Cara Lip Sync di TikTok

TikTok adalah aplikasi media sosial yang telah hilang seperti roket dalam dua tahun kebelakangan. Adakah anda ingat Vine? Nah, TikTok seperti penemuan semula itu, tetapi dengan banyak lagi ciri untuk dimainkan.

Cara Lip Sync di TikToktik tok

Pengguna TikTok boleh berkongsi video 15 atau 60 saat mereka melakukan apa sahaja. Skop dari apa yang mungkin tidak ada habisnya. Seperti semua aplikasi media sosial yang lain, anda boleh mengikuti pengguna lain dan memberikan komen. Serta mencari hashtag dan akaun yang disahkan. Sangat mudah untuk menyiarkan semula ke platform media sosial anda yang lain, seperti Instagram atau Twitter.

Apa yang Anda Boleh Lakukan dengan Lip-Sync

Sama ada anda hanya mahu membuat video yang menyeronokkan untuk rakan anda atau anda berfokus untuk mendapatkan pengikut, fungsi penyegerakan bibir lebih daripada sekadar membiarkan anda menyanyi.

Penyegerakan bibir pada TikTok membolehkan anda memadankan pergerakan anda dengan pelbagai kepingan audio dalam aplikasi dengan sempurna.

Sebagai contoh; fikirkan rutin komedi kegemaran anda. Anda boleh memperoleh banyak pengikut dengan menyegerakkan video anda ke audio orang lain. Melakukan rutin komedi yang luar biasa dengan ekspresi wajah anda sendiri adalah kaedah terbaik untuk membuat kandungan yang biasa dengan cara anda sendiri.

Beberapa pengaruhnya di TikTok telah menggunakan paduan suara dalam sebuah lagu untuk benar-benar memberi maksud. Jenis video ini sering bersifat lucu, politik, menghangatkan hati, atau menimbulkan pemikiran.

Terdapat banyak perkara yang menyeronokkan dan unik yang boleh anda lakukan dengan fungsi penyegerakan bibir. Mari kita selami bagaimana anda boleh membuat video penyegerakan bibir anda sendiri.

Cara Lip-Sync di TikTok

Kemungkinan kita semua dapat menyegerakkan bibir dengan sekurang-kurangnya satu lagu dengan sempurna. Sama ada di bilik mandi atau di bas dengan memakai sepasang fon kepala, ia membolehkan kita mengambil peranan sebagai penyanyi dan mungkin meletakkan putaran kita sendiri.

Sekiranya anda menggunakan TikTok, anda mesti menyegerakkan bibir. Seperti undang-undang tanah di sana. Tetapi, bagaimana sebenarnya anda membuat video penyegerakan bibir di TikTok? Inilah yang anda buat:

Langkah 1

Buka aplikasi Tik Tok dan ketik butang “+” yang membolehkan anda membuat video baru.

Tambah

Langkah 2

penyegerakan bibir tiktok

Anda mesti memilih lagu yang ingin anda selaraskan. Tekan nota muzik yang ada di bahagian atas skrin dan anda akan dapat melihat semua lagu yang ada.

Langkah 3

Kembali ke skrin rakaman. Di sebelah kanan layar, ada ikon dengan nota muzik dan sepasang gunting.

penyegerakan bibir pada tiktok

Langkah 4

Mengkliknya akan membolehkan anda memilih bahagian lagu yang ingin anda gunakan. Kemudian tekan butang semak dan anda akan kembali ke skrin sebelumnya.

Langkah 5

Sekarang, tahan butang merah. TikTok akan memainkan lagu yang dipilih dan merakam "persembahan" anda pada masa yang sama. Setelah selesai, anda boleh kembali dan mengedit isi hati anda.

Langkah 6

Apabila anda melepaskan butang rakaman merah, anda akan melihat pratonton video anda. Anda akan melihat butang nota muzik di bahagian atas skrin sekali lagi.

Langkah 7

Tekan nota muzik dan anda akan dapat mengubah suara dan pergerakan bibir anda untuk menjadikannya sempurna.

Mendapatkan Pandangan

Sekarang setelah anda melakukan semua itu untuk menyempurnakan video penyegerakan bibir TikTok anda, anda pasti ingin memastikan bahawa video tersebut mendapat pertunangan (suka, komen, perkongsian, dll.). Bergantung pada seberapa akrab anda dengan cara kerja TikTok dan budaya aplikasi, kami akan meninjau beberapa petunjuk yang berguna di bahagian ini.

Di halaman pengeposan, anda boleh memilih untuk berkongsi video baru anda dengan semua orang atau menyimpannya sebagai draf untuk diselesaikan kemudian. Tetapi, jika anda berusaha mendapatkan sebanyak mungkin tontonan dan suka, anda juga perlu menambahkan beberapa hashtag!

Salah satu hashtag yang lebih popular ialah #FYP atau #ForYouPage. Pencipta TikTok berharap dengan menggunakan hashtag ini mereka akan muncul di Halaman Untuk Anda (skrin utama TikTok yang menunjukkan kandungan pengguna berdasarkan algoritma perkara yang mereka suka).

Sudah tentu, anda juga harus menambahkan hashtag yang sesuai dengan kandungan anda seperti #TikTokComedy.

Tidak kira betapa hebatnya video TikTok anda, anda tidak akan mendapat tontonan jika anda tidak mempunyai pengikut atau pengetahuan untuk mempromosikannya. Hashtag adalah cara lain yang baik untuk melakukannya dengan video penyegerakan bibir.

Soalan Lazim

Walaupun TikTok telah lama wujud, ia kini bermula dengan beberapa generasi yang lebih tua. Sekiranya anda baru menggunakan TikTok, kami mempunyai beberapa maklumat lagi di sini untuk anda!

Adakah TikTok hanya untuk kanak-kanak?

Sama sekali tidak! Nampaknya terdapat lelucon antara Millenials dan GenX bahawa mereka telah menyerang TikTok pada tahun 2021. Aplikasi ini menjadi tuan rumah lebih daripada sekadar menari dan menyanyi. Anda boleh mempelajari resipi baru, rutin kecergasan, mencari pendapat, dan banyak lagi.

Malah ada ‘Mom TikTok,’ a ‘Farmer’s TikTok’, dan banyak lagi (bermaksud kandungan ini menjadi sangat popular dan anda mungkin akan mencarinya di Halaman Untuk Anda). Kemungkinannya tidak berkesudahan.

Bolehkah saya mengubah latar belakang video penyegerakan bibir saya?

Ya! Sekiranya anda melakukan komedi komedi, terdapat beberapa latar belakang yang hebat di bawah tab ‘Effects’ yang mengubah latar belakang anda menjadi kelab komedi. Perkara yang sama berlaku sekiranya anda mahukan konsert atau stadium di belakang anda.

Sekiranya anda membuat pendapat atau membuat liputan berita, anda boleh menggunakan kesan skrin hijau untuk memaparkan artikel berita atau gambar lain yang anda mahukan.

Mengubah latar belakang video anda dapat menambahkan lebih mendalam video penyegerakan bibir anda sehingga menjadikannya lebih menarik.

Mudah dan Menyeronokkan

Pengguna TikTok cepat mengambil semua butiran dan ciri yang ditawarkan oleh aplikasi. Tidak sukar untuk memahami mengapa ia menarik perhatian banyak orang, terutamanya golongan muda. Ini menyediakan jalan keluar yang sempurna untuk ekspresi dan kebebasan muda itu. Dan ini juga berlaku bagi mereka yang berusia 30-an dan 40-an, terutama bagi mereka yang mengekalkan aspek muzik dan kreatif mereka, yang pasti memanfaatkan TikTok.

TikTok sangat menyeronokkan, tetapi juga terbukti menjadi gergasi media sosial. Naik cepat ke puncak sepadan dengan semangat yang dimiliki oleh orang-orang untuknya. Muzik tidak pernah bergaya, dan kita hidup dalam era perkongsian. Pasti, mereka akan terus menambahkan lebih banyak ciri yang akan memantapkan minat pengguna. Kita akan lihat.

Beritahu kami pendapat anda dalam komen di bawah.