Cara Mengeluarkan Rakan dari Talian Sembang

Line adalah aplikasi pesanan segera percuma yang tersedia untuk tablet, komputer peribadi, dan telefon pintar. Walaupun tidak sepopuler pesaingnya WhatsApp atau Facebook Messenger, ia adalah aplikasi komunikasi paling popular di Asia Tenggara. Selain Jepun, ini adalah kegemaran di kalangan pengguna di Indonesia, Korea, Taiwan, dan Thailand.

Cara Mengeluarkan Rakan dari Talian Sembang

Apabila aplikasi tersebar secara meluas, ia dapat menarik beberapa pengguna yang kasar dan bersikap kasar. Sekiranya anda ingin membuang rakan di aplikasi sembang Line pada peranti Android anda, artikel ini akan membimbing anda melalui prosesnya.

Perkara Yang Perlu Anda Ketahui Sebelum Mengeluarkan Rakan Aplikasi Sembang Talian

Perkara yang hebat mengenai Line adalah bahawa ia memberi anda kebebasan sepenuhnya untuk memilih dengan siapa anda akan bercakap. Ini bermaksud bahawa anda boleh berbual dengan rakan dan kenalan anda, sama ada anda mengimportnya dari senarai kenalan anda atau mencarinya secara manual di aplikasi.

Tidak kira sama ada anda berkawan dengan seseorang atau anda baru bertemu dengan mereka dalam talian, mereka boleh menjadi hebat pada mulanya tetapi menunjukkan wajah sebenarnya setelah beberapa waktu. Sekiranya ada yang mengganggu anda, mengganggu anda, atau mengirimi anda mesej yang tidak sesuai, anda mempunyai beberapa alat yang boleh anda gunakan.

Anda boleh menyembunyikan, menyekat, atau membuang rakan Line anda sepenuhnya. Terdapat beberapa perbezaan antara setiap pilihan ini yang akan dibahas di kemudian hari. Walau bagaimanapun, walaupun anda akhirnya memutuskan untuk membuang rakan, anda perlu terlebih dahulu menyekat atau menyembunyikannya.

Cara Menyembunyikan atau Menyekat Rakan di Talian Sembang Aplikasi

Seperti disebutkan, sebelum membuang teman, anda harus menyembunyikan atau menghalangnya. Ini akan memberi anda masa yang cukup untuk memikirkan betapa beratnya hukuman mereka. Sekiranya anda merasa mereka membosankan atau tidak begitu menyukainya, anda boleh mulakan dengan menyembunyikannya.

Apa yang Anda Capai dengan Menyembunyikan Seseorang di Talian?

Sembunyikan adalah hukuman paling berat bagi rakan Line anda. Apabila anda menyembunyikan seseorang, mereka masih dapat melihat anda dalam senarai rakan mereka dan menghantar mesej kepada anda. Sebaliknya, anda tidak akan melihatnya dalam senarai rakan anda.

Anda masih dapat melihat profil dan kemas kini mereka mengikut garis masa mereka. Jadi, di mana mereka berakhir? Anda boleh mendapatkannya di senarai pengguna tersembunyi profil anda.

Untuk menyembunyikan rakan Line di Android, inilah yang perlu anda lakukan:

  1. Muat turun aplikasi secara percuma dari Google Play Store jika anda belum memilikinya dan membukanya.
  2. Dengan melancarkan aplikasi, anda akan tiba di layar Rakan secara automatik, yang dapat diakses dari sudut kiri bawah.
  3. Apabila anda menatal ke bawah, anda akan melihat senarai rakan anda. Anda perlu memilih dan menahan jari pada nama rakan yang ingin anda sembunyikan.
  4. Kemudian ketik Sembunyikan di bahagian bawah menu pop timbul.
  5. Sahkan dengan menekan OK.

Untuk menyekat seseorang, ikuti langkah yang sama, tetapi tekan Blok, yang berada di atas Sembunyikan dalam menu pop timbul.

Apa Yang Berlaku Apabila Anda Menyekat Seseorang di Talian?

Sekiranya anda mengikuti langkah-langkah ini dan menyekat rakan di Talian, inilah yang akan berlaku:

  1. Orang ini tidak lagi dapat berkomunikasi dengan anda dengan cara apa pun (video, teks, atau panggilan).
  2. Mereka tidak akan muncul lagi dalam senarai rakan anda. Sebagai gantinya, anda boleh mencarinya di senarai pengguna yang disekat.
  3. Ini bermakna anda juga tidak dapat memeriksa profil masing-masing.

Menyekat secara Talian tidak seperti menyekat aplikasi media sosial yang lain kerana ia masih tidak membuang orang itu sepenuhnya dari senarai rakan anda.

Cara Menghilangkan Rakan Secara Talian

Mengeluarkan rakan adalah langkah terakhir yang boleh anda ambil, dan itu tidak boleh dibalikkan. Hanya setelah anda menyembunyikan atau menyekat pengguna, anda boleh menghapusnya dengan melakukan perkara berikut:

  1. Ketuk ikon roda gigi di sudut kanan atas skrin anda.

    Tetapan Talian

  2. Pilih Rakan.

    Rakan Line

  3. Pilih pengguna tersembunyi / disekat bergantung pada senarai yang anda gunakan.
  4. Pilih Edit di sebelah nama mereka.

    Garis buang

  5. Pilih Padam.

Pastikan keputusan anda adalah muktamad kerana tidak ada tetingkap pengesahan.

Ancaman Dihapus

Itulah cara anda membuang rakan di Talian. Anda tidak akan pernah melihat atau mendengar daripada orang ini lagi, sekurang-kurangnya tidak di aplikasi sembang Line. Ini mungkin kelihatan kejam, tetapi kadang-kadang perlu.

Apa pendapat anda mengenai perkara ini? Adakah anda telah membuang mana-mana rakan anda di Line, dan jika ya, apa yang mendorong anda melakukannya? Adakah anda menyesal atau hati nurani anda jelas? Beritahu kami dalam komen di bawah!