Cara Mendengarkan Ruang Twitter dari Apa-apa Peranti

Sebagai salah satu ciri terbaru Twitter, Twitter Spaces membolehkan anda mendengar perbualan audio secara langsung. Sesiapa sahaja yang mempunyai akaun Twitter boleh bergabung dengan Twitter Space, dan anda boleh melakukannya di peranti yang berbeza. Setelah bergabung dengan Twitter Space, anda boleh berinteraksi dengan anggota Space yang lain, memasang Tweets, menghidupkan kapsyen, dan terlibat dengan pelbagai cara lain.

Cara Mendengarkan Ruang Twitter dari Mana-mana Peranti

Dalam panduan ini, kami akan menunjukkan kepada anda cara mendengar Twitter Spaces. Kami juga akan menjawab beberapa soalan yang sering ditanya mengenai ciri Twitter ini.

Cara Mendengar Ruang Twitter dari Desktop PC

Sekiranya anda ingin menggunakan Twitter Spaces, maka anda boleh melakukannya sebagai hos atau sebagai tetamu. Sekiranya anda ingin memulakan Ruang Twitter, anda hanya boleh melakukannya dengan aplikasi mudah alih. Namun, untuk hanya bergabung dengan Ruang Twitter pengguna lain, Anda juga dapat menggunakan aplikasi web dan aplikasi desktop.

Oleh kerana Spaces Twitter bersifat umum, sesiapa sahaja boleh bergabung. Dengan kata lain, anda tidak perlu mengikuti akaun Twitter untuk bergabung dengan Twitter Space mereka. Pada masa ini, terdapat tiga cara anda boleh bergabung dengan Ruang Twitter orang lain: melalui Armada, Tweet, dan pautan. Oleh kerana Armada hanya tersedia di versi mudah alih, kami akan menunjukkan kepada anda cara mendengarkan Ruang Twitter menggunakan dua kaedah lain.

Untuk mendengar Ruang Twitter di aplikasi web / desktop Twitter, ikuti langkah-langkah di bawah:

  1. Buka Twitter di penyemak imbas anda.

  2. Log masuk ke akaun anda.

  3. Pergi ke bar carian di bahagian atas skrin anda dan ketik "filter: spasi."

  4. Cari Tweet yang mengandungi pautan ke Ruang yang ingin anda dengarkan.
  5. Klik pada butang "Mula Mendengarkan" pada Tweet. Anda akan dapat melihat anggota Space tersebut yang lain dan status mereka (tuan rumah, pendengar atau penceramah).

  6. Pergi ke butang "Sertai ruang ini".

Catatan: Kaedah ini dapat digunakan untuk Windows, Mac, dan Chromebook.

Ruang Twitter yang baru anda sertai akan muncul di sebelah kanan laman utama Twitter anda. Sekiranya anda berminat untuk bergabung dengan Ruang Twitter di mana topik tertentu sedang dibincangkan, ketik "tapis: topik ruang" (misalnya, berita, sukan, fesyen, dll.).

Cara lain untuk mendengar Ruang Twitter adalah melalui pautan. Anda boleh menggunakan kaedah ini jika tuan rumah Space menghantar pautan jemputan ke Space di peti masuk anda. Untuk bergabung dengan Space mereka, cukup klik pada pautan jemput dan pilih butang "Sertai ruang ini". Sekiranya anda menjumpai Ruang Twitter yang anda suka di telefon anda, tetapi anda ingin menggunakan komputer anda untuk menyertainya, hantar sendiri pautan ke Ruang tersebut.

Cara Mendengarkan Ruang Twitter di iPhone

Aplikasi mudah alih Twitter menawarkan banyak lagi ciri ketika datang ke Twitter Spaces. Walaupun sesiapa sahaja boleh mendengar Twitter Spaces, untuk menjadi hos Twitter Space, anda mesti mempunyai sekurang-kurangnya 600 pengikut.

Sekiranya anda ingin menyertai Ruang Twitter, anda boleh turut serta sebagai pendengar atau pembicara. Apabila anda menyertai Space sendiri, anda boleh mengambil bahagian sebagai pendengar. Namun, anda juga boleh bertindak balas dengan emoji, melalui Tweet pembesar suara lain atau host yang disematkan, dan menghidupkan kapsyen.

Sekiranya anda ingin mengambil bahagian sebagai penceramah, anda perlu meminta kebenaran untuk menjadi penceramah. Untuk melakukan ini, ketuk "Permintaan" di bawah mikrofon anda di sudut kiri bawah Space. Hanya tuan rumah yang boleh memberi anda kebenaran untuk menjadi pembicara. Tuan rumah juga mempunyai pilihan untuk menjemput anda sebagai penceramah. Sekiranya demikian, anda akan ditanya: "Bagaimana anda ingin bergabung?" Anda boleh mengetuk butang "pendengar" atau "pembesar suara".

Untuk mendengar Ruang Twitter di iPhone, ikuti langkah-langkah di bawah:

  1. Buka Twitter di iPhone anda.

  2. Pergi ke bahagian "Armada" di bahagian atas skrin.

  3. Cari Ruang yang ingin anda dengarkan dan ketuk padanya.

  4. Pilih "Mula mendengar."

Sekiranya anda menerima pautan jemputan dari host di peti masuk anda, lakukan perkara berikut:

  1. Ketik pautan.

  2. Pilih "pendengar" atau "penutur".
  3. Pilih butang "Mula mendengar".

  4. Sekiranya anda bergabung sebagai pembesar suara, ketik ikon mikrofon untuk menyuarakannya.

Itu sahaja yang ada. Semasa anda ingin meninggalkan Space, yang harus anda lakukan ialah mengetuk butang "Tinggalkan" di sudut kanan atas.

Cara Mendengarkan Ruang Twitter di Android

Bergabung dengan Ruang Twitter pada peranti Android sama sekali tidak rumit. Ikuti langkah di bawah untuk mengetahui caranya:

  1. Jalankan aplikasi Twitter di Android anda.

  2. Pergi ke "Armada" anda di bahagian atas, atau pergi ke pautan jemputan di peti masuk anda.

  3. Ketik pada Ruang yang ingin anda dengarkan.

  4. Pilih butang "Sertai ruang ini".

Sekiranya seseorang telah memulakan Ruang Twitter, gambar profil mereka akan mempunyai sempadan ungu. Ia boleh menjadi satu gambar profil, atau dua gelembung digabungkan. Kadang kala, host Space akan berkongsi pautan Space mereka dalam Tweet. Sekiranya ia muncul di laman utama anda, anda boleh mengetuk pautan untuk bergabung.

Soalan Lazim Tambahan

Bolehkah saya mendengar rakaman Twitter Spaces lama?

Anda hanya dapat mendengar Ruang Twitter yang kini ditayangkan. Sebaik sahaja tuan rumah memutuskan untuk mengakhiri Space, ia akan hilang dari Armada dan halaman hasil carian. Twitter membuat salinan audio dari semua Ruang anda, dan juga kapsyen, yang disimpan selama 30 hari. Selepas itu, ia dihapuskan secara kekal.

Walaupun pendengar tidak dapat mengakses Spaces yang telah berakhir, host mempunyai pilihan untuk memuat turun Spaces mereka ke peranti mereka. Ini hanya dapat dicapai dengan alat muat turun data Twitter. Sekiranya seseorang menghantar pautan ke Ruang Twitter mereka, anda juga akan dapat melihat statusnya - sama ada Ruang sedang disiarkan, dijadualkan, atau jika sudah berakhir.

Bagaimana saya bertindak balas terhadap Ruang Twitter yang saya dengarkan?

Sebagai pendengar, anda tidak mempunyai pilihan untuk bercakap di Twitter Space. Namun, anda boleh bertindak balas terhadap perbualan langsung. Untuk menyatakan pendapat anda mengenai topik yang sedang dihadapi, anda boleh bertindak balas dengan emoji. Malangnya, anda hanya mempunyai lima emoji untuk dipilih.

Sekiranya anda tidak dapat mendengar perbualan dengan jelas, anda mempunyai pilihan untuk menghidupkan kapsyen. Walaupun mereka dapat membantu, mereka mungkin menghalang anda untuk melihat nama peserta lain. Walaupun pendengar dapat memilih sama ada mereka ingin melihat kapsyen, hanya tuan rumah dan pembesar suara yang mempunyai kemampuan untuk menyediakannya.

Sekiranya anda bergabung dengan Twitter Space sebagai pembicara, atau jika anda diberi kebenaran untuk menjadi pembicara dari host, anda mempunyai banyak pilihan lagi. Anda boleh memilih untuk membisukan dan membisukan mikrofon, menyematkan Tweet ke Ruang, dan berkongsi Ruang sama ada melalui pautan Tweet atau jemputan.

Host Space Twitter, sebaliknya, dapat mengawal keseluruhan Space. Sebagai hos Space, anda boleh menjadualkan Space, membagikannya, membisukan pembesar suara, mengalih keluar dan menyekat pembesar suara, mengakhiri Space, dan banyak lagi. Host juga boleh mematikan semua pembesar suara pada masa yang sama. Twitter juga merancang untuk memperkenalkan kemampuan untuk menjadi tuan rumah bersama untuk Twitter Spaces di masa depan.

Berapa banyak pendengar yang boleh menyertai Ruang Twitter dalam satu masa?

Walaupun Ruang Twitter hanya terhad kepada 10 pembesar suara (tidak termasuk tuan rumah), tidak ada batasan untuk berapa banyak pendengar yang dapat bergabung dengan Space. Sekiranya anda bergabung dengan Twitter Space sebagai pendengar, tetapi anda ingin menyuarakan pendapat anda mengenai topik ini, anda harus meminta izin untuk menjadi pembicara.

Anda boleh melakukannya dengan mengetuk butang "Permintaan" yang terletak di bawah mikrofon anda. Hanya tuan rumah yang boleh memberi anda pilihan untuk menjadi pembicara Space.

Apa itu ruang tiket?

Ticketed Spaces belum tersedia di Twitter, tetapi Twitter merancang untuk memperkenalkan ciri ini tidak lama lagi. Mereka merujuk kepada sistem ganjaran yang ditujukan untuk host Space Twitter. Yaitu, tuan rumah dapat menjual tiket untuk Twitter Spaces mereka. Sebilangan besar pendapatan dari tiket akan diberikan kepada tuan rumah, tetapi Twitter juga akan menerima sebahagian kecil dari pendapatan.

Host host bukan sahaja akan menjual tiket, tetapi mereka juga dapat menentukan harga tiket, dan juga jumlah tiket yang tersedia. Namun, tidak setiap tuan rumah layak menjadi tuan rumah Ticketed Spaces. Terlebih lagi, hanya sebilangan kecil tuan rumah yang berjaya dan terkemuka akan dapat menjadi tuan rumah Ticketed Spaces.

Ikuti Semua Ruang Twitter Kegemaran Anda

Sekiranya anda menggunakan Twitter, tidak ada alasan untuk tidak memanfaatkan ciri terbaru Twitter. Mendengarkan dan mengambil bahagian dalam Twitter Spaces akan membolehkan anda menyuarakan pendapat anda, bertemu dengan orang yang menarik, dan mempelajari sesuatu yang baru. Ini juga akan membantu anda mengembangkan platform Twitter dan khalayak anda sehingga anda juga dapat menjadi hos Twitter Space.

Adakah anda pernah mendengar Ruang Twitter sebelum ini? Kaedah apa yang anda gunakan untuk mencari Ruang Twitter? Beritahu kami di bahagian komen di bawah.