Cara Membisukan Semua Orang di Google Meet

Dalam persidangan video dan bilik darjah dalam talian, terdapat beberapa aplikasi yang sangat hebat - Google Meet adalah salah satu daripadanya. Ia mempunyai banyak ciri hebat, termasuk kemampuan membisukan peserta.

Cara Membisukan Semua Orang di Google Meet

Tetapi bagaimana sebenarnya aplikasi itu berfungsi? Dan bolehkah anda membisukan semua orang? Artikel ini akan memberitahu anda semua yang perlu anda ketahui mengenai membisukan orang dalam panggilan Google Meet.

Butang Senyap Google Meet - Bagaimana Ia Berfungsi

Butang bisu adalah bahagian penting dari semua aplikasi panggilan video dan audio. Sangat penting untuk mengetahui di mana ia berada dan bagaimana ia berfungsi sekiranya anda melakukan panggilan persidangan. Bayangkan saja jika anda seorang guru dan anda cuba berkongsi pengetahuan berharga dengan pelajar.

Tetapi salah satu dari mereka mempunyai anjing yang menggonggong di latar belakang, atau bermain muzik. Di mana butang Bisukan untuk semua orang?

Malangnya, ia tidak wujud. Sekurang-kurangnya belum. Tetapi itu tidak bermakna anda tidak boleh membisukan setiap peserta Google Meet secara individu. Hanya akan memakan masa lebih lama. Inilah yang perlu anda lakukan:

  1. Semasa anda melakukan panggilan persidangan Google Meet, klik ikon Orang di sudut kanan bawah skrin.

  2. Tetingkap akan muncul dengan senarai semua peserta panggilan. Pilih nama individu yang ingin anda sunyi.

  3. Anda akan melihat ikon bisu (garis mendatar tiga titik). Ketik ikon.

  4. Tetingkap lain akan muncul, meminta anda mengesahkan bahawa anda mahu membisukan orang ini untuk semua orang yang ada dalam panggilan. Anda boleh memilih "Batal" atau "Bisukan".

Itu sahaja yang ada. Tetapi memandangkan Google Meet dapat menyokong antara 100 hingga 250 peserta, bergantung pada G Suite mana yang Anda gunakan, itu dapat menjadi proses yang panjang.

Cara Senyap di Google Meet

Dan sebelum anda mula menekan butang Bisukan kiri dan kanan, adalah mustahak untuk menyimpan fakta yang berkaitan:

  • Mana-mana orang di Google Meet boleh membisukan orang lain. Oleh itu, ia boleh menjadi sukar.
  • Sekiranya anda membisukan seseorang, bukan hanya anda yang tidak dapat mendengarnya - tidak ada yang akan mendengarnya.
  • Mengklik butang Bisukan akan memberitahu semua orang dalam panggilan bahawa mereka sekarang diredam.
  • Setelah anda membisukan seseorang, anda tidak dapat membisukannya. Mereka mesti menjadi orang yang tidak bersuara. Ia dikaitkan dengan masalah Privasi Google.
Bisu Google Cara Membisukan Semua Orang

Bagaimana Sekiranya Anda Yang Diam?

Tidak ada yang suka diminta untuk berdiam diri. Tetapi bagaimana jika anda melakukan panggilan persidangan Google Meet, dan tiba-tiba anda melihat bahawa butang Bisukan anda telah menjadi merah? Seseorang dalam panggilan telah membisukan anda. Mungkin secara tidak sengaja. Atau mungkin anda tidak menyedari bunyi yang anda buat yang mengganggu semua orang.

Berita baiknya ialah anda hanya boleh membisukan suara dan meneruskannya. Tetapi jika anda ingin mengetahui mengapa anda diredam, anda boleh bertanya melalui sembang.

Cukup ketuk ikon Orang dan beralih ke tab "Sembang" dan tanyakan kepada orang lain jika ada masalah. Kerana walaupun seseorang membisukan anda secara tidak sengaja, mereka tidak akan dapat membalikkannya kerana kebijakan Google.

Gunakan Sambungan

Oleh kerana Google tidak memberikan kami butang bisu asli, kami menggunakan pepatah lama "Di mana ada kemahuan ada jalan." Sekiranya anda menggunakan Chrome, ada pelanjutan untuk membantu! Bisukan semua untuk Google Meet adalah pelanjutan Chrome yang sangat baik dan mudah digunakan yang memberi anda butang bisu.

Pasang Sambungan, buka Google Meet di penyemak imbas Chrome anda, kemudian ketuk ikon potongan teka-teki di sudut kanan atas. Pilih peluasan dan pilih pilihan anda.

Sekiranya anda memilih pilihan Auto-Mute, semua orang akan disenyapkan secara automatik. Sekiranya anda membatalkan pilihan ini, anda boleh menggunakan pilihan 'Bungkam Semua' untuk membisukan dan menyenyapkan sesuka hati.

Sekiranya Butang Bisu Tidak Cukup

Panggilan persidangan Google Meet agak sibuk. Terutama jika anda menghadapi situasi bilik darjah dalam talian. Kadang-kadang, membisukan dan menyenyapkan suara boleh menjadi membosankan.

Anda mungkin memutuskan sudah waktunya untuk mengeluarkan beberapa peserta dari perbualan. Google Meet menjadikannya mudah - anda boleh membuang seseorang hanya dengan beberapa klik. Yang mesti anda lakukan adalah mengikuti langkah-langkah berikut:

  1. Di tetingkap Google Meet, ketik ikon Orang di sudut kanan bawah.

  2. Apabila senarai peserta muncul, pilih yang anda mahu alih keluar dari panggilan kemudian klik pada ikon tiga titik di sebelah nama peserta.

  3. Anda akan melihat dua ikon. Pilih yang kedua, iaitu bulatan dengan butang tolak.

Itu sahaja yang harus anda lakukan untuk memaksa seseorang keluar dari sesi Google Meet. Ini mungkin kelihatan seperti langkah yang melampau, tetapi ada sebabnya. Panggilan persidangan dengan banyak peserta adalah ekosistem yang halus. Sekiranya terdapat banyak gangguan, tidak ada yang dapat menyelesaikan sesuatu pekerjaan.

Redamkan Semua Orang di Google Meet

Peraturan Panggilan Persidangan yang Tidak Ditulis

Sekiranya anda baru mengetahui keseluruhan idea panggilan kumpulan yang berkaitan dengan pekerjaan, mungkin perlu sedikit masa untuk menyesuaikan diri. Anda mungkin lupa bahawa beberapa suara yang kelihatannya remeh bagi anda, banyak mengganggu orang lain. Itulah sebabnya peraturan keemasan panggilan persidangan adalah memastikan diri anda diredam sehingga tiba masanya anda bercakap.

Semudah itu. Sekiranya semua orang mematuhi prinsip ini, panggilan Google Meet akan berjalan dengan lebih lancar. Tetapi sekiranya orang yang membuat kebisingan tidak menyedarinya, mereka selalu dapat diredam oleh orang lain dalam panggilan.

Soalan Lazim

Bolehkah saya membisukan semua orang tanpa membisukannya untuk orang lain?

Ini boleh menjadi sukar. Mungkin anda tidak mahu mendengar apa yang dikatakan oleh semua orang tetapi anda juga tidak mahu menghalangnya daripada bercakap dengan orang lain. Adalah mungkin untuk membisukan semua orang dalam penyemak imbas web.

Dengan penyemak imbas terbuka, lihat tab Google Meet di bahagian atas. Anda akan melihat ikon bunyi. Klik dan garis akan muncul. Semua orang di panggilan Google Meet akan mendiamkan diri sambil terus bercakap dan didengar oleh mereka.

Adakah seseorang akan tahu jika saya mematikan diri di Google Meet?

Ya. Sekiranya anda mematikan diri di Google Meet, butang bisu akan menjadi merah dengan garis melaluinya.

Adakah anda pernah membisukan orang di Google Meet? Adakah sukar untuk mencari butang bisu? Beritahu kami di bahagian komen di bawah.