Cara Menambah Langkah di MyFitnessPal

MyFitnessPal adalah salah satu aplikasi paling berkesan yang dapat membantu anda mengikuti pengambilan dan senaman kalori anda. Ini dapat membantu anda tetap bermotivasi dan mencapai matlamat kecergasan anda dengan lebih cepat. MyFitnessPal dapat diselaraskan dengan aplikasi kesihatan lain untuk hasil yang lebih baik.

Cara Menambah Langkah di MyFitnessPal

Walau bagaimanapun, sebilangan orang menghadapi kesukaran ketika menggunakan ciri ini di telefon mereka. Kadang-kadang, aplikasi MyFitnessPal tidak menganggap langkah sebagai latihan dan mereka harus menambahkannya secara manual. Sekiranya anda mengalami masalah yang serupa, teruskan membaca kerana kami ada jalan keluar untuk anda.

Android: Segerakkan Kesihatan Samsung dengan MyFitnessPal

Pengguna Android kadang-kadang mempunyai masalah dengan aplikasi MyFitnessPal. Nampaknya aplikasi merakam langkah semasa anda berjalan tetapi tidak menambahkannya sebagai latihan. Sekiranya ini berlaku kepada anda, perkara pertama yang harus anda lakukan ialah memeriksa sama ada Samsung Health diselaraskan dengan MyFitnessPal.

Walaupun ia berlaku secara automatik, kadang-kadang tidak berlaku dan anda harus melakukannya secara manual. Pergi ke Tetapan dan izinkan MyFitnessPal untuk mengakses data Samsung Health. Cara lain untuk melakukannya adalah dengan menambahkan Samsung Health sebagai salah satu sumber langkah. Apabila anda melakukannya, semua langkah yang anda ambil pada siang hari akan dikira dan ditambahkan secara automatik ke MyFitnessPal.

iOS: Segerakkan Aplikasi Kesihatan dengan MyFitnessPal

Sekiranya anda mengalami masalah ini pada iPhone, mungkin aplikasi Kesihatan tidak diselaraskan dengan MyFitnessPal. Untuk memeriksa apakah itu masalahnya, pergi ke aplikasi Kesihatan anda dan klik Profil. Kemudian tatal ke Privasi dan klik pada Aplikasi. Di bahagian itu, anda dapat melihat semua aplikasi yang sebelum ini anda izinkan untuk diselaraskan dengan Kesihatan. Sekiranya MyFitnessPal tidak ada dalam senarai, pilihlah dari senarai aplikasi dan aktifkan perkongsian. MyFitnessPal kini harus muncul sebagai salah satu aplikasi yang diselaraskan dengan Kesihatan.

Cara Menambah Langkah

Cara Menambah Latihan secara manual ke MyFitnessPal

Adalah mungkin untuk menambahkan semua jenis latihan ke MFP. Anda juga boleh menambahkan tempoh dan intensiti latihan, serta kalori yang dibakar. Ini dapat membantu anda melacak perjalanan kecergasan anda dan anda akan selalu dapat membandingkan hasil anda setiap hari atau mingguan. Di bahagian bawah halaman Diary terdapat TAMBAHAN LATIHAN. Setelah mengkliknya, anda boleh memilih salah satu daripada tiga jenis latihan: Cardio, Strength, dan Workout Routine.

Sekiranya anda ingin merakam latihan Cardio anda, anda boleh menamakannya dan menuliskan tempoh dan kalori yang dibakar.

Sekiranya anda telah mengangkat berat, anda boleh memilih Kekuatan. Terdapat ruang untuk merakam jumlah set dan pengulangan setiap set. Anda juga boleh menambahkan berat yang digunakan dalam setiap set.

Sekiranya anda melakukan senaman yang lebih kompleks, anda boleh memilih Rutin Latihan. Pilihan ini memberi anda kemungkinan untuk memilih dari senarai latihan seperti Jumping Jacks dan pelbagai jenis Squats. Sebagai contoh, terdapat lebih daripada 20 jenis Squat yang disenaraikan. Menentukan latihan yang dilakukan akan membantu anda mengawasi kemajuan anda sehingga anda dapat merancang latihan seterusnya dengan sewajarnya.

Cara Menambah Langkah Secara Manual ke MyFitnessPal

Kadang kala aplikasi tidak akan disegerakkan. Sekiranya anda tidak mempunyai masa untuk mencari jalan keluar dan anda hanya mahu menambahkan langkah yang telah anda ambil pada hari itu, adalah mungkin untuk menambahkannya secara manual. Pergi ke Buku Harian dan tekan Tambah Latihan. Pilih Cardio dan anda boleh memasukkan semua butiran: tempoh dan kalori yang dibakar.

MyFitnessPal menambah langkah

Adakah Lebih Baik Mengira Minit atau Langkah?

Apa yang menjadikan aplikasi MyFitnessPal berbeza dari aplikasi kecergasan lain adalah bahawa ia menjejaki minit dan bukannya jumlah langkah. Sebilangan orang sukar menyesuaikan diri tetapi anda akan terbiasa dari masa ke masa.

Terdapat banyak pakar kecergasan yang percaya bahawa sebenarnya lebih baik mengesan durasinya daripada jumlah langkah. Yang terakhir adalah petunjuk aktiviti fizikal yang baik tetapi jangka masa inilah yang dapat memberitahu anda sama ada anda melakukan jenis latihan yang betul.

Sebagai contoh, orang yang ingin mengurangkan risiko penyakit jantung harus melakukan sekurang-kurangnya 10 minit senaman aktif sehari. Ini boleh menjadi apa-apa, walaupun berjalan dengan intensiti sederhana dianggap sebagai latihan aktif. Tetapi ada peringatan: 10 minit itu mesti berterusan dan anda tidak boleh berehat sebentar.

Bantuan sedang dalam perjalanan

Sekiranya anda tidak dapat menambahkan langkah ke MyFitnessPal, jangan panik. Cubalah semua petua di atas dan bersabarlah. MyFitnessPal adalah aplikasi kecergasan yang hebat, dan walaupun ia mempunyai kekurangan kecil seperti semua aplikasi lain, ia dapat membantu anda mencapai tujuan kecergasan anda.