Netflix Terus Mencegah Roku - Cara Memperbaiki

Adakah Netflix terus menerjah Roku anda? Strim tiba-tiba turun atau dimulakan semula? Aplikasi ditutup sebaik sahaja anda membukanya? Ini adalah beberapa masalah biasa yang dialami pengguna Roku ketika cuba mengakses Netflix melalui perkhidmatan tersebut. Tutorial ini akan menunjukkan kepada anda beberapa cara untuk menghentikannya.

Netflix Terus Mencegah Roku - Cara Memperbaiki

Roku adalah peranti streaming yang sangat baik yang merupakan pintu masuk ke ratusan saluran TV, sukan, filem, muzik dan banyak lagi yang sah. Dengan lebih banyak saluran daripada yang anda dapat menonton seumur hidup, ini adalah pilihan yang sesuai untuk pemotong kord. Terutama apabila anda dapat mengakses perkhidmatan penstriman lain melaluinya.

Oleh kerana Roku adalah peranti mudah, hanya ada beberapa perkara yang boleh anda cuba perbaiki saluran yang tidak berfungsi. Saya akan membahas semuanya di sini.

Hentikan kemalangan Netflix di Roku

Anda biasanya mempunyai beberapa pilihan ketika menyelesaikan masalah kebanyakan saluran Roku, nyahaktifkan saluran, kemas kini Roku, pasang semula Netflix, atau tetapkan semula Roku. Sebagai menetapkan semula akan mengembalikannya untuk lalai kilang dan menghapus sebarang penyesuaian yang mungkin anda buat, kami akan meninggalkannya sehingga terakhir!

Seperti kebanyakan penyelesaian masalah sistem, kami akan bermula dengan perkara mudah dan beralih ke perkara yang paling terlibat. Dengan cara itu anda berpotensi memulihkan Netflix dengan usaha minimum.

Nyalakan semula Roku anda

Cuba reboot cepat sebelum anda mencuba perkara lain. Ia dapat menyelesaikan pelbagai masalah dan patut dilakukan terlebih dahulu. Hanya keluarkan kuasa, biarkan sebentar dan ganti kuasa. Kemudian cuba semula Netflix.

Nyahaktifkan Netflix dari Roku

Oleh kerana Netflix memerlukan langganan sendiri, ia menggunakan proses pengesahan yang terpisah tetapi melalui Roku untuk membuat semuanya berfungsi. Kadang kala, masalah dengan komunikasi antara pelayan pengesahan Netflix dan peranti anda boleh menghentikan kerja Netflix. Hanya dengan mematikannya dan mengaktifkannya semula, semuanya dapat berfungsi semula.

  1. Buka Roku dan pilih Tetapan.
  2. Pilih Tetapan Netflix dan Nyahaktifkan.
  3. Sahkan pilihan anda apabila diminta.
  4. Navigasi ke skrin utama Roku dan pilih Netflix.
  5. Ikuti wizard untuk menetapkannya semula.

Setelah anda masuk semula ke Netflix dengan akaun anda, anda seharusnya dapat melihat rancangan TV dan filem anda sekali lagi.

Kemas kini Roku anda

Mengemas kini Roku dapat membuat perbezaan nyata dari pengalaman anda dan menyelesaikan banyak masalah saluran. Sekiranya saluran dikemas kini tetapi anda tidak mengemas kini Roku anda, saluran tersebut dapat memperkenalkan ketidakstabilan ke dalam sistem. Kedua-duanya harus bekerjasama tetapi itu tidak selalu berlaku. Memandangkan kemas kini memerlukan beberapa saat, perlu dilakukan.

  1. Tekan butang Laman Utama pada alat kawalan jauh Roku anda dan pilih Tetapan.
  2. Pilih Kemas kini Sistem dan Sistem.
  3. Pilih Semak Sekarang.
  4. Benarkan sistem dikemas kini.

Mungkin tidak ada kemas kini yang tersedia tetapi perlu diperiksa. Saya telah melihat semua jenis kesalahan rawak yang diperbaiki dengan kemas kini sistem yang mudah. Oleh kerana lebih cepat dan mudah daripada memasang semula aplikasinya, ada baiknya mencuba sebelum itu.

Pasang semula Netflix

Langkah penyelesaian masalah kami yang seterusnya adalah membuang Netflix dan memasangnya semula. Ia agak drastik tetapi jika tidak ada lagi yang menghentikan Netflix terhempas di Roku anda, itu adalah langkah logik seterusnya.

  1. Buka Roku dan pilih Tetapan.
  2. Pilih Tetapan Netflix dan Nyahaktifkan.
  3. Sahkan pilihan anda apabila diminta.
  4. Tekan butang Laman Utama pada alat kawalan jauh Roku anda.
  5. Serlahkan Netflix dan tekan butang Bintang (*).
  6. Pilih Alih Keluar Saluran.
  7. Semak imbas saluran dan pasang semula Netflix.

Anda boleh menambah atau membuang saluran dari penyemak imbas anda tetapi kerana anda sudah berada di depan TV, anda juga boleh melakukannya dari dalam Roku anda.

Tetapkan semula Roku anda

Ini adalah pilihan nuklear dan hanya perlu jika lebih daripada sekadar Netflix tidak berfungsi. Sekiranya anda benar-benar mahu membuatnya berfungsi dan tidak ada yang lain menyelesaikan masalahnya, anda boleh menetapkan semula Roku anda jika anda mahu. Ia akan menetapkannya semula ke lalai kilang dan kehilangan saluran anda dan perubahan konfigurasi yang anda buat sekalipun.

  1. Tekan butang Laman Utama pada alat kawalan jauh Roku anda dan pilih Tetapan.
  2. Pilih Sistem dan Tetapan Sistem Lanjutan.
  3. Pilih Reset Kilang dan Tetapkan Semula Kilang Semuanya.

Beri masa Roku beberapa minit untuk mengelap sendiri, but semula dan mulakan semula dan ia harus siap dan siap. Anda perlu masuk semula dan menyiapkan semuanya semula tetapi sekarang semuanya harus berfungsi dengan baik.