Ulasan HP DeskJet 3845

£ 47 Harga semasa dikaji

Kami tidak sabar untuk melihat 3845, kerana ia menggunakan dakwat generasi terakhir HP yang popular. Kami berharap ia akan menjadi versi terbaru dari DeskJet 5150 yang sangat baik, yang menghiasi A List selama berbulan-bulan. Tiada keberuntungan seperti itu.

Ulasan HP DeskJet 3845

Ink dan kepala cetak pada dasarnya sama, tetapi kapasiti untuk 27 kartrij hitam dan 28 tricolor yang baru masing-masing telah dikurangkan menjadi 10ml dan 8ml. Yang terakhir berharga £ 18. Itu £ 2.25 per mililiter! Yang lebih teruk ialah ia tidak akan berfungsi dengan kartrij tricolor 57 hitam dan 56 ml 19ml yang asli. Walau bagaimanapun, kartrij foto asli 17ml 58 disimpan untuk percetakan foto.

Oleh itu, semasa mencetak foto, dengan menukar kartrij hitam untuk foto, kartrij tricolor 8ml habis dua kali lebih cepat daripada jirannya. Oleh itu, kos dua kartrij tiga warna dan satu gambar adalah £ 57 - lebih tinggi daripada pencetak. Ini akan menghasilkan gambar 160 6 x 4in yang sederhana dengan harga yang paling teruk dipamerkan setiap 61p.

Namun, kualiti cetakan mendekati standard tinggi HP yang biasa dan ketahanan pudar adalah baik. Tetapi menunggu lebih dari enam minit untuk foto berukuran 6 x 4in dan lebih daripada 14 minit untuk montaj A4 kami memalu paku terakhir ke dalam keranda. Penjajaran manual dua halaman juga mengambil masa yang terlalu lama dan tidak dapat memperbaiki perbezaan besar dalam corak ujian, yang tidak sesuai dengan teks yang baik.

Pada akhirnya, orang harus berhati-hati dengan harga yang rendah, kerana mereka akan segera ditanggung oleh kos yang tinggi.