Cara Menghubungkan Pengawal ke Parsec

Parsec adalah program hosting jarak jauh yang menjadikan komputer anda menjadi alat kolaborasi utama. Anda boleh menggunakan Parsec untuk pelbagai situasi, dari sesi sumbang saran kreatif hingga permainan berbilang pemain dengan rakan anda.

Cara Menghubungkan Pengawal ke Parsec

Jika anda bermain dengan orang lain menggunakan Parsec, bagaimanapun, pada satu ketika anda perlu menyambungkan alat kawalan. Sudah tentu, anda boleh menggunakan tetapan papan kekunci dan tetikus standard, tetapi itu hanya akan menampung begitu banyak pemain. Selain itu, sesetengah orang lebih suka bermain dengan pengawal dan bukannya papan kekunci dan tetikus.

Menyambungkan pengawal ke persediaan Parsec anda adalah proses yang agak mudah, jadi jika anda termasuk dalam kategori "pengendali permainan", berhati-hatilah. Anda boleh menggunakan Parsec untuk mengatur sesi permainan dan tetap menggunakan alat kawalan kegemaran anda dengan mudah. Teruskan membaca untuk mengetahui cara menyiapkannya.

Cara Menghubungkan Pengawal ke Parsec

Menyambungkan alat kawalan untuk digunakan dengan Parsec agak mudah. Lihat langkah-langkah di bawah untuk memulakan:

  1. Lancarkan aplikasi Parsec.

  2. Pasangkan alat kawalan anda ke dalam peranti anda.
  3. Pergi ke "Tetapan" atau ikon roda gigi di menu sebelah kiri.

  4. Pilih "Gamepad."

  5. Aplikasi ini mengesan pengawal yang dipasang secara automatik ke dalam peranti anda. Anda mesti melihat pengawal anda disenaraikan di sini.

  6. (pilihan) Konfigurasi semula pemetaan butang.
  7. Main satu permainan.

Ramai pemain suka merebut pengawal Xbox atau Nintendo lama untuk bermain permainan melalui Parsec. Sekiranya anda ingin menggunakan pengawal PS4 atau Dual Shock 4, anda perlu melengkapkan langkah tambahan dan memuat turun perisian ini sebelum menyambung.

Perisian ini adalah emulator sederhana yang mengubah pengawal PS4 anda menjadi pengawal Xbox 360, menjadikannya serasi dengan Parsec. Juga, pastikan bahawa orang yang menjalankan komputer hos menjalankan pemacu pengawal standard yang disertakan dengan aplikasi untuk menjadikan semuanya berfungsi.

Sekiranya anda menggunakan Mac OS, anda tidak memerlukan perisian tambahan yang disenaraikan di atas. Sambungkan pengawal PS4 melalui kabel USB dan ia berfungsi secara automatik dengan permainan Parsec.

Adakah Parsec Bekerja dengan Baik dengan Pengawal?

Ya, Parsec berfungsi dengan pengawal. Cukup muat turun aplikasi dan sambungkan alat kawalan melalui USB ke komputer anda. Parsec akan melakukan selebihnya.

Sekiranya anda menggunakan pengawal PS4 lama atau alat kawalan dengan keupayaan Dual Shock 4, anda memerlukan emulator ini agar dapat berfungsi. Percuma untuk memuat turun dan hanya menukar pengawal PlayStation anda menjadi pengawal Xbox 360.

Pengecualian dari peraturan emulator ini adalah pemain yang ingin menggunakan pengawal PS4 pada Mac OS. Sekiranya anda mempunyai Mac, anda tidak memerlukan emulator perisian tambahan. Anda boleh berhubung melalui USB dan meneruskan permainan anda. Parsec dan Mac OS memastikan semuanya berjalan secara automatik.

Menghubungkan Pengawal ke Parsec

Menggunakan alat kawalan untuk bermain permainan melalui aplikasi Parsec semudah menyambungkannya ke peranti anda. Untuk melihat langkah-langkah yang lebih mendalam, lihat proses di bawah:

  1. Lancarkan Parsec.
  2. Sambungkan alat kawalan anda melalui kabel USB ke peranti anda.
  3. Parsec secara automatik mengesan pengawal ketika dipasang ke komputer anda.

Sekiranya anda ingin mengesahkan penyediaan pengawal anda atau memetakannya semula, ini adalah cara anda melakukannya:

  1. Pergi ke "Tetapan" di aplikasi Parsec atau tekan ikon roda gigi yang terletak di panel kiri.
  2. Pilih "Gamepad" untuk melihat alat kawalan semasa anda.
  3. Memetakan semula butang seperti yang dikehendaki.
  4. Main satu permainan.

Langkah-langkah ini berfungsi dengan kebanyakan pengawal kecuali pengawal PS4 atau Dual Shock 4. Anda masih boleh menggunakannya, tetapi melainkan jika anda menggunakan Mac OS, anda perlu memuat turun perisian ini terlebih dahulu. Emulator yang menukar pengawal PS4 anda menjadi pengawal Xbox 360. Lebih penting lagi, ia membolehkan pengawal bermain dengan baik dengan aplikasinya.

Pengguna Mac OS hanya boleh menyambungkan pengawal PS4 ke komputer mereka. Sistem operasi dan Parsec melakukan selebihnya.

Soalan Lazim Tambahan

Bolehkah saya menghubungkan 2 pengawal ke Parsec?

Anda boleh menyambungkan dua pengawal untuk sesi kerjasama tempatan ke komputer hos, atau anda boleh menambah rakan dan mengaktifkan "gamepad" di profil mereka untuk bermain permainan bersama. Anda buat perlu memainkan permainan yang mempunyai pilihan multiplayer / co-op dan mengaktifkannya dalam permainan untuk kedua-dua pengawal muncul sebagai pemain yang berasingan.

Permainan Jauh Dipermudahkan

Parsec mempermudah permainan dengan rakan-rakan berhampiran atau jauh. Aplikasi ini memudahkan rakan untuk menyertai permainan streaming dengan antara muka plug-and-play. Cukup muat turun aplikasi, pasangkan alat kawalan anda, dan terjun ke dalam permainan. Sebilangan besar pengawal disokong oleh pek pemacu pengawal standard Parsec, dan mereka selalu menambah lebih banyak.

Pengawal mana yang anda gunakan dengan Parsec? Adakah anda memetakan semula butang untuk pengawal? Beritahu kami mengenainya di bahagian komen di bawah.