkah saya menghantar dari Penyemak Imbas Chrome pada iPhone saya?

Malangnya tidak. Pilihan tidak akan muncul ketika anda cuba menghantar kandungan dari Penyemak Imbas Chrome iPhone anda.