Cara Menavigasi Cerita Instagram: Langkau, Putar Balik, Jeda, Kirim semula, dan Balas.

Pada satu ketika, Instagram paling mudah dari semua media sosial di luar sana. Tidak ada jawatan yang ditaja dan, terutamanya, tidak ada Cerita.

Cara Menavigasi Cerita Instagram: Langkau, Putar Balik, Jeda, Kirim semula, dan Balas.

Instagram sebenarnya cukup berani memperkenalkan ciri Stories. Terdapat banyak orang yang menganggapnya tidak masuk akal, tetapi sekarang terbukti bahawa mereka membuat panggilan yang baik semua orang menggunakan cerita hari ini. Dengan begitu banyak kisah di luar sana, anda pasti dapat menjeda cerita, sama ada untuk melihatnya dengan lebih baik atau melupakan pandangan anda sebentar.

Cerita Instagram

Di Instagram, anda akan mendapati diri anda menghabiskan banyak masa untuk menelusuri Cerita orang. Harus menonton semuanya setiap hari mungkin agak berlebihan, tetapi inilah yang diinginkan oleh Instagram - semakin banyak Cerita yang anda lihat, semakin banyak pengguna lain yang cenderung untuk menyiarkannya.

Skipping dan Rewinding dan Instagram Story

Sekiranya anda adalah pengguna Instagram yang menatal cerita hanya untuk memastikan bahawa anda telah "melihat" semuanya, anda mungkin tahu bahawa mengetuk bahagian kanan skrin anda hanya akan melewati setiap item dalam Cerita. Mengetuk bahagian kiri skrin, tentu saja, akan membawa anda ke foto atau video sebelumnya, sambil menggesek dari kanan ke kiri akan membawa anda ke Kisah pengguna berikutnya.

Menjeda dan Memutarkan Kisah Instagram

Sekiranya anda perlu mengalihkan pandangan sambil menonton Cerita, ketuk skrin di mana sahaja dan jangan lepaskan. Apabila anda mahu cerita ini berterusan, angkat jari anda.

Jeda Cerita Khas

Menyiarkan semula Kisah Instagram

Instagram adalah mengenai visual dan anda mahu catatan dan Cerita anda kelihatan dengan sebaik mungkin. Menyiarkan semula Cerita adalah perkara yang popular di platform. Seperti retweet semula, tetapi dengan Cerita. Namun, untuk memiliki pilihan mudah untuk mengklik 'kirim ulang' dan selesai dengannya, anda harus ditandai dalam Cerita. Malangnya, ini jarang berlaku dengan Cerita yang ingin anda hantar semula, terutamanya jika kita bercakap mengenai selebriti.

Menyiarkan semula Cerita

Mengambil tangkapan skrin adalah cara yang sah untuk menyiarkan semula Kisah. Namun, jika anda meletakkan jari anda di mana sahaja di layar untuk melihat Cerita, anda akan melihat bahawa pengguna yang mempostingnya pada dasarnya akan diberi tanda air, serta bar Mesej Kirim dan "pemasa" cerita di bahagian atas skrin . Apa yang tidak diketahui oleh pengguna Instagram ialah mengambil tangkapan skrin Cerita yang ideal dan bersih sangat mudah. Hati-hati semasa mengetuk skrin untuk tidak memindahkannya, dan anda akan melihat semuanya tetapi cerita itu sendiri akan hilang.

Membalas Cerita Instagram

Ini bukan cara yang paling maju dan berguna untuk menjeda Cerita, tetapi apabila anda menggesek ke atas atau mengetuk bar Hantar mesej, cerita akan berhenti dan papan kekunci anda akan muncul. Sudah tentu, ini tidak sesuai untuk tangkapan skrin dan biasanya tidak berfungsi jika anda ingin meluangkan masa untuk melihat kandungan sebenar, kerana latar belakangnya redup dan papan kekunci meliputi hampir separuh skrin.

Walau bagaimanapun, cara menjeda Cerita ini berguna kerana ia membolehkan anda menghantar respons langsung ke poster cerita. Dengan mengetuk bahagian bawah layar, atau menggesek ke atas, anda dapat mengirim mesej atau respons emoji ke poster.

Foto yang ditandakan

Ya, ini adalah cara yang lebih asing untuk menjeda Cerita, tetapi orang memberi tanda pada orang lain pada ciri Cerita. Anda akan mengenali teg dengan tanda "@" di hadapan nama pengguna. Cukup ketik mana-mana tanda pada cerita dan kad kecil akan muncul di atas nama, bahkan tidak meredupkan latar belakang cerita atau menutup sebahagian besar skrin dengan papan kekunci.

Namun, tidak semua foto menampilkan pengguna yang diberi tag, yang sebenarnya tidak menjadikannya penyelesaian yang baik, melainkan peretasan bagi orang yang memahami Instagram yang tahu apa yang harus diketuk dan kapan saja.

Ketik dua kali pada iPhone

Penyelesaian ini mungkin sedikit 'di luar sana', tetapi jika anda seorang pemilik iPhone, ada hack lain yang boleh anda gunakan untuk menjeda Cerita pada dasarnya. Anda harus mengetuk dua kali butang utama untuk memaparkan senarai aplikasi aktif dan mencari aplikasi Instagram tanpa mengetuknya.

Ketik dua kali pada iPhone

Menavigasi Cerita Instagram adalah Kemahiran

Lucu kerana kedengarannya, semakin banyak anda menggunakan ciri Cerita di Instagram, semakin baik anda menjadi. Anda akan belajar menjeda, kapan, dan di mana dalam masa yang singkat.

Bagaimana anda menjeda Kisah Instagram? Adakah anda menggunakan lebih daripada satu cara untuk melakukannya? Taipkan komen di bahagian bawah dan mari kita mulakan perbincangan.