Cara Memasangkan Jam Tangan Apple dengan Telefon Android

Kami suka Android, tetapi jika kami bersikap jujur ​​dengan diri sendiri, Apple benar-benar mengalahkan mereka di permainan smartwatch. Walaupun Apple Watches awal bercampur, generasi baru aksesori teknologi Apple benar-benar hadir dengan antarmuka pengguna yang halus dan paparan dari tepi ke tepi yang kelihatan hebat di pergelangan tangan anda.

Cara Memasangkan Jam Tangan Apple dengan Telefon Android

Walaupun Wear OS dan Galaxy Watch mempunyai beberapa ciri hebat — dan beberapa jam tangan yang sangat kami sukai — secara amnya, jam tangan Apple mempunyai jangka hayat bateri yang lebih baik dan ciri yang lebih maju daripada apa yang kami lihat di sisi Google.

Walaupun tidak diiklankan, anda boleh pasangkan Apple Watch dengan telefon Android, tetapi seperti yang anda jangkakan, terdapat banyak batasan. Apple menyatakan di laman webnya bahawa anda hanya boleh menyegerakkan dengan Apple Watch dengan iPhone, dan itu benar kerana aplikasi pasangan hanya ada di iOS.

Inilah masalahnya: jika anda mempunyai Apple Watch LTE, terdapat beberapa sudut yang boleh anda potong di telefon dan jam tangan anda agar berfungsi dengan Android. Ini bukan sesuatu yang harus anda keluar dan beli Apple Watch, tetapi jika anda telah beralih ke Android dan anda masih mahu agar Apple Watch anda berfungsi, anda mungkin ingin mencuba ini. Mari selami.

Memasangkan Apple Watch dengan Peranti Android

Pada dasarnya, apa yang kita lakukan dalam senario ini adalah memasangkan Apple Watch dengan iPhone anda, mengatur semuanya agar berfungsi. Letakkan iPhone dalam mod kapal terbang. Keluarkan SIM, masukkan SIM ke dalam telefon Android, dan kemudian cari isyarat LTE yang kuat. Walaupun tidak dijamin bekerja, kami terpaksa bekerja di pejabat.

Anda memerlukan dua telefon tidak terkunci, satu Android dan satu iPhone kerana anda menukar kad SIM. Kecuali anda mempunyai dua kad SIM untuk pembawa yang sama, ini hanya akan berfungsi pada telefon bimbit yang tidak dikunci.

Inilah yang kami buat:

  1. Tetapkan Jam Tangan Apple anda dengan iPhone.
  2. Buat panggilan percubaan atau dua hingga pastikan semuanya baik-baik saja.
  3. Letak iPhone ke mod kapal terbang jadi ia tidak dapat dihubungi. Atau matikannya.
  4. Matikan Apple Watch.
  5. Tukar SIM daripada iPhone untuk awak Telefon Android dan but.
  6. Hidupkan Apple Watch.
  7. Tunggu Pemberitahuan terputus untuk hilang dari Apple Watch.

Pengalaman Apple Watch-Android

Saya mencuba ini di pejabat dengan Apple Watch, iPhone, dan Samsung Galaxy S7 saya yang baru. Apple Watch pada mulanya mengambil masa yang agak lama untuk menyambung dan isyaratnya agak kabur. Walau bagaimanapun, berjalan pantas ke luar untuk isyarat yang lebih kuat membuatkan jam tangan menyambung lebih cepat dan mempunyai kualiti panggilan yang jauh lebih baik.

Saya boleh meminta Siri memanggil kenalan di telefon saya sepanjang saya menggunakan nama yang disimpan di SIM, bukan di telefon. Kualiti panggilan baik dengan isyarat yang kuat. Saya tidak dapat membuat Siri melakukan banyak perkara selain daripada menghantar mesej dan memeriksa cuaca.

Batasan dan Kekalahan

Setelah disambungkan, anda seharusnya dapat membuat dan menerima panggilan dan menggunakan Siri untuk melakukan beberapa fungsi asas. Kedua-dua peranti tidak berkomunikasi secara langsung sejauh yang saya tahu. Mereka sebaliknya menggunakan rangkaian untuk berkomunikasi dan itulah sebabnya hanya fungsi yang sangat asas yang dapat dilakukan dengan kaedah ini.

Anda tidak akan dapat menggunakan fungsi Apple Watch yang lebih maju. Anda jelas tidak akan mempunyai akses ke aplikasi SmartWatch pada telefon Android anda dan hanya akan dapat membuat dan menerima panggilan dan bertanya kepada Siri beberapa soalan asas.

Perintah suara dapat digunakan untuk membuat panggilan selama Anda menggunakan nama kontak disimpan seperti pada SIM dan bukan pada ponsel Android Anda. Batasan lain adalah pada jangka hayat bateri. Apple Watch tidak mempunyai bateri luar biasa tetapi dengan menggunakan LTE secara berterusan, bateri itu tidak akan bertahan lama.

Saya meneka bahawa selain mencubanya kerana anda boleh, satu-satunya masa yang anda mahukan untuk menggunakan peretasan ini adalah jika sesuatu berlaku pada iPhone anda dan anda benar-benar mahu terus menggunakan Apple Watch anda. Jika tidak, sebahagian besarnya tidak ada gunanya. Anda tidak dapat menggunakan kebanyakan fungsi pintar pada jam tangan dan Android mempunyai banyak jam tangan pintar yang berfungsi dalam ekosistemnya sendiri. Banyak jam pintar yang lebih serasi dengan peranti Android dan menawarkan lebih banyak ciri daripada yang dibenarkan oleh peretasan ini.

Namun, kami telah membuktikan bahawa anda dapat memasangkan Apple Watch dengan telefon Android dan membuatnya berfungsi setelah penyusupan serius pada peranti. Adakah anda melihat penggunaan untuk ini? Ingin mencubanya? Cuba dan berjaya? Ceritakan pengalaman anda di bawah!