5 streamer TV terbaik tahun 2015 - mana yang patut anda beli?

Televisyen berubah. Perkataan itu bermaksud sesuatu yang sangat berbeza sekarang dari apa yang dimaksudkan satu dekad yang lalu. Piring satelit hilang dari sisi kediaman kita, diganti dengan kotak kecil dan dongle plug yang tergantung dari belakang monitor kami yang memainkan pertunjukan, filem, permainan dan banyak lagi.

5 streamer TV terbaik tahun 2015 - mana yang patut anda beli?

Lihat ulasan Chromecast 2 yang berkaitan: Google memilih evolusi berbanding revolusi

Sama ada kotak set-top atau dongle berukuran kotak korek api, terdapat banyak peranti streaming untuk dipilih. Semua peranti ini mungkin menjalankan fungsi yang sangat serupa, tetapi tidak semua pita TV dibuat sama, dan menghabiskan lebih banyak wang tidak semestinya sama dengan produk yang lebih baik.

Jadi streamer apa yang harus anda beli? Walaupun tidak ada yang menepati janji untuk memancarkan TV terus ke retina anda, berikut adalah senarai peranti penstriman terbaik Alphr untuk melihat jalan hidup anda.

Strimer TV terbaik tahun 2015

1. Chromecast

Harga semasa dikaji: £ 30

Google Chromecast 2 mengkaji warna limau

Pengaliran TV berkilau dan paling goog (adakah kata?) Di pasaran, pengganti Chromecast Google adalah yang terbaik yang akan anda perolehi dari segi nilai untuk wang, ciri dan gaya.

Kurang mengganggu daripada model sebelumnya, Chromecast baru Google mengekalkan sebahagian besar perkakasan yang sama dan titik harga £ 30 yang lazat, tetapi memberikan pengalaman yang lebih cepat dan lebih lancar daripada sebelumnya. Kini bukan sahaja menyokong sambungan Wi-Fi 5GHz, tetapi lebih pantas untuk menyambung ke telefon anda, memungkinkan penstriman tetamu yang lebih baik, dan anda kini boleh menghantar lebih banyak permainan kepadanya daripada sebelumnya.

2. Fire TV Stick

Harga semasa dikaji: £ 35

Amazon Melarang Google Chromecast dan Apple TV dijual - Amazon Fire TV Stick

Chromecast Google mungkin dapat mengatasi dongle penstriman TV, tetapi Fire TV Stick Amazon pastinya hampir sebentar.

Sama seperti Chromecast, Fire TV Stick kecil dan tidak mengganggu di belakang TV anda, tetapi alih-alih menarik kandungan dari telefon pintar anda, Stick menghubungkan terus ke perkhidmatan streaming. Berjalan di Android, Stick membungkus pukulan perkakasan untuk peranti kecil seperti itu dan tambahan £ 5 benar-benar banyak. Anda akan mendapat storan dalaman 8GB, sokongan untuk output 720p dan 1080p, dual-band, dual-antena 802.11 Wi-Fi dan pemproses Broadcom Capri 28155 dual-core yang membolehkannya memainkan pelbagai jenis permainan Android.

Sekiranya kedengarannya seperti secawan teh anda, dan anda tidak keberatan terikat dengan ekosistem Amazon, Fire TV Stick adalah pembelian hebat.

3. Roku 2

Harga semasa ditinjau: £ 70

Ulasan Roku 2: Alat kawalan jauh dengan Roku 2

Roku 2 mungkin tidak dilengkapi dengan ciri seperti Roku 3 (yang dilengkapi dengan carian suara, sokongan jarak jauh RF dan fon kepala), tetapi ia adalah produk hebat dengan harga kurang dari £ 30. Anda mendapat perpustakaan yang sama dengan 1.400 saluran penstriman, kemampuan untuk menggunakan telefon anda untuk carian suara dan teks, dan terdapat dalam pakej kecil yang akan berada di bawah TV anda.

4. Apple TV

Harga semasa dikaji: £ 129

apple_tv_3rd_gen

Kami fikir Apple TV 2015 agak mengecewakan semasa pelancaran, tetapi dapat melihatnya mempunyai potensi besar dengan jumlah tweak dan pembaikan perisian yang tepat. Ketika Tim Cook pertama kali menyebutnya, banyak perbincangan mengenai "aplikasi adalah masa depan TV". Seperti yang ada sekarang, nampaknya aplikasi dapat menjadi "masa depan TV ... mungkin dalam beberapa bulan lagi".

Apple TV baru mempunyai pemproses Apple A8, RAM 2GB dan alat kawalan jauh yang baru. Siri berada di pusat perhatian, tetapi terdapat pelbagai masalah yang kami hadapi - seperti ketidakupayaan untuk menggunakan Siri untuk mencari YouTube atau Apple Music. Kemas kini pasti akan datang dan menyelesaikan semua masalah ini, tetapi buat masa ini lebih baik anda menggunakan Apple TV versi lama atau peranti penstriman lain.

5. Pemain Nexus

Harga semasa dikaji: £ 79

Tarikh keluaran Nexus Player UK - Pemain Nexus dengan kabel

Entri kedua dari Google ke lima streamer teratas kami menunjukkan bahawa - walaupun peranti Android TV tidak berlepas - Google bermaksud perniagaan di ruang penstriman.

Malangnya, Pemain Nexus tidak mempunyai udara yang mengubah permainan yang sama seperti yang dilakukan oleh Chromecast. Namun, ia menawarkan kombinasi menarik permainan Android yang boleh dimainkan (dengan gamepad pilihan) di samping beberapa keupayaan streaming TV. Kami hanya berharap lebih banyak perkhidmatan penstriman akan ditambahkan dalam masa. Cukup diperhatikan jika anda bersikeras bahawa anda ingin bermain permainan Android di TV anda.