Cara Menukar Ikon dalam Nova Launcher

Nova Launcher adalah salah satu pelancar Android yang paling popular, dan berjaya mengekalkan populariti itu selama beberapa tahun. Ini adalah penyelesaian terbaik untuk individu kreatif yang cepat bosan dengan tema dan reka bentuk yang sama dan suka bereksperimen dengan perkara baru.

Cara Menukar Ikon dalam Nova Launcher

Tidak mengejutkan bahawa ciri Nova Launcher yang paling popular termasuk ikon penyesuaian, grid, dan Laci Aplikasi. Jumlah kemungkinan boleh mengelirukan sebilangan pengguna baru. Sekiranya anda tidak pasti cara menukar ikon, teruskan membaca kerana kami akan menerangkannya.

Pakej Ikon

Terdapat hampir sebilangan besar ikon Nova Launcher yang anda miliki. Mereka datang dalam bungkusan, dan dikelompokkan berdasarkan warna atau tema. Sebagai contoh, anda boleh menemui semua ikon hitam atau putih. Tetapi anda juga boleh memilih tema Halloween atau Krismas, bergantung pada musim.

cara menukar ikon

Satu kumpulan biasanya mengandungi beratus-ratus ikon yang berbeza. Terdapat banyak pilihan, dan bahkan pengguna terpilih dapat mencari pilihan yang tepat untuk telefon mereka. Luangkan masa anda dan nikmati prosesnya.

Cara Menukar Ikon - Langkah demi Langkah

Pertama sekali, anda perlu memuat turun pek ikon. Sebahagian daripadanya percuma, tetapi sebilangan besar memerlukan pembayaran. Sekiranya anda tidak pasti mana yang hendak dimuat turun, lakukan beberapa ulasan pengguna sebelum anda membuat keputusan.

Banyak orang mempunyai ulasan bertulis, dan kami akan menyebut beberapa pek paling popular dan ciri-cirinya kemudian dalam artikel. Sekarang mari kita fokus pada cara menukar ikon.

Setelah anda memuat turun pek ikon yang diingini, berikut adalah cara menerapkannya:

  1. Lancarkan aplikasi.

  2. Pergi ke Tetapan Nova.

  3. Klik pada bahagian Tampilan dan Rasa menu.

  4. Kemudian klik pada tema Ikon.

  5. Pilih pek ikon yang ingin anda gunakan.

  6. Pilih pek ikon itu.

Perhatikan bahawa anda akan dapat memilih dari semua pek ikon yang pernah anda muat turun. Dan jika anda telah menggunakan Nova Launcher untuk sementara waktu, mungkin ada banyak dari mereka.

Pek Ikon Paling Popular

Setiap tahun Android membuat senarai pek ikon paling popular untuk tahun itu. Ramai orang menerbitkan ramalan di blog mereka mengenai pek mana yang akan menjadi yang paling popular tahun depan.

Salah satu pek yang paling popular untuk tahun 2020, terutama untuk wanita, dipanggil Candy Cons. Setiap ikon dibuat dengan sangat teliti dan dengan banyak perincian. Seseorang meletakkan banyak kerja ke dalamnya. Perkara terbaik mengenai pek ini adalah percuma. Itu kerana Android memutuskan untuk lebih fokus pada versi yang dikemas kini, Candy Cons Unwrapped.

Minimalis dari seluruh dunia bersetuju bahawa paket ikon Delta adalah salah satu kumpulan terbaik. Ikonnya cantik dan elegan, dan yang paling penting, ia praktikal. Anda boleh memilih dari pelbagai warna, termasuk warna pastel yang kelihatan hebat di telefon Android putih.

Orang yang mendapati warna terang membosankan akan senang mengetahui bahawa Nova Launcher termasuk pek ikon Viral, yang terkenal dengan rona gelap. Ikon ini berpadu dengan baik dan elegan, dan tidak mengganggu.

Pilihan Tambahan

Adakah anda tahu bahawa anda boleh mengubah bentuk ikon anda? Ramai pengguna bosan melihat bentuk yang sama sepanjang masa, jadi Android memperkenalkan pilihan ini beberapa tahun yang lalu. Ciri ini dipanggil ikon Adaptive, dan ini membolehkan anda memilih dari lima bentuk ikon: bulat, persegi, bulat, teardrop, dan lingkaran (sesuatu di antara kotak dan bulatan - bagi mereka yang tidak dapat memutuskan).

Sekiranya anda menghidupkan Label Ikon, anda juga dapat menyesuaikan fon label ikon. Anda boleh memilih dari empat fon yang berbeza, dan kemudian pilih ukuran dan warna fon. Itu sangat penting bagi mereka yang ingin memadankan warna fon dengan warna ikon.

Pelancar Nova

Nyatakan Keunikan Anda

Manfaatkan Nova Launcher sepenuhnya dan nyatakan keunikan dan kreativiti anda. Terdapat beribu-ribu pilihan yang anda ada. Nova Launcher mesra pengguna, dan pembangun Android selalu mengusahakan tema baru dan ikon baru untuk memuaskan penggunanya.

Apakah pek ikon kegemaran anda? Adakah anda menggunakan beberapa set popular yang kami sebutkan, atau adakah anda menemui yang lebih cantik? Sekiranya anda mahu, kongsi nama kegemaran anda di bahagian komen di bawah!