Cara Memindahkan Kemajuan Candy Crush ke Telefon Baru

Telefon pintar anda mungkin merupakan cara utama anda bermain kebanyakan permainan, walaupun anda mempunyai konsol di rumah. Terlalu mudah untuk memuat larian pantas semasa menaiki bas atau pulang ke rumah dalam perjalanan darat, atau hanya ketika bersantai di sekitar rumah. Walaupun terdapat banyak RPG mendalam dan permainan aksi yang dapat memberikan banyak pengalaman ketika bermain, kebanyakan orang memfokuskan tenaga mudah alih mereka pada permainan yang memerlukan sedikit perhatian.

Cara Memindahkan Kemajuan Candy Crush ke Telefon Baru

Sangat popular, Candy Crush adalah salah satu permainan mudah alih paling terkenal yang pernah dilancarkan. Permainan ini sangat berjaya dan menguntungkan, menyediakan pemain dengan pembaziran masa yang hebat di mana sahaja mereka berada. Terdapat beribu-ribu tahap untuk anda menghimpunkan ganjaran dan jongkong emas yang tidak terkira banyaknya. Tetapi apa yang perlu dilakukan apabila anda membeli telefon baru?

Nasib baik, menyimpan kemajuan anda dan meneruskan telefon baru sangat mudah. Mari kita lihat cara memindahkan data simpanan anda ke peranti baru anda.

Melalui Facebook dan Kingdom

Ini adalah kaedah rasmi untuk memindahkan kemajuan anda dari satu telefon ke telefon yang lain. Agar ia berfungsi, anda mesti mempunyai akaun berdaftar di King.com atau mempunyai akaun Candy Crush yang aktif di Facebook.

Kaedah ini berfungsi untuk kedua-dua peranti iOS dan Android dan tidak melibatkan pemasangan aplikasi pihak ketiga atau menggunakan PC atau Mac anda, jadi setiap orang harus dapat memuatnya

  1. Lancarkan Candy Crush pada telefon lama anda.
  2. Sandarkan kemajuan permainan anda dan sambungkan ke Kingdom atau Facebook. Dengan cara ini, anda akan menyegerakkan kemajuan anda dengan pelayan permainan.
  3. Pasang Candy Crush pada telefon baru. Pengguna iPhone dan iPad memuat turun dari App Store. Pengguna Android, pasang dari Google Play.
  4. Lancarkan permainan pada peranti baru.
  5. Sambungkan ke akaun king.com atau Facebook anda.

Sambung melalui Facebook

Seiring dengan kemajuan tahap anda, semua jongkong emas anda harus dipindahkan ke telefon baru anda. Mereka diselaraskan secara berkala dengan pelayan permainan dan tersedia di seluruh peranti anda. Sekiranya anda tidak melihat jongkong emas anda di telefon baru, pastikan anda menghubungi pembangun di sini.

Kaedah ini tidak membenarkan anda memindahkan pergerakan, nyawa tambahan, dan penggalak ke peranti baru anda kerana tidak diselaraskan dengan pelayan permainan. Sebaliknya, ia disimpan secara tempatan di telefon anda. Sekiranya anda masih mempunyai akses ke telefon lama, anda boleh memainkan Candy Crush di atasnya dan menggunakan semua penggalak yang disimpan dan gerakan tambahan.

Apa Yang Berlaku Apabila Anda Mendapat Akaun Facebook Baru?

Cara yang lebih biasa untuk menyelamatkan kemajuan permainan mudah alih adalah menggunakan akaun Facebook anda. Ini adalah kaedah paling mudah untuk menjimatkan kemajuan kerana yang perlu anda lakukan ialah melog masuk ke akaun Facebook anda yang ada dan membenarkan akses Candy Crush. Sekiranya anda telah menukar akaun Facebook anda atau tidak lagi memilikinya, semua harapan tidak akan hilang.

Nasib baik, pasukan sokongan Candy Crush dapat menambahkan kemajuan anda kembali secara manual menurut king.com. Yang perlu anda buat hanyalah mengisi borang bantuan untuk memulakan proses. Bagi mereka yang ingin menghapus akaun anda, mungkin ada baiknya mengambil beberapa tangkapan layar kemajuan permainan anda untuk dijadikan bukti sekiranya berlaku perselisihan.

  1. Buka Candy Crush dan log masuk dengan akaun Facebook atau akaun King baru anda.
  2. Ketuk roda tetapan di sudut kiri bawah.
  3. Ketik ‘?’ Yang terletak di bahagian bawah menu pop timbul.
  4. Pilih topik atau taipkan topik di bar carian.
  5. Teruskan untuk menghantar e-mel ke Candy Crush Support.

Dengan andaian anda masih mempunyai beberapa maklumat mengenai akaun lama anda, seharusnya tidak menjadi masalah untuk mengembalikan kemajuan anda tetapi mungkin memerlukan sedikit masa.

Melalui Aplikasi Pihak Ketiga

Memindahkan kemajuan permainan anda melalui akaun Facebook dan king.com anda adalah cara terpantas dan termudah. Namun, jika anda tidak dapat menyambung ke akaun anda, anda masih dapat mengekalkan kemajuan anda. Untuk melakukannya, anda perlu menggunakan aplikasi pengurusan pemindahan dan komputer anda. Mari lihat cara memindahkan kemajuan Candy Crush anda dengan aplikasi pihak ketiga.

CopyTrans

CopyTrans direka untuk pengguna iPhone dan iPad yang menukar peranti dan ingin mengekalkan kemajuan Candy Crush mereka. Sebelum kita memulakan, muat turun dan pasang CopyTrans di komputer anda.

Pada saat penulisan ini, CopyTrans hanya tersedia untuk sistem operasi Windows 7, 8, dan 10. Begini kaedah ini berfungsi.

  1. Lancarkan CopyTrans di komputer anda.
  2. Sambungkan iPad atau iPhone anda ke komputer dengan kabel USB.
  3. Anda harus melihat semua aplikasi dan permainan anda di tetingkap utama aplikasi. Mereka akan dikumpulkan di sebelah kiri. Klik pada Candy Crush untuk memilihnya.
  4. Klik butang "Aplikasi Sandaran" di atas senarai.
  5. Seterusnya, cari lokasi di mana anda ingin menyimpan sandaran Candy Crush anda.
  6. Klik butang "OK". Candy Crush akan disimpan ke komputer anda dalam fail .IPA.
  7. Keluar dari aplikasi dan cabut telefon lama.
  8. Lancarkan semula aplikasi dan sambungkan telefon baru.
  9. Cari fail .IPA yang anda simpan sebelumnya dan seret ke dalam tetingkap utama aplikasi. Keseluruhan permainan, bersama dengan proses anda akan dipasang di telefon baru anda.

Seret dan Lepas CopyTrans

Helium

Aplikasi Helium oleh ClockwordMod direka untuk pengguna Android yang ingin memindahkan aplikasi dan fail dari satu peranti ke peranti lain. Anda juga dapat menggunakannya untuk memindahkan Candy Crush di antara telefon anda. Pasang aplikasi pada kedua-dua telefon. Anda juga perlu memasang aplikasi Helium Desktop pada komputer anda. Dengan syarat yang tidak perlu, berikut adalah cara memindahkan kemajuan Candy Crush ke telefon baru anda:

  1. Lancarkan aplikasi Helium di telefon lama anda.
  2. Sambungkan telefon ke komputer anda dengan kabel USB.
  3. Lancarkan aplikasi Helium Desktop. Aplikasi akan tersambung dan anda akan melihat pop timbul di skrin komputer anda yang memberitahu anda bahawa aplikasi tersebut telah diaktifkan pada Android anda.
  4. Putuskan sambungan telefon dari komputer.
  5. Lancarkan aplikasi Helium di telefon anda dan pilih pilihan "Muat turun PC". Ini akan membawa anda ke skrin pelayan Helium.
  6. Lancarkan penyemak imbas web di PC anda dan pergi ke alamat yang sama.
  7. Di telefon anda, hapus centang pilihan "Backup App Data" dan pilih Candy Crush.
  8. Ketik butang “Start Backup”. Ini akan menyimpan fail .zip yang mengandungi Candy Crush di komputer anda.
  9. Ulangi langkah 2 hingga 6 dengan telefon baru.
  10. Kemudian, pilih pilihan "Pulihkan" pada telefon baru anda dan arahkan ke fail .zip yang disimpan sebelumnya. Ini akan memindahkan Candy Crush ke telefon baru anda.

Helium Select Candy Crush

Teruskan Permainan

Dengan kaedah yang dijelaskan dalam tutorial ini, anda akan menghancurkan gula-gula lagi dalam masa yang singkat. Pilih kaedah yang tepat untuk anda dan teruskan keseronokan.