Cara Bermain Arena di Hearthstone

Hearthstone adalah salah satu CCG dalam talian yang paling popular (permainan kad kolektif) di dunia. Sebilangan kejayaannya berasal dari nilai ulangannya dan kos yang agak rendah untuk memasuki permainan. Walaupun gaya permainan tangga yang kompetitif memerlukan pelaburan masa yang besar, ada cara lain untuk menikmati permainan dengan sedikit kos - mod Hearthstone Arena.

Cara Bermain Arena di Hearthstone

Dalam artikel ini, kami akan menerangkan nuansa Hearthstone Arena dan berkongsi beberapa petua tentang bagaimana menjadi lebih baik dalam memainkannya.

Bagaimana Bermain Arena di Hearthstone?

Mod permainan Arena boleh didapati secara langsung di menu utama. Pilihan tersedia 24/7. Yang perlu anda lakukan ialah klik butang "Arena" di menu utama dan mulakan perjalanan anda.

Inilah yang perlu anda ketahui:

  1. Apabila anda mengklik "Arena", anda akan mendapat menu pembelian Arena. Setiap larian Arena akan menelan belanja 150 Emas (mata wang dalam permainan) atau $ 1.99 (atau setara di negara lain).

  2. Anda boleh mendapatkan larian Arena percuma dari acara khas (tidak berkaitan dengan kemajuan dalam permainan anda), dan biasanya anda akan mendapat larian percuma jika yang sebelumnya anda telah dihentikan secara paksa (mungkin kerana kemas kini permainan).
  3. Sebaik sahaja anda membeli larian, anda akan mendapat tiga kelas wira rawak untuk dipilih.

  4. Apabila anda memilih kelas anda, penggubalan dek bermula.

  5. Setiap kelas wira mempunyai kumpulan kad yang tersedia di Arena. Selalunya ia akan menjadi senarai beberapa set Standard dan beberapa set Wild dan senarai pilihan dari kumpulan Basic dan Classic.

  6. Set Standard dan Wild yang tersedia di Arena berubah setiap beberapa bulan untuk mengubah strategi pengguna dan menjadikan mereka lebih banyak dilaburkan dalam permainan.

  7. Dalam masa terdekat, senarai set Asas dan Klasik akan diganti dengan set Teras yang akan datang (yang menampilkan 235 kad dari sejarah permainan dan menambah beberapa yang baru) untuk memastikan perkara lebih menarik dan mengeluarkan kad yang berlebihan.

  8. Permainan ini akan memberi anda tiga kad rawak dari kumpulan semasa, dan anda boleh memilihnya.

  9. Anda akan mengulangi proses penggubalan pada langkah sebelumnya sebanyak 30 kali untuk mendapatkan dek anda.

  10. Tidak seperti bermain tangga Standard atau tangga lain, anda boleh bermain dengan lebih dari dua salinan kad (atau lebih dari satu salinan Legenda) jika terdapat dalam draf.
  11. Sebaik sahaja anda merangka dek anda, anda boleh mula bermain. Tekan "Main" untuk menentang lawan dan mulakan permainan dengan geladak anda.
  12. Arena bertahan sehingga anda mendapat 12 kemenangan atau tiga kekalahan, mana yang lebih dahulu (mereka tidak perlu berturut-turut). Anda akan dipadankan dengan pemain dengan nisbah kemenangan / kerugian yang serupa dalam jangka masa anda sekarang. Anda boleh memilih untuk mengundurkan diri sebelum tamat.

  13. Setelah larian Arena anda berakhir, anda akan menerima ganjaran berdasarkan prestasi anda.

  14. Larian, statistik, dan pengumpulan kad anda sebelumnya tidak memberi kesan kepada Arena, kelas dan kad pahlawan mana yang akan anda tawarkan, atau dengan siapa anda akan ditandingi.

Berikut adalah lebih banyak maklumat mengenai kad yang ada sekarang dan kadar penampilannya di Arena.

  • Kad yang dipaparkan dalam draf tidak ditimbang satu sama lain berdasarkan kekuatan dan sinergi, jadi anda boleh mendapatkan apa sahaja dari set yang ada (selagi ia termasuk dalam kelas anda). Ini termasuk kad kelas dua atau tiga.
  • Kad kelas muncul 50% lebih kerap di Arena daripada kad neutral, dan kad dari kumpulan Asas dan Klasik muncul 50% lebih jarang secara keseluruhan.

  • Kad ejaan, kad Senjata, dan kad dari pengembangan terbaru akan menunjukkan 50% lebih banyak. Kadar ini dapat berlipat ganda antara satu sama lain jika kad sesuai dengan beberapa kategori.

  • Sebilangan kad dikeluarkan sepenuhnya dari Arena untuk mengekalkan keseimbangan permainan. Ini termasuk:
    • Kad pencarian,

    • Kad khusus C’Thun (serta C’Thun itu sendiri),

    • Kad Wira (termasuk Galakrond),

    • Meminta kad,

    • Kad "Tidak Boleh Menyerang",
    • Kad yang membuat atau bergantung pada dek semasa anda,
    • Pada masa ini terdapat lima kad yang dikeluarkan kerana masalah keseimbangan.

Anda masih boleh mendapatkan sebahagian besar kad ini melalui acara rawak dalam permainan (kad Quest tidak dapat dihasilkan dalam permainan dengan cara apa pun).

Walaupun permainan secara amnya mengabaikan kelangkaan kad ketika menampilkan pilihan draf anda, pilihan pertama, ke-10, ke-20, dan ke-30 anda dijamin Rare, Epic, atau Legendary. Kad legenda sangat jarang berlaku di Arena, walaupun dengan jaminan ini.

Sekiranya anda tertanya-tanya tentang ganjaran Arena, kami juga akan membuat anda membuat liputan! Berikut adalah ringkasan (cukup besar) mengenai semua kemungkinan ganjaran di Arena berdasarkan berapa banyak kemenangan yang telah anda capai:

Menang

Bilangan Ganjaran

Ganjaran yang dijamin

Ganjaran secara rawak

Kumpulan ganjaran # 1

Kumpulan ganjaran # 2

0

2

Satu pek kad

Satu ganjaran rawak

25-30 emas

25-30 habuk

1 kad biasa

1

2

Satu pek kad

Satu ganjaran rawak

30-35 emas

Habuk 30-35

1 kad biasa

2

2

Satu pek kad

Satu ganjaran rawak

40-50 emas

40-50 habuk

1 kad biasa

1 kad jarang

3

3

Satu pek kad

25-35 emas

Satu ganjaran rawak

20-25 emas

10-25 habuk

1 kad jarang

4

3

Satu pek kad

50-60 emas

Satu ganjaran rawak

20-25 emas

10-25 habuk

1 kad jarang

5

3

Satu pek kad

50-60 emas

Satu ganjaran rawak

45-60 emas

45-60 habuk

1 kad jarang

6

3

Satu pek kad

75-85 emas

Satu ganjaran rawak

45-60 emas

45-60 habuk

1 kad jarang

7

3

Satu pek kad

150-160 emas

Satu ganjaran rawak

20-25 emas

10-25 habuk

1 kad jarang

8

4

Satu pek kad

150-160 emas

Dua ganjaran rawak

20-25 emas

10-25 habuk

1 kad jarang

35-50 emas

1 kad epik

1 kad legenda

1 kad biasa keemasan

1 kad langka emas

9

4

Satu pek kad

150-160 emas

Dua ganjaran rawak

20-25 emas

10-25 habuk

1 kad jarang

85-125 emas

1 kad epik

1 kad legenda

1 kad biasa keemasan

1 kad langka emas

10

4

Satu pek kad

170-180 emas

Dua ganjaran rawak

65-95 emas

65-95 habuk

1 kad jarang

85-125 emas

1 kad epik

1 kad legenda

1 kad biasa keemasan

1 kad langka emas

11

4

Satu pek kad

Emas 195-200

Dua ganjaran rawak

65-95 emas

65-95 habuk

1 kad jarang

140-180 emas

1 kad epik

1 kad legenda

1 kad biasa keemasan

1 kad langka emas

12

5

Satu pek kad

215-225 emas

25-35 emas

Dua ganjaran rawak

70-100 emas (33.12%)

Satu pek (35.37%)

1 kad langka emas (31.19%)

1 kad epik emas (0.32%)

1 kad legenda emas (<0.32%)

140-180 emas (47.27%)

1 kad epik (12.54%)

1 kad legenda (0.97%)

1 kad biasa keemasan (18.97%)

1 kad langka emas (20.25%)

Sekiranya anda menerima dua ganjaran rawak, satu daripada ganjaran akan ditarik dari yang pertama, dan yang lain dari kumpulan ganjaran kedua.

Bagaimana Bermain Perigi Arena di Hearthstone?

Berdasarkan struktur ganjaran, Arena menjadi menguntungkan setelah tujuh kemenangan. Ganjaran permainan kemudian dapat menampung kos masuk Arena yang lain. Sebarang hadiah di atas yang merupakan bonus, dan emas tambahan boleh disimpan sekiranya berlari.

Terdapat beberapa perbezaan utama antara tangga dan mod Arena di Hearthstone. Arena tidak membenarkan anda membina geladak anda terlebih dahulu, dan kad yang anda dapatkan kebanyakannya diserahkan kepada peluang.

Namun, perkara yang sama berlaku untuk semua pemain lain di Arena. Ini mempunyai beberapa implikasi, tetapi yang paling penting ialah kualiti kad (iaitu seberapa kuat kad di geladak rata-rata) akan jauh lebih rendah di Arena.

Oleh kerana bahagian penyusunan larian ini lebih kurang dikendalikan kekacauan, anda akan mendapat sedikit pendapat mengenai apa yang berlaku di dek anda. Kad akan muncul tanpa mengira apa yang telah anda buat sebelumnya, dan anda mungkin tidak dapat menyusun dek yang sangat sinergis dalam beberapa keadaan.

Oleh kerana kualiti kad lebih rendah, lebih baik melihat bagaimana setiap kad di dek anda meneruskan matlamat semasa anda. Mengawal papan dan mendapatkan kelebihan tambahan melalui pasukan kuat menjadi lebih penting.

Oleh kerana anda dipadankan dengan lawan yang juga memiliki geladak rawak, anda mungkin tidak dapat menjangka strategi mereka setelah mereka bermain satu atau dua kad. Sekiranya anda melihat lawan mempunyai banyak kad murah yang dapat mengerumuni papan, cubalah melawan strategi mereka dengan mengawal kad dan membersihkan papan.

Sebaik sahaja anda membuat draf dan bermain Arena beberapa kali, anda seharusnya dapat memperoleh gambaran umum mengenai kad mana yang lebih baik atau lebih buruk bergantung pada strategi geladak.

Juga, walaupun peluangnya kecil, jangan mengabaikan hakikat bahawa pemain boleh memiliki lebih dari jumlah kad yang sama di geladak mereka. Mages mungkin mempunyai tiga atau lebih Bola Api untuk membakar lubang melalui pelayan anda.

Sekiranya anda secara konsisten dapat memenangi tujuh atau lebih permainan, setiap larian Arena akan dapat membayar untuk yang berikutnya. Ini secara efektif dikenali sebagai "tidak terbatas" dan merupakan tanda pengetahuan dan kemahiran permainan yang hebat.

Bagaimana Bermain Priest di Hearthstone Arena?

The Priest adalah salah satu kelas wira yang paling sukar dalam mod Arena, berkat kekuatan pahlawan pertahanan yang murni dan kekurangan pilihan permainan awal. Bermain setiap kelas akan berbeza dari yang berikutnya, tetapi Pendeta biasanya merupakan pemain luar yang memerlukan pengetahuan dan strategi permainan yang cukup besar.

Oleh kerana kekuatan wira anda tidak dapat digunakan secara menyerang dan pelayan anda harus mengalami kerosakan (tanpa mati dalam prosesnya), anda harus mengambil stok pelayan yang dapat berdagang dengan pelayan lawan dengan berkesan. Minion dengan statistik tinggi (terutamanya Kesihatan) akan lebih bermanfaat bagi anda kerana anda boleh terus mengunggulinya di akhir permainan tanpa menghabiskan banyak mana.

Priest juga mempunyai suite penyingkiran yang agak unik. Oleh kerana anda boleh banyak berinteraksi dengan pelayan dengan tiga atau kurang, atau lima atau lebih tinggi Kuasa, pelayan dengan empat Kuasa boleh menjadi masalah. Untuk mengatasinya, pilih pelayan yang dapat menyekat pelayan ini dengan berkesan dan bertahan, atau mempunyai faedah tambahan. Anda juga mempunyai beberapa mantra penyembuhan besar-besaran (seperti Holy Nova) untuk membersihkan papan pelayan kecil dan mendapat kelebihan, jadi utamakanlah dengan sewajarnya.

Cara yang menyeronokkan bermain Priest juga adalah dengan menggunakan kesan penyalinan kad (Thoughtsteal menjadi contoh utama). Dengan ini, anda berpeluang bermain dengan kad lawan. Kelemahannya ialah kadangkala tidak sekuat kad anda atau kurang bersinergi. Ini dua kali penting di Arena kerana kad pada amnya akan kurang kuat.

Soalan Lazim Tambahan

Sekiranya saya Bermain Arena atau Membeli Pek di Hearthstone?

Sekiranya anda mempunyai masa terluang dan ingin meningkatkan pengetahuan dan kemahiran permainan anda, bermain Arena akan memberi anda lebih banyak nilai untuk Koin anda (atau wang). Oleh kerana anda mendapat pek kad tanpa mengira seberapa baik yang anda lakukan di Arena, kos efektif larian hanya 50 emas, dan anda berpeluang mendapatkan banyak hadiah untuk dimulakan.

Apakah Masa Terbaik untuk Bermain Arena di Hearthstone?

Tidak ada masa terbaik atau terburuk untuk bermain larian Arena. Oleh kerana Hearthstone mempunyai lebih kurang khalayak global, anda akan dapat mendapatkan lawan dengan cepat. Perbezaan tahap kemahiran pemain dan masa beratur sedikit berubah antara hari.

Mengapa Saya Tidak Boleh Bermain Arena di Hearthstone?

Anda mesti membuka kunci setiap kelas sebelum dapat memulakan larian Arena. Untuk melakukannya, masukkan mod latihan dan menang setiap kelas wira sekali.

Mod Arena juga boleh dimatikan untuk penyelenggaraan semasa acara atau gangguan server. Bermain di sekitar masa tambalan boleh memutuskan anda dari permainan atau menghapus kemajuan anda.

Berapa Kos Bermain Arena di Hearthstone?

Memulakan larian Arena akan menelan belanja 150 Emas atau setara dengan $ 1.99.

Uji Kemahiran Anda di Arena Hearthstone

Mod permainan Arena adalah salah satu mod permainan paling intensif kemahiran di Hearthstone, dan beberapa pemain menjadikannya misi hidup mereka untuk menjadi yang terbaik. Sekiranya anda cukup baik, anda boleh mendapatkan keseluruhan koleksi hanya dengan bermain larian Arena.

Apa saja larian Arena terbaik anda? Berapa kerap anda bermain Arena di Hearthstone? Beritahu kami di bahagian komen di bawah.