Cara Memuat turun Aplikasi Netflix di TV Panasonic Anda

Persaingan untuk TV pintar terbaik di pasaran tidak pernah sengit. Panasonic adalah salah satu jenama teratas dalam hal ini.

Cara Memuat turun Aplikasi Netflix di TV Panasonic Anda

Dan jika anda tertanya-tanya adakah anda dapat menonton Netflix di TV Panasonic, jawapannya adalah ya. Beberapa model dilengkapi dengan aplikasi Netflix terbina dalam. Anda mungkin perlu memuat turun aplikasi Netflix untuk orang lain.

Selain itu, terdapat juga TV Panasonic yang tidak dapat menyambung ke internet, tetapi walaupun begitu, semuanya tidak hilang, dan ada penyelesaian untuk menggunakan aplikasi Netflix.

Memuat turun Netflix di TV Panasonic Anda

Seperti yang telah disebutkan, sebilangan besar TV pintar Panasonic dilengkapi dengan aplikasi Netflix yang telah dipasang sebelumnya, bersama dengan beberapa yang lain.

Panasonic TV Muat turun Aplikasi Netflix

Sebagai contoh, TV Panasonic VIERA 4k baru dilengkapi dengan aplikasi Netflix.

Walau bagaimanapun, jika anda mempunyai TV pintar Panasonic yang lebih lama, atau jika aplikasi Netflix tidak ada di OS TV dengan alasan apa pun, anda sentiasa boleh memuat turunnya. Ia juga sangat mudah, dan inilah yang perlu anda lakukan:

  1. Dapatkan alat kawalan jauh Panasonic anda dan hidupkan TV.
  2. Setelah beberapa saat, tekan butang "Aplikasi" pada alat kawalan jauh. Perlu diingat bahawa walaupun jauh serupa, alat kawalan jauh sering berbeza dari siri ke siri, sehingga butang "Aplikasi" boleh berada di tempat yang berbeza.
  3. Kemudian klik "App Marketplace" atau "Apps Market", bergantung pada model TV anda. Teruskan mengklik butang "Ok" pada alat kawalan jauh.
  4. Anda akan melihat senarai kategori aplikasi di panel kiri TV anda. Pilih "Video".
  5. Gunakan anak panah untuk menavigasi senarai aplikasi sehingga anda menemui dan memilih "Netflix."
  6. Sorot aplikasi dan kemudian pilih "Pasang."

Paling lama hanya memerlukan beberapa minit, bergantung pada kelajuan sambungan internet anda dan pemproses TV anda.

Panasonic TV Muat turun Aplikasi Netflix

Tonton Netflix dengan Chromecast

Terdapat TV pintar Panasonic sejak vintaj tahun 2012 yang dapat menyokong Netflix tanpa masalah. Tetapi ada juga model yang lebih baru yang tidak pintar dan tidak dapat disambungkan ke internet.

Namun, dengan bantuan peranti kecil yang disebut Chromecast, TV mana pun boleh menjadi pintar dalam masa yang singkat.

Anda boleh menonton Netflix di komputer riba, tablet, atau telefon anda. Tetapi jika anda ingin melihat pelakon TV kegemaran anda di layar yang lebih besar, Chromecast dapat membantu.

Satu-satunya syarat ialah TV Panasonic anda mempunyai sekurang-kurangnya satu input HDMI. Sudah tentu, anda perlu menyambungkan Chromecast ke Wi-Fi rumah anda, yang memerlukan aplikasi Google Home atau iOS atau Android.

Selepas itu, yang tinggal hanyalah memuat turun aplikasi Netflix dari App Store atau Google Play, log masuk ke akaun anda, dan hantar kandungan ke TV Panasonic anda.

Cara Memuat turun Aplikasi Netflix

Berapakah Kelajuan Internet Minimum untuk Menstrim Netflix?

Kebimbangan yang mungkin dimiliki oleh beberapa pengguna TV Panasonic ialah sama ada kelajuan internet mereka dapat menyokong streaming Netflix.

Sekiranya anda belum pernah menggunakan Netflix di TV anda sebelum ini, anda boleh mengetahui di sini sama ada anda harus memuat turun aplikasinya terlebih dahulu…

Jawapannya ialah anda memerlukan sekurang-kurangnya kelajuan muat turun 3Mpbs untuk menikmati Netflix tanpa penyangga. Apa-apa yang lebih rendah daripada itu boleh merosakkan pengalaman menonton anda.

Penyelesaian Masalah Sambungan Internet TV Panasonic

Sekiranya anda menghadapi masalah streaming Netflix di TV Panasonic, ada kemungkinan anda menghadapi masalah sambungan internet. Terdapat kaedah mudah untuk memeriksa status rangkaian TV Panasonic anda.

Cukup tekan butang "Menu" di alat kawalan jauh anda dan kemudian ikuti laluan ini Rangkaian> Status Rangkaian>. TV anda akan segera menguji sambungan anda dan memaparkan penemuannya.

Sekiranya semuanya sesuai, anda akan melihat "Sambungan ke internet berjaya." Sekiranya tidak, anda akan melihat mesej yang bertentangan.

Ketika itulah anda boleh meneruskan untuk menghidupkan semula penghala Wi-Fi diikuti dengan menghidupkan semula TV anda juga. Sekiranya masalah berlanjutan, anda mungkin ingin menghubungi penyedia perkhidmatan internet anda.

TV Panasonic Cara Memuat turun Aplikasi Netflix

Menikmati Netflix di TV Panasonic Anda

Produk pengguna Panasonic, secara umum, mempunyai reputasi hebat dalam memiliki antara muka pengguna yang mesra pengguna dan ketahanan yang tinggi. Anda tidak akan menghadapi terlalu banyak masalah semasa menyiapkan TV Panasonic anda, dan itu termasuk memuat turun dan memasang aplikasi Netflix.

Sekiranya anda tidak mempunyai TV Panasonic yang pintar, jangan putus asa kerana peranti yang agak murah yang disebut Chromecast dapat membantu anda. Juga, jangan lupakan keperluan kelajuan dan sambungan internet untuk streaming Netflix.

Adakah anda sudah mempunyai Netflix di TV Panasonic anda? Beritahu kami dalam komen di bawah ini jika anda mempunyai pertanyaan lain mengenai topik ini.