Legend of Zelda: Breath of the Wild Petua dan Trik untuk Pek Ballad DLC The Champions

The Legend of Zelda: Nafas Liar Pengembangan DLC, Balada Juara, adalah paket DLC kedua dan terakhir yang dikeluarkan dan ia akan tetap seperti itu, menurut Nintendo. Alat tambah tersedia untuk Wii U dan Switch.

Bagaimana Anda Mendapat Ballad DLC Juara?

Sekiranya anda belum mempunyai pek pengembangan Ballad DLC The Champions, anda boleh mendapatkannya dengan tiga cara. Walau bagaimanapun, anda tidak boleh membeli DLC kedua ini untuk Switch atau Wii U dengan sendirinya.

Pek DLC pertama, The Master Trials, digabungkan dengan pek kedua, The Champions ’Ballad. Kedua-dua pek dijual bersama-sama sebagai "Expansion Pass."

Untuk mendapatkan The Champions ’Ballad, masuk ke pilihan Kandungan Boleh Dimuat Konsol, beli kod muat turun digital dari peruncit dan tebus, atau pergi ke Nintendo eShop untuk membelinya. Anda memerlukan 2.4GB ruang yang tersedia di Nintendo Switch untuk memuat turun dan memainkan kedua-dua pek.

The Champions ’Ballad dilancarkan pada bulan Disember 2017 dan menampilkan senjata, ruang bawah tanah, kostum, dan elemen cerita baru. Untuk menggunakan DLC, anda mesti mengalahkan keempat-empat binatang dalam permainan asas, termasuklah Divine Beast Vah Rute, Divine Beast Vah Rudania, Divine Beast Vah Medoh, dan Divine Beast Vah Naboris. Berita baiknya ialah anda tidak perlu mengalahkan Calamity Ganon.

Berikut adalah treler permainan pertama yang dikeluarkan untuk Balada Juara, yang muncul di Anugerah Permainan 2016.

Champion's Ballad dimulakan dengan petualangan di Great Plateau, kemudian beralih ke cabaran untuk keempat juara. Anda harus melawan empat binatang itu lagi ketika anda berusaha melalui Champions Ballad, tetapi kostum dan senjata baru mengguncangnya sedikit. Beberapa pemain menghabiskan lebih banyak masa di Hyrule daripada yang lain, tetapi sekarang, anda menemui sembilan peti harta karun baru dan menemui istana baru, kuil baru, lebih banyak cabaran, dan mungkin menemui kawasan yang tidak pernah anda lawati dalam permainan asas.

Anda juga dapat membuka motosikal yang kelihatan hebat yang dikenali sebagai Master Cycle Zero kerana menyelesaikan Percubaan Tamer Binatang Ilahi.

the_legend_of_zelda_breath_of_the_wild_the_champions_ballard_dlc_dated

Untuk membantu anda menemui semula penemuan Hyrule di Balada Juara, anda akan dapati petua dan trik pembunuh di bawah ini untuk membantu pengembaraan Link dan menjadikan pengalaman lebih menyeronokkan!

The Legend of Zelda: Nafas Petua dan Trik Liar:

Anda dapat menikmati semua cabaran The Legend of Zelda: Nafas Liar, tetapi The Champions ’Ballad membawa entri paling mencabar dalam siri ini dan tentu saja, ini adalah pengembaraan DLC terakhir yang anda akan dapat. Permainan ini bukan Zelda biasa anda, dan ada banyak rahsia untuk anda kuasai agar perjalanan anda di Hyrule lebih terkawal. Inilah yang terbaik Zelda: Nafas Liar petua dan tip yang anda perlukan.

Petua # 1: Belajar Cara Memasak Makanan Yang Sangat Baik

Suka idea memasak tetapi tidak mempunyai idea sebenar bagaimana membuat sesuatu, apalagi mencipta semula salah satu ciptaan anda yang mulia? Jangan risau, kerana anda boleh melihat resipi makanan atau ramuan yang anda beli atau buat sehingga anda dapat menirunya dengan mudah. Semasa memasak, jangan campurkan dua jenis bahan yang mempengaruhi status kerana mereka akan saling membatalkan. Seperti masakan sebenar, yang mudah selalu terbaik. Namun, ingat bahawa selalu ada pilihan untuk membuat pilihan makanan dan ramuan dengan pelbagai ramuan, jadi anda tidak akan selalu menggunakan sepuluh hidangan yang mampu meningkatkan sepuluh minit apabila anda hanya memerlukan beberapa minit.

the_legend_of_zelda_breath_of_the_wild_tips_and_tricks_4

Petua # 2: Jangan Tumpukan Penyokong kerana Tidak Berfungsi

Bersedia untuk pertarungan besar, atau ingin meningkatkan kelajuan pergerakan anda sambil tetap tenang? Anda mesti mencampurkan pakaian anda bersama makanan dan ramuan penambah statik kerana penggemar tidak menumpuk Nafas Liar. Walaupun anda mempunyai 14 minit yang tersisa pada penyangga pemanasan badan dan anda perlu meningkatkan kelajuan pendakian anda, anda akan kehilangan 14 minit dengan serta-merta jika anda memakan hidangan penambah statik yang lain.

Petua # 3: Sentiasa Bawa Senjata Bukan Logam

Sentiasa pastikan anda membawa pelbagai jenis senjata dan perisai semasa dalam perjalanan - terutamanya yang bukan logam. Dalam Nafas Liar, ribut petir dapat membelakangi kepalanya dan, jika anda menggunakan perisai logam, senjata jarak dekat, atau busur, anda menjadi saluran untuk mendapatkan kilat itu. Keadaan ini dapat dielakkan dengan menukar peralatan anda dengan cepat menggunakan alat kayu atau kuno, tetapi bagi mereka yang berencana untuk menghadapi ribut, satu kilat dapat membunuh Link dengan serta-merta.

Petua # 4: Pelajari Cara Menggunakan Elemen dalam Tempur

the_legend_of_zelda_breath_of_the_wild_tips_and_tricks_6

Memahami senjata asas dalam Breath of the Wild adalah kunci untuk menjatuhkan musuh yang lebih mencabar. Melawan musuh ais, tembak Panah Api dengan cara mereka (walaupun, anehnya, musuh api dihancurkan dengan ais). Contohnya, musuh seperti hantu yang melompat dengan tongkat elemen yang anda temui dapat dikalahkan dalam satu pukulan ketika menggunakan elemen lawan. Anda juga boleh mengubah Chuchu Jelly yang dijatuhkan dengan memukulnya dengan elemen yang berbeza - berguna untuk pembuatan elixir!

Petua # 5: Sentiasa Pergi ke Bekas Jantung Lebih Awal

Dalam Nafas Liar, anda tidak mengambil bahagian jantung untuk meningkatkan kesihatan anda. Sebagai gantinya, anda melengkapkan kuil untuk mendapatkan Spirit Orbs dan menukar empat bola dengan potongan Stamina Wheel atau Heart Container. Pada awal permainan, selalu memilih Heart Containers. Bukan hanya ada banyak musuh di Breath of the Wild yang dapat dengan mudah menghilangkan lima atau lebih hati dalam satu pukulan - lebih mudah (dan kurang sumber daya) untuk memulihkan stamina yang hilang ketika memanjat dinding atau berenang daripada terus menyembuhkan dalam pertempuran.

Petua # 6: Perhatikan Cuaca

Setelah disebutkan bagaimana kilat boleh mempengaruhi muatan peralatan anda, cuaca di Nafas Liar memainkan peranan penting dalam menerokai tanah Hyrule. Di luar iklim panas dan sejuk - yang merosakkan kesihatan anda dan memerlukan pakaian yang lebih sejuk atau lebih panas - ribut hujan, badai salju, angin kencang, dan bahkan awan mendung dapat mengubah cara Link melintasi kawasan. Contohnya, ketika hujan, Anda tidak akan dapat mencengkam tebing atau dinding untuk mendaki, dan hari-hari berangin dapat menghantar Link terbang jika dia menarik payungnya keluar. Cuaca kebanyakannya dinamik, tetapi penunjuk berguna oleh peta mini anda memberitahu anda keadaan mana yang diharapkan di dekat anda pada waktu tertentu.

the_legend_of_zelda_breath_of_the_wild_tips_and_tricks_3

Petua # 7: Sentiasa Gunakan Magnesis Dekat Air

Sebaik sahaja anda meninggalkan kawasan permulaan Great Plateau, Sheikah Slate anda akan bertambah dengan empat kebolehan yang kuat untuk anda gunakan - salah satunya adalah Magnesis. Magnesis membolehkan anda mengambil objek logam dan memanipulasinya. Peti harta karun dan kepingan logam yang dibuat untuk melintasi kawasan cenderung tersembunyi di dasar rawa atau badan air. Oleh itu, semasa anda menjelajahi Hyrule, jangan lupa untuk memeriksa apa yang ada di dasar setiap tasik.

Petua # 8: Bercakap dengan Semua Orang yang Anda Boleh

Lagenda Zelda tajuk selalu mempunyai pencarian sampingan yang longgar untuk diselesaikan, tetapi dalam Nafas Liar, anda tidak pernah tahu bila seorang warga Hylian akan meminta pertolongan anda - dengan itu membuka pencarian sampingan selama satu jam dengan beberapa barang rampasan yang lazat di hujungnya. Kadang kala pencarian ini ditanda dengan tanda merah! oleh gelembung pertuturan NPC, tetapi mereka sering muncul dalam perbualan. Anda juga boleh berbual dengan kebanyakan NPC kerana mereka juga cenderung memberitahu anda tentang pemandangan menarik atau khabar angin di Hyrule.

the_legend_of_zelda_breath_of_the_wild_tips_and_tricks_2

Petua # 9: Fahami Bagaimana Statistik Serangan Senjata Berfungsi

Sangat penting untuk memantau statistik senjata semasa bermain Nafas Liar, tetapi jangan mengambil angka yang lebih tinggi sebagai Injil. Sebilangan besar senjata tumpul cenderung memberikan kerosakan yang teruk, sementara senjata tombak dan tiang umumnya memberikan tahap yang lebih rendah. Namun, anda harus memperhitungkan kecepatan serangan, kerana senjata tiang biasanya dapat mendarat tiga atau empat hits untuk setiap tukul seperti ayunan atau ayunan kapak. Hasil ini bermaksud bahawa tiang dengan jumlah kerosakan sembilan atau 12 dapat memberikan jumlah kerosakan sebanyak 36 poin, sedangkan kapak hanya dapat mendarat 28 per pukulan. Hasil ini tidak begitu penting pada peringkat awal pengembaraan anda, tetapi ketika anda mengambil senjata yang jarang berlaku dan melawan musuh yang lebih sukar, ini pasti sesuatu yang anda ingin pertimbangkan.

Petua # 10: Ketahui Tempat Mencari Benih Korok

Roh-roh hutan yang dikenali sebagai Koroks tersembunyi di seluruh Hyrule, dan, setelah menemui tempat persembunyian mereka, anda mendapat ganjaran dengan Benih Korok kerana bercakap dengan mereka. Walau bagaimanapun, mencari Koroks adalah sedikit percubaan dan kesilapan. Syukurlah ada beberapa tanda yang perlu diperhatikan di lapangan.

Koroks cenderung tersembunyi di bawah batuan tunggal atau, lebih kerap, di tengah-tengah bulatan batu yang kehilangan batu. Banyak yang tersembunyi di sebalik teka-teki bunga di mana anda perlu mengikuti jejak atau mengulangi corak, dan ada yang tersembunyi di belakang teka-teki blok. Korok sesekali juga bersembunyi di depan mata - dengarkan gerak-geri pergerakannya untuk memburunya. Berbekalkan pengetahuan ini, anda seharusnya dapat dengan mudah mencari Korok yang tersembunyi dan mendapatkan benih untuk membantu memperluas simpanan peralatan anda.

the_legend_of_zelda_breath_of_the_wild_tips_and_tricks_5

Petua # 11: Jangan Buru Pedang Master Dari Segera

Mungkin menggoda untuk membuat garis tepat untuk Pedang Master ketika anda memulakan Nafas Liar - Bagaimanapun, itu satu-satunya pisau yang tidak dapat dipecahkan dalam permainan. Namun, luangkan masa anda dan bangunlah kekuatan anda kerana bukan tugas mudah untuk memperolehnya, dan anda harus dianggap cukup layak untuk menggunakannya. Petua teratas (tanpa merosakkan terlalu banyak), pastikan anda menemuinya setelah anda memperoleh sebilangan besar hati - dan, tidak, yang sementara tidak dihitung.

Petua # 12: Ambil Binatang Ilahi Apabila Anda Boleh

Binatang Ilahi di Nafas Liar pada dasarnya adalah versi candi penting Zelda ini. Makhluk mekanikal ini tidak hanya menyimpan teka-teki untuk diselesaikan; mereka juga memberikan kemampuan baru kepada Link untuk membantunya dalam pengembaraannya. Oleh itu, jika anda kebetulan berada di dekat Binatang Ilahi dan menganggapnya wajar untuk melakukan penjelajahan, bersihkanlah Binatang itu dan manfaatkan sepenuhnya peningkatan baru anda - anda akan mengucapkan terima kasih kemudian.

the_legend_of_zelda_breath_of_the_wild_tips_and_tricks_1

Petua # 13: Tembak Arnab Biru untuk Kejutan Berkilat

Sekiranya anda kekurangan Rupee, cari arnab biru yang bersinar dan arahkan dengan busur anda. Daripada berubah menjadi daging mentah, mereka mengeluarkan tumpukan batu permata yang berharga. Anda juga tidak dapat menangkapnya, jadi satu-satunya pilihan anda adalah membunuhnya, yang sedikit menyedihkan.

Petua # 14: Jangan Bimbang Menyelesaikan Pencarian Utama Terlalu Awal

Tanpa ingin menumpuk spoiler pada anda, tetapi pergi dan melawan Ganon sejak awal tidak - semestinya - perkara terburuk yang boleh anda lakukan. Saya sarankan melengkapkan empat Binatang Ilahi terlebih dahulu dan membina kekuatan dan persenjataan anda sebelum melangkah ke Istana Hyrule, tetapi jangan risau untuk membersihkan setiap Kuil terakhir atau Korok Seed terlebih dahulu. Setelah mengalahkan Ganon, anda akan mendapat pemerintahan Hyrule secara percuma, jadi anda boleh kembali dan menyelesaikan apa sahaja yang anda mungkin terlepas tanpa bimbang tentang kawalan jahat Ganon yang melanda pemandangan.

Ini adalah petua terbaik kami untuk membantu anda melalui Ballad Champion! Adakah anda mempunyai petua? Kongsi mereka di bawah dalam komen!