Cara Mengubah Makro di MyFitnessPal

Setiap orang yang pernah mencuba rejimen diet baru tahu betapa membingungkannya. Anda tahu semua makanan yang harus dielakkan. Walaupun begitu, menjejaki semua kalori dan makro boleh menjadi rumit. Menggunakan aplikasi seperti MyFitnessPal dapat membantu anda menguruskannya.

Cara Mengubah Makro di MyFitnessPal

Walau bagaimanapun, matlamat anda dari segi pemakanan, kalori, dan jatah makro boleh berubah. Anda mungkin ingin meningkatkan pengambilan lemak anda, dan anda mahu matlamat tersebut dapat dilihat dalam MyFitnessPal. Mari lihat cara mengubah makro anda di MyFitnessPal.

Di manakah Makro?

MyFitnessPal dilengkapi dengan banyak ciri. Ini adalah salah satu aplikasi pengiraan kalori dan makro yang paling popular di pasaran. Aplikasi ini percuma untuk dimuat turun, tetapi anda harus melanggan keahlian premium untuk mendapatkan semua loceng dan wisel. Namun, versi percuma cukup terperinci dan memberi anda banyak ciri.

Makro anda adalah lemak, karbohidrat, dan protein. Ketiga-tiga makronutrien ini merangkumi 100% semua yang anda makan dalam sehari. Terpulang kepada anda bagaimana anda ingin mengagihkan peratusan itu. Dan inilah yang anda perlukan untuk mengubah makro anda di MyFitnessPal:

  1. Log masuk MyFitnessPal pada peranti mudah alih anda.
  2. Ketuk tiga garis mendatar di sudut kiri atas skrin.
  3. Tatal ke bawah sedikit dan pilih "Matlamat."
  4. Di bawah bahagian "Matlamat Pemakanan", pilih "Matlamat Kalori, Karbohidrat, Protein, dan Lemak".
  5. Klik pada mana-mana pilihan "Karbohidrat, Protein, dan Lemak".
  6. Anda akan melihat pembilang peratusan untuk ketiga-tiga makro.
  7. Tetapkan kaunter sesuka hati. Jumlahnya harus berjumlah hingga 100%.

Cara Menukar Makro

Anda juga boleh menetapkan matlamat makro anda dalam gram. Bagi sesetengah orang, itu adalah jalan yang lebih mudah. Tetapi ciri ini hanya untuk pengguna Premium. Perkara yang sama berlaku untuk matlamat makro harian anda.

Apa Yang Anda Boleh Jejaki?

Menjejaki makronutrien sangat mustahak semasa anda berusaha mengikuti diet. Amat relevan jika anda menggunakan diet Keto atau diet rendah karbohidrat yang lain. Anda harus berhati-hati dengan karbohidrat anda dan dari mana anda mendapatkannya. Anda juga harus mengambil berat lemak, serta pengambilan protein. Terdapat banyak perkara yang perlu dipertimbangkan, dan semuanya lebih mudah dijejaki dengan aplikasi.

Walau bagaimanapun, MyFitnessPal terutamanya aplikasi penghitung kalori. Dan itu masuk akal, kerana sebahagian besarnya, ketika orang berusaha menurunkan berat badan atau mengekalkannya, mereka berminat dengan pengambilan kalori mereka.

Tidak kira jenis diet yang anda ikuti, untuk menurunkan berat badan, anda harus mengurangkan kalori. Itulah sebabnya menetapkan matlamat kalori anda adalah bahagian penting dari pengalaman MyFitnessPal.

Di bawah bahagian yang sama di mana anda mengubah matlamat makro anda, anda juga dapat menetapkan matlamat kalori anda. Anda harus menetapkan matlamat pengambilan kalori harian anda terlebih dahulu. Dan kemudian, peratusan makro akan disesuaikan agar sesuai dengan matlamat kalori itu.

Makro Perubahan MyFitnessPal

Masukkan Data Anda

Agar MyFitnessPal berguna dalam perjalanan kecergasan anda, anda perlu memperbaruinya secara berkala. Aplikasi ini mengikuti perkembangan anda secara terperinci. Ini menyimpan coretan dan menghitung hari-hari anda log masuk dan memasukkan semua makanan yang anda makan. Ia juga mempunyai pangkalan data produk yang sangat besar untuk kemasukan yang mudah.

Caranya adalah dengan memasukkan semua makanan harian anda, termasuk makanan ringan dan air, dan periksa berapa banyak kalori yang tinggal untuk anda makan pada hari itu.

Itu juga berlaku untuk makro. Anda boleh menyemak statistik anda setiap kali makan dan menyesuaikan makanan anda seterusnya dengan sewajarnya. Anda juga dapat memasuki rutin senaman harian anda, serta semua langkah yang telah anda lakukan pada hari itu. Anda boleh menyegerakkan aplikasi dengan aplikasi kecergasan dan jam pintar yang lain.

Pada penghujung hari, anda boleh mengklik "Diary Lengkap" dan aplikasi akan memberi anda ringkasan hari anda. Aplikasi ini juga akan memberitahu anda apa yang diharapkan dalam lima minggu akan datang jika setiap hari berikutnya seperti hari ini. Untuk melihat bagaimana kemajuan pemakanan harian anda, yang perlu anda lakukan ialah:

  1. Log masuk MyFitnessPal.
  2. Dari menu, pilih "Pemakanan."
  3. Aplikasi ini akan menunjukkan kepada anda halaman yang mewakili nisbah nutrien untuk hari itu.
  4. Ganti antara tab pada halaman yang sama untuk melihat Kalori dan Makro.

Data di bahagian Kalori dan Makro akan disusun dalam carta pai. Anda akan mempunyai empat kategori di bahagian Kalori: sarapan, makan tengah hari, makan malam, dan makanan ringan. Dan untuk bahagian Makro, ia akan menjadi tiga. Karbohidrat berwarna biru, lemak berwarna merah, dan protein berwarna hijau.

Pemakanan MyFitnessPal

kalori

Ciri-ciri lain

Menjejaki kalori dan makro anda adalah bahagian yang paling relevan dalam menggunakan MyFitnessPal. Tetapi anda juga boleh menggunakannya untuk lebih banyak lagi. Oleh kerana popularitinya yang sangat tinggi, aplikasi ini menawarkan akses kepada komuniti besar. Terdapat blog, forum, dan subforum yang dibina di sekitar aplikasi.

Bagi orang yang berjuang untuk terus berada di landasan yang betul, sangat penting untuk menjangkau dan berkongsi perjalanan mereka dengan orang lain. Ia juga merupakan tempat yang baik untuk meraikan kejayaan anda dan melihat apa yang dilakukan oleh orang lain untuk terus bermotivasi. Aplikasi ini juga membolehkan anda menetapkan peringatan, menukar resipi, dan menambah rakan.

Menjejaki Aplikasi Anda

Walaupun tujuan utama anda bukan untuk menurunkan berat badan, tetapi untuk mengikuti apa yang anda makan, MyFitnessPal boleh berguna untuk anda. Semakin banyak anda meneroka aplikasinya, semakin banyak ciri yang akan anda temui. Menukar matlamat makro anda mudah dilakukan. Tetapi menentukan apa tujuan itu sepenuhnya bergantung kepada anda.

Untuk memanfaatkan sepenuhnya, anda harus mengemas kini buku harian makanan anda secara berkala. Jika tidak, anda mungkin akan kehilangan jejak perkara yang sedang berlaku. Tetapi jangan biarkan ia mengawal anda kerana tekanan terhadap makanan tidak begitu membantu.

Adakah anda pernah menggunakan MyFitnessPal? Adakah senang membuat perubahan? Beritahu kami dalam komen.