Cara Menurunkan Penggunaan Data Netflix Anda

Sekiranya anda menangani had data secara berkala, tidak syak lagi anda mendapat pemberitahuan teks yang ditakuti itu, memberitahu anda bahawa anda telah melebihi had rancangan anda dan dikenakan bayaran tambahan $ 15 atau lebih untuk data tambahan 1GB. Perkara itu biasa berlaku pada telefon pintar, dan berlaku secara bulat bahkan dengan beberapa ISP (Penyedia Perkhidmatan Internet).

Cara Menurunkan Penggunaan Data Netflix Anda

Kebiasaan penggunaan kita adalah sebab mengapa ini berlaku - bagaimanapun, perkhidmatan seperti Netflix nampaknya memakan banyak dan banyak data semasa sesi pesta atau seminggu penuh dengan menonton filem. Oleh itu, jika anda prihatin dengan penggunaan data anda, anda mungkin berfikir bahawa anda harus mengurangkan kebiasaan menonton anda sekurang-kurangnya separuh, tetapi itu tidak harus berlaku. Ikuti kami, dan kami akan menunjukkan kepada anda bagaimana anda dapat mengurangkan penggunaan data Netflix anda, dan tanpa mengubah kebiasaan media anda!

Paparan Luar Talian

Oleh itu, jika anda tidak mahu berhenti menonton kandungan sebanyak yang anda lakukan, tetapi anda benar-benar memerlukan penggunaan data anda untuk turun, ada baiknya melihat Paparan Luar Talian dengan Netflix. Netflix untuk waktu yang paling lama tidak mempunyai cara untuk anda memuat turun kandungan untuk penggunaan luar talian, tetapi sekarang, selagi anda mempunyai langganan Netflix yang aktif dan versi terkini aplikasi, anda boleh memuat turun kandungan di luar talian.

Ini adalah kaedah terbaik untuk menyimpan data kerana anda boleh menggunakan sambungan wayarles rumah anda untuk memuat turun semua kandungan, dan kemudian mainkan kandungan di luar talian kemudian apabila anda sudah bersedia. Semasa anda memainkannya di luar talian, anda tidak akan menggunakan data apa pun - malah telefon anda dalam Mod Pesawat, dan anda masih boleh memainkannya!

Memuat turun kandungan dari Netflix sebenarnya sangat mudah. Perlu diingat bahawa tidak semua filem dan rancangan TV boleh dimuat turun di luar talian, jadi semuanya bergantung pada apa yang anda ingin muat turun untuk penggunaan kemudian. Namun, prosesnya mudah. Buka aplikasi Netflix di telefon atau tablet anda, dan kemudian pilih siri TV atau filem yang ingin anda muat turun. Untuk contoh ini, kami memilih "The Protector", yang boleh dimuat turun untuk tontonan luar talian.

Ketuk "The Protector" (atau siri pilihan anda) dan tatal ke bawah ke tempat anda melihat senarai episod yang tersedia. Anda akan melihat ikon Muat turun di sebelah masing-masing. Ketik pada episod yang ingin anda muat turun, dan kemudian apabila selesai, mereka akan dapat diakses dari Muat turun Saya bahagian dalam Netflix.

Tukar Penggunaan Data Mudah Alih Anda

Anda sebenarnya dapat menyimpan sejumlah besar data dengan menyesuaikan pilihan penggunaan data mudah alih anda dalam aplikasi Netflix itu sendiri. Ini pada dasarnya menyesuaikan kualiti streaming dan audio, membantu anda menyimpan lebih banyak data dari masa ke masa.

Sama ada di telefon atau tablet selular, anda mempunyai empat pilihan untuk dipilih:

  • Automatik - Yang ini dipilih secara lalai, di mana Netflix secara automatik menentukan persilangan yang baik antara kualiti video dan penjimatan data mudah alih. Ini secara amnya bermaksud bahawa anda dapat menonton sekitar empat jam kandungan setiap 1GB penggunaan.
  • Wi-Fi Sahaja - Dengan memilih Wi-Fi sahaja, anda tidak akan dapat memainkan kandungan apa pun, selain daripada kandungan luar talian, melainkan anda disambungkan ke rangkaian tanpa wayar.
  • Penjimat Data - Penjimat data adalah pilihan terbaik anda untuk menyimpan data dengan Netflix semasa dalam perjalanan. Pilih pilihan ini dan anda dapat menonton sekitar enam jam kandungan per 1GB penggunaan data. Perlu diingat bahawa anda mungkin mengalami kualiti audio atau video yang lebih buruk pada pilihan ini.
  • Tanpa had - Tiga pilihan sebelumnya adalah apa yang akan menjimatkan data terbanyak semasa dalam perjalanan. Tanpa had, bagaimanapun, tidak akan menjimatkan data anda. Sebenarnya, dengan memilih pilihan ini, anda melepaskan monster di dalamnya. Netflix akan dibenarkan menggunakan seberapa banyak data yang diinginkan, berpotensi menggunakan hingga 1GB data setiap 20 minit menonton, bergantung pada sokongan perkakasan dan kelajuan rangkaian.

Sekiranya anda cuba menyimpan data, Tanpa had jelas bukan yang perlu dicari; namun, Automatik atau Penjimat Data kedua-duanya adalah pilihan terbaik untuk memastikan Netflix terkawal semasa anda melakukan streaming semasa dalam perjalanan. Sebenarnya menyesuaikan tetapan ini agak mudah:

  1. Dengan aplikasi Netflix terbuka pada tablet atau telefon pintar anda, pilih ikon menu. Bergantung pada peranti anda, ini mungkin menu hamburger tiga baris di sudut kiri atas skrin atau menu tiga titik menegak di kanan atas skrin anda.
  2. Pilih Tetapan Aplikasi.
  3. Seterusnya, pilih Penggunaan Data Selular. Perhatikan bahawa menu ini hanya akan muncul jika Anda menggunakan perangkat yang mendukung penggunaan data selular. Oleh itu, ia tidak akan muncul untuk tablet Wi-Fi sahaja.
  4. Akhirnya, pilih tetapan pilihan anda - sama ada Automatik, Wi-Fi Sahaja, Penjimat Data, atau Tanpa had - dan simpan tetapan anda.

Tahniah, Netflix akan mula menyimpan data anda secara automatik semasa anda melakukan streaming!

Cara Mengubah Penggunaan Data Netflix Semasa Menggunakan Wi-Fi

Sebilangan sambungan wayarles di rumah mungkin tidak memberi anda data tanpa had, dan itu benar terutamanya mengenai pakej DSL atau pakej Internet satelit. Walaupun begitu, anda mungkin tertanya-tanya bagaimana anda dapat menyimpan data di Netflix semasa anda berada di rumah juga. Nasib baik, Netflix telah melindungi anda.

Menyimpan data adalah formula yang mudah - Kualiti Rendah = Kurang Data yang Digunakan. Dan itulah yang dapat kami lakukan untuk menyelamatkan Netflix semasa anda berada di rumah. Terdapat tiga pilihan kualiti berbeza yang dapat kita pilih:

  • Kualiti rendah - Ini akan menggunakan sekitar 0.3 GB data per jam kandungan yang ditonton
  • Kualiti sederhana - Ini akan menggunakan kira-kira 0.7 GB data setiap jam kandungan yang ditonton
  • Kualiti tinggi - Ini menggunakan kira-kira 3GB data per jam kandungan yang ditonton dalam HD. Sekiranya anda mempunyai peranti yang disokong 4K / Ultra HD, ini akan meningkatkan kandungannya hingga itu, dan menggunakan kira-kira 7GB data setiap jam kandungan yang ditonton.

Seperti yang anda lihat, Kualiti tinggi sebenarnya tidak akan menjimatkan data anda di sini; namun, jika anda menetapkannya Kualiti tinggi, berubah menjadi Sedang atau Kualiti rendah dapat mengurangkan penggunaan data anda secara eksponen. Dalam kebanyakan kes, secara lalai, tetapan kualiti ditetapkan ke Sedang, jadi ia tidak akan menjimatkan sebanyak penjimatan Kualiti sederhana ke Kualiti rendah, tetapi masih dapat menjimatkan sejumlah jangka panjang (tidak semestinya segera).

Berikut adalah langkah yang perlu diambil untuk mengubah kualiti anda:

  1. Pergi ke www.Netflix.com dan log masuk dengan bukti kelayakan akaun anda. Halaman log masuk Netflix
  2. Setelah masuk, pilih profil yang ingin anda ubah tetapan kualiti video. Perlu diingat bahawa sejak ditetapkan setiap profil, anda harus mengubahnya untuk setiap profil tempat anda ingin menyimpan data. Halaman pemilihan profil Netflix
  3. Setelah memilih profil anda, pergi ke Akaun. Pautan akaun Netflix
  4. Sekarang, tatal ke bawah sehingga anda melihat Profil & Kawalan Ibu Bapa dan klik pada anak panah untuk membuka tetapan. Halaman kawalan Netflix
  5. Seterusnya, tatal ke bawah ke Tetapan main balik dan klik pada ubah. Halaman kawalan Netflix - 2
  6. Sekarang, pilih kualiti video yang paling sesuai untuk anda dan rancangan data anda, dan kemudian simpan perubahan anda. Tetapan main balik Netflix
  7. Ulangi jika perlu untuk profil lain di akaun anda.

Itu sahaja!

Penutup

Seperti yang anda lihat, Netflix berpotensi memakan banyak data anda, sama ada anda menggunakan pelan data mudah alih atau sambungan tanpa wayar terhad. Nasib baik, Netflix mempunyai segelintir alat dalaman untuk menghentikan anda daripada menghabiskan peruntukan data anda dan berpotensi dikenakan caj berlebihan yang anda tidak mahu berlaku!

Bagaimana anda menyimpan data semasa menonton Netflix? Beritahu kami di bahagian komen di bawah.