Cara Mematikan AC pada Termostat Nest

Google Nest adalah peranti unik yang mempermudah kehidupan dengan membolehkan anda mengakses dan mengurus jarak jauh media, tugas, dan elemen kawalan di sekitar rumah anda - pembesar suara, penggera asap, termostat, dan juga penghawa dingin anda.

Cara Mematikan AC pada Termostat Nest

Oleh itu, apabila hari-hari menjadi lebih sejuk, dan keperluan penyaman udara semakin berkurang, menggunakan aplikasi Nest di telefon, PC, atau melalui Amazon Echo anda untuk mengawal AC boleh menjadi hebat.

Tetapi perkara menjadi sedikit rumit ketika mematikan AC menggunakan Nest. Artikel ini akan menunjukkan kepada anda langkah demi langkah cara mematikan AC anda dengan Nest menggunakan peranti yang berbeza. Mari selami.

Cara Mematikan AC pada Termostat Nest Secara Langsung

Terdapat pelbagai cara untuk mematikan termostat Nest anda. Salah satunya berinteraksi dengan peranti itu sendiri. Kaedah ini agak mudah dan melibatkan anda menggunakan skrin pada peranti Nest anda. Inilah cara anda melakukannya:

  1. Tekan Nest Thermostat anda sehingga menu utama muncul di skrin.

  2. Putar dail perak untuk menatal menu sehingga anda mencapai "Termostat." Setelah “Thermostat” disorot, tekan unit untuk memilihnya.

  3. Dengan menggunakan dail sekali lagi, tatal pilihan untuk memilih "Mati."

Google Nest Thermostat juga menawarkan pilihan untuk mengaktifkan atau mematikan panas atau menggunakan fitur yang disebut "Heat-Cool", yang mengatur suhu di dalam ruangan sesuai dengan keadaan cuaca luaran.

Cara Mematikan AC pada Sarang Dari Aplikasi iPhone

Cara lain untuk menguruskan Nest Thermostat atau penyaman udara anda adalah melalui aplikasi Nest. Aplikasi ini boleh dimuat turun dari Google Play Store atau Mac App Store dan akan membolehkan anda mengawal peranti Nest anda dari jauh. Contohnya, untuk mematikan Nest AC menggunakan iPhone anda, anda perlu mengikuti langkah-langkah berikut:

  1. Buka aplikasi Nest.
  2. Cari "Termostat Nest" anda dan pilih.
  3. Di kiri bawah layar ini, ketuk ikon berlabel "Hebat".
  4. Dalam senarai pilihan baru, klik "Mati" untuk mematikan Nest AC anda.

Sekiranya anda ingin mematikan penyaman udara dan sebaliknya memanaskan ruangan, anda selalu boleh memilih pilihan "Panas" daripada mematikan peranti. Memilih "Panas" akan membolehkan anda menyesuaikan Nest Thermostat ke suhu yang lebih panas.

Cara Mematikan AC pada Sarang Dari Aplikasi Android

Mungkin anda mempunyai peranti Android dan bukannya iPhone. Anda masih boleh menggunakan aplikasi Nest kerana Google menjadikannya serasi dengan peranti iOS dan Android. Cukup muat turun dari Google Playstore, dan pasangkannya di telefon pintar Android anda. Setelah aplikasi dipasang, anda boleh menggunakannya untuk mematikan Nest AC anda menggunakan kaedah ini:

  1. Buka aplikasi "Nest".
  2. Pada layar utama aplikasi "Nest", ketuk pilihan "Termostat".
  3. Di kiri bawah tekan pada pilihan berlabel "Hebat." (Sekiranya anda menyala, ini akan berbunyi "Panas" dan bukannya sejuk.)
  4. Dalam senarai pilihan baru cari "Mati" dan ketiknya.

Cara Mematikan AC pada Sarang Dari PC

Sekiranya anda lebih suka mengawal aplikasi Nest dari PC anda, anda juga mempunyai pilihan tersebut. Ini adalah cara mematikan Nest AC anda menggunakan PC anda:

  1. Log masuk ke akaun Nest anda di home.nest.com.
  2. Cari "Termostat" dan klik padanya.
  3. Arahkan ke pilihan "Mode" dan klik padanya. Sekiranya termostat anda diset ke AC, maka "Mode" biasanya ditentukan sebagai "Cool".
  4. Dalam kumpulan pilihan baru, klik "Mati."

Cara Mematikan AC pada Sarang Dari Gema

Kaedah lain untuk mengawal Google Nest Thermostat anda adalah dengan menggunakan Amazon Echo dan Alexa anda. Anda perlu memastikan bahawa kedua-dua peranti ini disiapkan dan dihubungkan dengan betul. Tetapi begitu, terdapat pelbagai peranti Nest yang boleh anda kendalikan semasa anda berada di luar atau di rumah. Berikut adalah langkah-langkah bagaimana anda mematikan AC pada Nest dari Echo:

  1. Dengan peranti Nest anda dihidupkan dan disambungkan ke Alexa, katakan dengan kuat dan jelas, "Alexa, tetapkan [nama termostat] ke mod mati."
  2. Alexa akan mengulangi perintah itu kepada anda untuk menjelaskan, dan akan terdengar seperti "Menghidupkan [nama termostat] ke mod mati."
  3. Sahkan pilihan anda untuk mematikan AC.

Soalan Lazim Tambahan

Mengapa AC saya tidak segera dimatikan semasa saya mematikannya di Nest saya?

Sekiranya anda mematikan AC di Nest anda dan ia tidak segera dimatikan, terdapat beberapa sebab ini boleh berlaku.

Keadaan Luar

Penyebab yang paling kerap berlaku ialah suhu di luar rumah tinggi, dan penghawa dingin anda berusaha mengekalkan suhu dalaman dengan yang anda tetapkan termostat anda. Cuba naikkan termostat anda sebanyak 5-10 darjah dan lihat apakah AC anda mati.

Berikut adalah cara menyesuaikan AC pada Termostat Nest anda:

1. Buka aplikasi Nest pada telefon anda.

2. Ketik pada "Termostat." Pada skrin yang terbuka, anda akan melihat "Thermostat Circle."

3. Ketuk di atasnya dan kemudian ketuk anak panah "Naik" atau "Bawah" untuk menyesuaikan suhu.

Sekiranya anda ingin menyesuaikan suhu Nest Thermostat anda menggunakan peranti itu sendiri, yang perlu anda lakukan ialah putar dail perak luar ke kiri atau kanan untuk menaikkan atau menurunkan suhu. Paparan di layar akan menunjukkan suhu baru yang telah anda tetapkan.

Suhu Keselamatan

Alasan lain AC anda mungkin tidak dimatikan adalah kerana Nest menggunakan ciri unik yang disebut "Suhu Keselamatan." Aplikasi ini direka untuk melindungi rumah anda sekiranya berlaku suhu luaran yang melampau.

Jadi, walaupun anda mungkin telah mematikan Nest Thermostat, jika keadaan luaran mencapai suhu tertentu, Nest akan mengaktifkan "Suhu Keselamatan", untuk memastikan AC anda atau pemanasan anda dapat mengekalkan persekitaran dalaman yang selesa.

Inilah cara anda mematikan fungsi ini di aplikasi Nest:

1. Buka aplikasi Nest.

2. Cari aplikasi "Tetapan". (ikon gear.)

3. Ketuk pilihan "Peralatan".

4. Pilih "Suhu Keselamatan."

5. Luncurkan kedua-dua slaid untuk mematikan tetapan.

Inilah cara anda mematikan "Suhu Keselamatan" pada peranti Nest:

1. Tekan paparan untuk memanggil "Menu Pantas".

2. Putar dail luar untuk menyorot pilihan "Tetapan" dan ketuk pada layar untuk memilihnya.

3. Pilih "Peralatan." Skrin "Peralatan Dikesan" akan muncul.

4. Tekan "Teruskan."

5. Pilih "Lanjutkan" sekali lagi pada paparan "Sistem Anda".

6. Pilih "Temp Keselamatan."

7. Gunakan dail untuk memilih "Mati."

8. Ketuk "Selesai" untuk keluar.

Setelah anda melumpuhkan ciri ini, Nest tidak akan menghidupkan sistem AC atau pemanasan anda secara automatik.

Penyejukan Selesai

Mematikan AC menggunakan peranti atau aplikasi Nest anda cepat dan mudah setelah anda mengetahui cara menggunakannya. Dengan kaedah mudah ini, anda mesti mengendalikan sistem seperti profesional.

Adakah anda mematikan AC menggunakan Nest? Adakah anda menggunakan pendekatan yang serupa dengan yang dijelaskan dalam artikel ini? Beritahu kami mengenainya di bahagian komen di bawah.