Tarikh WWDC 2015 diumumkan

Apple telah mengumumkan tarikh-tarikh Persidangan Pembangun Seluruh Dunia tahunan (WWDC) 2015.

Tarikh WWDC 2015 diumumkan

Acara ini akan berlangsung antara 8 dan 12 Jun di Pusat Moscone di San Francisco. Pemaju boleh memohon tiket dari hari tersebut dan mereka akan diperuntukkan secara rawak pada 21 April jam 1 pagi BST.

Bagi mereka yang tidak membuat potongan, anda akan dapat melihat perkembangannya dalam talian pada hari berikutnya atau, dalam beberapa kes, melalui siaran langsung.

Secara tradisinya, Apple menggunakan hari pertama WWDC untuk melancarkan sistem operasi mudah alih dan desktop iOS dan OS X terbarunya, serta kemas kini yang sedia ada.

Mungkin juga kita akan melihat lebih banyak perisian dan alat pengembangan perisian untuk Apple Watch, yang mula dijual empat hari selepas berakhirnya persidangan.

Selain pelbagai ucaptama, bengkel dan demo, Apple juga akan melancarkan Anugerah Reka Bentuk tahunannya, "yang mengenali aplikasi iPhone, iPad, Apple Watch Mac yang menunjukkan keunggulan teknikal, inovasi dan reka bentuk yang luar biasa".

Pembangun Apple yang berdaftar boleh memohon tiket di sini, tetapi ia akan memberi anda $ 1,599 (£ 1,082 pada masa penulisan). Pembangun berusia antara 13 dan 17 tahun juga dialu-alukan untuk hadir, tetapi penyerahannya perlu diselesaikan oleh ibu bapa atau penjaga yang juga merupakan anggota masyarakat yang layak.

Segera periksa kembali untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai apa yang diharapkan dari WWDC 2015.