Cara Menghapus Akaun PicsArt secara Kekal

Sekiranya anda memutuskan untuk berpindah dari PicsArt ke editor foto yang lain dan anda ingin menghapus akaun anda, ini tidak akan memakan banyak masa anda. Kadang kala, walaupun anda menyukai aplikasi tertentu, ia juga berguna untuk mencuba yang baru.

Cara Menghapus Akaun PicsArt secara Kekal

Dalam artikel ini, anda akan mengetahui semua yang perlu anda ketahui mengenai penghapusan akaun PicsArt anda secara kekal dan membatalkan langganan anda tepat pada waktunya.

Memadamkan Akaun PicsArt Anda Selamanya

Memadamkan akaun anda adalah proses yang mudah, dan kami akan menerangkan semuanya langkah demi langkah di sini.

  1. Buka aplikasi PicsArt pada peranti anda.
  2. Ketik pada tab profil PicsArt anda.
  3. Ketik "Edit Profil."
  4. Tatal ke bawah dan ketik "Padam Profil."
  5. Seterusnya, pilih alasan untuk menghapus profil anda, dan sekali lagi, ketuk "Hapus Profil."

Sekiranya anda berjaya melalui semua langkah ini dan menghapus akaun PicsArt anda, langkah terakhir adalah menyahpasang aplikasi dari peranti anda.

Walau bagaimanapun, sekiranya anda mempunyai langganan PicsArt, ada beberapa langkah tambahan yang perlu anda lalui. Menghapus akaun PicsArt anda secara kekal menjadi mungkin setelah anda membatalkan semua langganan anda.

Bagaimana Membatalkan Langganan PicsArt Anda?

Membatalkan langganan PicsArt anda mesti dilakukan melalui laman web piscart.com, Google Play, atau Apple Store, kerana itulah cara paling selamat untuk membatalkan langganan dan menghapus akaun anda. Inilah cara untuk membatalkan akaun anda dari laman web rasmi:

  1. Pergi ke Picsart.com.
  2. Log masuk ke akaun PicsArt anda.
  3. Klik pada ikon profil anda di sudut kanan atas.
  4. Pergi ke "Tetapan" dan ketuk "Langganan".
  5. Ketik "Berhenti melanggan."

Bagaimana Membatalkan Langganan PicsArt Anda pada Peranti Lain?

Pengguna PicsArt yang mendaftarkan langganan mereka di Google Play dan Apple Store perlu menggunakan platform yang sama untuk mengakses profil mereka sekiranya berlaku pembatalan langganan.

Cara Memadam Akaun PicsArt

Sekiranya anda ingin membatalkan langganan di Google Play, inilah yang perlu anda lakukan:

  1. Pergi ke Google Play.
  2. Periksa sama ada anda log masuk ke Akaun Google yang betul.
  3. Di sebelah kiri, klik pada pilihan "Langganan Saya".
  4. Pilih langganan yang ingin anda batalkan dan klik "Urus Langganan" dan "Batalkan Langganan."
  5. Dalam pop timbul pengesahan, klik Ya.

Sekiranya anda melanggan peranti Apple, inilah yang perlu anda lakukan:

  1. Buka "Tetapan."
  2. Taipkan nama anda.
  3. Ketik "Langganan."

    Sekiranya anda tidak dapat melihat pilihan ini, pergi ke App Store dan cari "Langganan".

  4. Ketuk langganan untuk PicsArt dan cari pilihan "Batalkan Langganan".

Dengan cara ini, anda dapat memastikan bahawa anda telah membatalkan semua langganan anda, jadi mereka tidak akan diperbaharui secara tiba-tiba tanpa izin anda.

Apakah Batasan Peranti pada PicsArt?

Kali pertama anda log masuk ke akaun PicsArt, peranti anda secara automatik menyambung ke akaun anda, dan anda dapat menambahkan tidak lebih dari sepuluh peranti yang berbeza. Pilihan ini penting kerana meningkatkan keselamatan akaun anda sambil menyegerakkan semua kerja anda.

Mengapa Anda Membuang Peranti yang Ditautkan ke Akaun Anda?

Terdapat banyak sebab untuk membuang peranti yang dipautkan. Biasanya, anda lupa berapa banyak komputer, telefon, dan tablet yang telah anda sambungkan dan untuk mendapatkan peranti baru, yang lain perlu dikeluarkan dari senarai.

Sekiranya anda menjual atau memberikan salah satu peranti, sangat penting untuk log keluar dari semua aplikasi yang telah anda gunakan.

Terakhir, jika anda kehilangan akses ke salah satu peranti anda atau tidak dapat mengakses pembelian aplikasi anda, itu adalah tanda bahawa anda harus mengeluarkan peranti tersebut dan cuba menyambungkannya semula. Juga, jika anda menghapus akaun, lebih baik membuang semua peranti daripada log keluar secara manual dari setiap peranti tersebut.

Bagaimana Mengeluarkan Peranti yang Ditautkan ke Akaun Anda?

Setelah membatalkan langganan, anda boleh membuang semua peranti anda dan bersiap sedia untuk penghapusan akaun. Inilah cara membuang peranti terpaut dalam beberapa langkah mudah:

  1. Buka aplikasi PicsArt dan buka profil anda.
  2. Klik pada tiga titik di atas skrin dan cari "Tetapan."
  3. Cari "Urus Peranti" dan ketiknya.
  4. Sekarang setelah anda melihat senarai semua peranti anda pilih yang anda mahu nyahpautkan.
  5. Cari pilihan "Nyahpaut", dan klik "Sahkan."
  6. Peranti anda telah dikeluarkan.

Adakah Anda Berfikir Untuk Berpindah ke Aplikasi Sejenis?

Sekiranya anda mencari aplikasi lain yang mungkin mengisi jurang, terdapat banyak pilihan. Kami akan menyebut dua alternatif PicsArt percuma yang harus anda pertimbangkan semula untuk mencuba:

  1. Canva adalah salah satu platform terbesar untuk penyuntingan dan reka bentuk foto. Ia menawarkan banyak templat untuk pengguna yang ingin membuat jemputan, poster, dan persembahan. Ia mempunyai versi percuma yang membuka ciri asasnya, dan ia mempunyai aplikasi mudah alih yang hebat.
  2. Stencil adalah alat penciptaan gambar dengan antara muka yang sederhana dan alat yang berguna untuk merancang catatan media sosial. Ia mempunyai versi percuma yang memberi anda akses ke perpustakaan bahan yang luas yang lebih dari cukup untuk setiap pemula.

Padamkan Akaun PicsArt Secara Kekal

Adakah Anda Ingin Kekal dengan PicsArt?

Oleh kerana kebanyakan pengguna media sosial memerlukan aplikasi untuk mengedit catatan mereka, berguna untuk mengetahui jalan anda di sekitarnya. Sama ada anda menggunakan PicsArt atau aplikasi lain, berehat sebentar dari itu akan membantu anda menyedari apakah itu alat yang diperlukan untuk anda atau tidak.

Sekarang setelah anda mengetahui cara menghapus akaun PicsArt dan berjaya membatalkan semua langganan, anda boleh mencuba platform penyuntingan foto baru. Setiap kali anda memutuskan untuk kembali ke PicsArt, anda boleh bergabung semula melalui akaun baru dalam masa yang singkat.

Adakah anda pernah menggunakan PicsArt? Adakah anda seronok menggunakan ciri dan penapisnya?

Beritahu kami di bahagian komen di bawah!