Ulasan Yoyotech Warbird RS10: Binatang permainan Yoyotech meruntuhkan persaingan

£ 600 Harga semasa dikaji

Ini bukan PC untuk mengecilkan violet. Ia besar, lekat, sekitar 50 kali lebih banyak daripada yang biasa kita gunakan di halaman PC Pro yang diperhalusi. Saya bahkan tidak merujuk kepada kipas 120mm biru neon di sebelah belakang dan lampu latar merah pada motherboard MSI: malah tongkat kembar RAM DDR4 4GB menyala.

Ulasan Yoyotech Warbird RS10: Binatang permainan Yoyotech merobek persaingan Lihat yang berkaitan Komputer riba terbaik 2016: Beli komputer riba UK terbaik dari £ 180

Sherlock Holmes tidak perlu mengesan bahawa ini adalah PC untuk pemain. Terutama kerana sekilas melalui tetingkap casing menonjolkan huruf MSI GTX 960 pada kad grafik chunky. Walaupun ukurannya, GTX 960 berada di tengah-tengah rangkaian GPU Nvidia, dan digabungkan dengan layar dengan resolusi hingga 1,920 x 1,080 - ia akan berjuang untuk memainkan permainan yang penuh aksi pada resolusi yang lebih tinggi daripada itu.

Namun, patuhi ketetapan ini, dan anda tidak mempunyai banyak alasan untuk mengeluh. Sebagai contoh, Dirt Showdown mengembalikan kadar bingkai 82.3fps pada kualiti Ultra dengan 4x anti-aliasing, sementara Tomb Raider menyampaikan lebih dari 50fps dengan 2x super-sampling anti-aliasing dan kualiti Ultra. Hanya apabila anda bermain permainan yang lebih menuntut, seperti Metro dengan pensampelan super dan anti-aliasing dihidupkan, perkara menjadi perlahan (hanya di bawah 30fps dalam kes ini).

Tema permainan meluas ke papan induk, iaitu MS17 Z170A Gaming Pro. Selain lampu merahnya yang berkobar-kobar, kelayakan permainannya merangkumi banyak ciri yang dirancang untuk pengguna overclocker. Dua slot PCI Express x16 kosong, bersama dengan dua slot PCI Express x1 yang tersedia (satu slot x1 disekat oleh kad grafik ketinggian dua).

Dengan semua kekuatan ini, anda mungkin mengharapkan Warbird menjadi banshee yang menjerit. Tidak sedikit pun: Yoyotech telah memilih peminat yang tenang

Yoyotech memastikan bahawa terdapat cukup banyak kuasa untuk beberapa tambahan ini, dengan ihsan dari Integrator 500W PSU. Ia juga menyusun kabel di dalam casing dengan kemas, jadi apabila anda memutuskan sudah tiba masanya untuk menambahkan pemacu optik - tidak ada satu yang disertakan - atau cakera keras yang lain, semua yang anda perlukan sudah ada. Secara keseluruhan, tiga ruang 3,5in dalaman duduk kosong, dengan tiga ruang luaran kosong di bahagian atas: dua 5.25in, satu 3.5in.

Tidak semestinya kehabisan storan harus menjadi perhatian langsung, dengan penyimpanan 1TB tersedia seiring keadaannya. Perhatikan ini adalah cakera keras mekanikal, jadi anda mungkin ingin melabur dalam SSD pada satu ketika untuk peningkatan lebih lanjut tetapi, walaupun ia tetap ada, ini adalah satu mesin pantas. Secara keseluruhan, ia mendapat skor 128 dalam penanda aras kami, yang 28% lebih cepat daripada rujukan Intel Core kami

PC i7-2600K.

Dengan semua kekuatan ini, anda mungkin mengharapkan Warbird menjadi banshee yang menjerit. Tidak abitofit. Yoyotech telah berhati-hati untuk memilih peminat yang tenang, dan secara umum, anda hanya akan dapat melihat hum yang lembut dan tenang. Itu berubah apabila anda menekan kad grafik dan CPU dalam permainan untuk jangka masa yang lama, tetapi pada masa itu anda harus terlalu sibuk menangkis penjajah asing untuk diperhatikan.

Walaupun ketika saya meletakkannya dalam penanda aras rendering dan pemprosesan gambar kami, ia hampir tidak menimbulkan kerumitan. Itu semua lebih mengagumkan apabila anda menganggap bahawa pemproses Intel, yang mempunyai kadar stok 3.5GHz, overclock menjadi 4.4GHz. Ini bukan tahap yang berbahaya bagi pemproses Skylake i5-6600K yang sangat baik, yang, seperti yang ditunjukkan oleh akhiran K, tidak dapat dikunci hanya untuk penyesuaian seperti itu. Setiap cip akan mempunyai hadnya sendiri, dan motherboard MSI menjadikannya mudah untuk ditingkatkan jika anda ingin melihat seberapa tinggi prosesor tertentu anda.

Sarung itu sendiri kelihatan mengagumkan, terutama dari depan di mana logo Yoyotech menatap anda (dan tidak, tidak seperti Alienware, yang ini tidak menyala). Aksi yang lebih menarik adalah di bahagian atas. Sekiranya anda meletakkan menara setinggi 480mm ini di lantai anda, maka anda boleh mengakses dua port USB 3 dan dua USB 2 dengan mudah, ditambah slot untuk kad SD dan microSD. Malah terdapat kawalan kelantangan putar yang mudah untuk mencerminkan butang kuasa di sebelah kanan. Secara amnya, kes itu kelihatan dan berkualiti tinggi. Satu-satunya nota bum adalah butang-butang itu, yang terasa murah jika dibandingkan. Plat belakang belakang menawarkan lapan slot USB yang lain, enam daripadanya adalah USB 3.

Tidak ada kekurangan output video, dengan kad MSI yang menyediakan tiga output DisplayPort, satu HDMI dan port DVI-I. Harga tidak termasuk monitor, papan kekunci atau tetikus, tetapi dengan tambahan £ 100 termasuk PPN, Yoyotech menawarkan sekumpulan monitor 22 inci Iiyama E2283HS-B1 dan papan kekunci dan tetikus Zalman. Dengan atau tanpa kumpulan ini, anda mendapat banyak perkakasan untuk mendapatkan wang. Ini adalah asas yang baik untuk dibina, tetapi cukup untuk membuat kebahagiaan kebanyakan orang selama beberapa tahun. Setelah sekian lama, ia mengetepikan Chillblast Fusion Quasar dari kedudukan A-Listnya.