Cara Memainkan Muzik Amazon di Peranti Rumah Google

Pengguna Google Home yang juga mempunyai langganan Perdana dapat berehat dengan mudah. Sebenarnya sangat mudah untuk menggunakan langganan Muzik Perdana percuma atau langganan Muzik Amazon berbayar anda dengan Google Home. Perkhidmatan ini adalah pesaing Spotify dan Google Play Music, tetapi apa yang membuatnya begitu menarik bagi pengguna adalah jelas. Anggota Perdana mendapat lebih dari dua juta lagu streaming secara percuma dengan langganan mereka, dan anggota Perdana mendapat harga yang lebih rendah untuk mendapatkan akses kepada hampir 40 juta lagu, ukuran perpustakaan yang serupa dengan Spotify.

Oleh itu, sama ada anda berada di peringkat bebas mendengar muzik Perdana atau anda telah menaik taraf untuk mendengar katalog muzik penuh Amazon dan menjimatkan sejumlah wang melalui Spotify (belum lagi untuk mendapatkan semua album Garth Brooks yang eksklusif Amazon), sebenarnya cukup mudah untuk mendengar lagu-lagu ini di Google Home atau Home Mini anda dan Chromecast atau Chromecast Audio anda. Mari kita lihat cara melakukannya.

Memainkan Muzik Amazon di rumah Google menggunakan Komputer Anda

Seperti sumber audio lain, Anda harus menggunakan Chrome di komputer untuk melakukan streaming ke peranti Google, sama ada Google Home atau Chromecast Audio. Sekiranya komputer anda tidak dapat menjalankan Chrome kerana sebab tertentu, atau anda ingin menggunakan penyemak imbas lain dan enggan menggunakan Chrome pada komputer riba anda, anda mungkin tidak bernasib baik. Nasib baik, kebanyakan orang sudah menggunakan Chrome, yang bermaksud panduan ini cukup mudah diikuti. Inilah cara untuk melakukannya.

  1. Lancarkan tab baru di Chrome di komputer anda, dan arahkan ke halaman arahan Amazon Music. Sekiranya diperlukan, log masuk ke akaun anda atau tunggu aplikasi web dimuat di paparan anda — halamannya sama untuk akaun percuma dan berbayar.

  2. Pastikan anda masih berada di laman muzik Amazon. Ketik atau klik pada elipsis (ikon menu bertitik tiga) di sudut kanan atas penyemak imbas anda, kemudian pilih "Pelakon ..." pilihan.

  3. Tetingkap menu baru bertuliskan "Tab tab" yang memaparkan peranti yang dapat ditransmisikan pada rangkaian anda.

  4. Cari nama peranti Google Home anda (TV Google, Chromecast dengan peranti Google TV, dll.) Pada senarai dan pilih.

  5. "Tab Cast" kini memaparkan "Pencerminan Chrome" untuk mengesahkan bahawa penyemak imbas disiarkan secara langsung.

  6. Klik "X" di kotak menu untuk menutupnya.

  7. Kembali ke laman web Muzik Amazon dan cari sesuatu untuk dimainkan pada peranti Google Home anda.

  8. Untuk berhenti menghantar, buka semula "Pelakon" menu di Chrome dan sorot peranti transmisi, Pilih "Berhenti menghantar" untuk menamatkan sesi.

Anda boleh menghantar ke peranti Google seperti Chromecast, Chromecast dengan Google TV, Chromecast Audio, Google Home, Google Nest Mini, peranti Nest Hub, dan TV Google OS. Pembesar suara bawaan Chromecast pihak ketiga juga mesti muncul. Perlu diingat bahawa peranti anda mesti berada di rangkaian WiFi yang sama dengan komputer anda untuk menghantarnya.

Pastikan kelantangan pada peranti Google Home anda ditetapkan pada tahap yang masuk akal; anda mungkin secara tidak sengaja meletupkan muzik kuat dengan tidak sengaja menyedarinya. Mengawal kelantangan pada peranti anda boleh dilakukan dengan salah satu daripada tiga cara:

  • Gunakan kawalan kelantangan di Google Home, Home Mini, atau Home Max.
  • Gunakan kawalan Cast dengan mengetuk atau mengklik ikon Cast di sudut kanan atas penyemak imbas anda dan menggunakan slaid di kotak dialog.
  • Di sudut kanan atas paparan Muzik Amazon, anda akan mendapat pilihan untuk mengawal kelantangan di dalam Amazon itu sendiri. Gelangsar ini juga membolehkan anda mengawal seberapa kuat atau lembut kelantangan anda pada peranti Google Home anda.

Penyemak imbas anda akan secara automatik mendorong audio dari tab itu (dan tab itu sahaja) dari komputer ke peranti Google Home anda, dan anda akan mendengar muzik anda mula dimainkan.

Untuk mengawal pemutaran muzik, anda boleh menggunakan kawalan di dalam Chrome itu sendiri, kawalan dari pilihan Cast dengan mengetuk ikon itu di sudut kanan atas paparan, atau kontrol Cast yang muncul di dulang pemberitahuan telefon anda (Android hanya) melalui rangkaian anda. Ketiga-tiga pilihan ini membolehkan anda menjeda dan menyambung semula main semula, walaupun jika anda mahukan kawalan penuh ke atas barisan, tetapan senarai main dan banyak lagi, anda perlu menggunakan kawalan penyemak imbas penuh di dalam laman Muzik Amazon.

Memainkan Muzik Amazon di rumah Google menggunakan Telefon atau Tablet Anda (Hanya Android)

Cukup membebankan menggunakan laman desktop di komputer riba, Chromebook atau komputer lain untuk mengawal pemutaran muzik di seluruh rumah anda. Senario ini disebabkan oleh semua peranti Google Home berada di ruangan yang berbeza dan komputer anda berada dalam satu ruangan sahaja. Sekiranya anda ingin menukar album yang diputar atau melangkau lagu di salah satu stesen radio Amazon, anda harus kembali ke komputer anda. Nasib baik, anda dapat mengawal main balik terus dari telefon pintar atau tablet anda. Cukup mudah untuk menggunakan aplikasi di telefon anda dan menghantar muzik terus ke Google Home atau pembesar suara pintar berkemampuan Cast, tetapi ada padanya: anda memerlukan peranti Android untuk melakukannya.

Pada bulan November 2017, di tengah pertarungan dominasi Google dan Amazon dalam hubungan mereka, Amazon akhirnya menambahkan sokongan Google Cast ke versi Android aplikasi Muziknya. Tindakan ini menjadikan Amazon Music sebagai aplikasi Amazon pertama dengan sokongan penuh untuk Chromecast. Itu bermaksud sesiapa sahaja yang mempunyai telefon atau tablet Android dapat menggunakan aplikasi Amazon Music untuk memainkan lagu, stesen, senarai main dan banyak lagi kegemaran mereka di pembesar suara Google Home mereka. Inilah cara menggunakan peranti Android anda untuk memainkan Muzik Amazon di peranti Google Home.

Untuk memulakan, muat turun aplikasi Amazon Music dari Google Play Store di sini. Setelah dipasang di peranti anda, buka aplikasi di telefon anda dan log masuk dengan akaun Amazon anda. Sekiranya anda memasang Amazon di telefon anda, anda tidak perlu log masuk dengan e-mel dan kata laluan anda; anda mesti log masuk secara automatik.

Dari paparan utama di dalam aplikasi, cari ikon Cast seperti yang digambarkan di sini Sambungan pelakon tidak aktif. Seperti kebanyakan aplikasi audio dan video di Android, aplikasi akan muncul di sudut kanan atas paparan. Jika anda tidak melihat ikon Cast, pastikan anda tersambung ke rangkaian WiFi yang sama dengan peranti Google Home atau Chromecast anda, dan cubalah mengaktifkan dan mematikan WiFi anda semula di telefon anda untuk menyambung semula ke peranti di rangkaian anda .

Ketuk ikon Cast untuk melihat senarai peranti yang disokong di rangkaian anda, termasuk pembesar suara Google Home, Home Mini, atau Home Max anda. Pilih pembesar suara yang ingin anda hantar, dan anda akan mendengar bunyi dari peranti selepas anda bersambung. Sebaik sahaja anda mula memainkan muzik dari aplikasi Android, ia akan dimainkan secara automatik di pembesar suara Google Home di rumah anda. Sekiranya anda tidak pasti sebelum mula bermain sama ada anda tersambung ke peranti anda, periksa ikon Cast dalam aplikasi; ia akan kelihatan diisi dengan warna putih semasa anda bersambung. Sekiranya anda tidak memainkan muzik sebentar, anda mungkin melihat telefon atau tablet anda terputus dari pembesar suara anda.

Sekiranya anda mempunyai Amazon Music di iPhone atau iPad, anda tidak bernasib baik. Mulai Januari 2020, aplikasi iOS masih tidak mempunyai sokongan untuk Chromecast, yang bermaksud tidak dapat mengalirkan ke pembesar suara Google Home anda.

Memainkan Muzik Dengan Perintah Suara

Jelas sekali, salah satu sebab utama untuk mendapatkan peranti Google Home adalah kerana sokongan penuh untuk Google Assistant. Assistant adalah salah satu pilihan perintah AI-suara terbaik di pasaran sekarang, menggunakan kekuatan penuh pangkalan data pengetahuan Google untuk membolehkan pengguna membuat peringatan, menjadualkan janji temu dan banyak lagi. Tidak menghairankan, Pembantu Google berfungsi paling baik ketika anda berada di dalam ekosistem Google, menggunakan aplikasi muzik mereka sendiri untuk mendengar muzik atau aplikasi kalendar untuk membuat janji temu dan menjadualkan tarikh. Itu tidak bermaksud kekurangan sokongan pihak ketiga, tetapi dalam hal Amazon Music, anda tidak akan mendapat kuasa Penolong Google sepenuhnya. Mari lihat apa yang boleh anda lakukan dengan arahan suara semasa menggunakan Amazon Music.

Perkara pertama yang pertama: sementara Google membenarkan aplikasi pihak ketiga memulakan main balik melalui Google Home dengan menggunakan perintah "Mainkan (lagu / artis) pada (nama aplikasi)," aplikasi Amazon Music tidak mempunyai sokongan untuk fitur ini. Oleh itu, sementara anda mungkin dapat melakukan transmisi dari beberapa aplikasi audio yang dipasang di telefon anda (sekali lagi, dengan asumsi Anda menggunakan Android), meminta Google untuk "Mainkan" Rancangan Tuhan "oleh Drake di Amazon Music" akan mengumpulkan respons "Suara" Tindakan tidak tersedia untuk aplikasi itu. "

Jadi apa boleh anda menggunakan suara anda di Amazon Music dengan Google Home? Walaupun Tindakan Suara mungkin dilumpuhkan, perintah suara - pilihan asas dan standard untuk mengawal main balik - masih aktif. Ini bagus untuk pengguna desktop dan Android, kerana ini bermaksud kurang berinteraksi dengan peranti anda setelah anda memulakan main balik.

Untuk memulakan, ikuti mana-mana panduan di atas untuk mendapatkan muzik dari Amazon yang dimainkan semula pada peranti anda. Tidak kira sama ada anda menggunakan versi desktop (yang baik untuk pengguna iOS) atau versi Android, selagi anda sudah mempunyai album, senarai main, atau stesen radio yang dimainkan di telefon anda.

Dengan pemutaran audio pada pembesar suara anda, anda boleh meminta Google kapan saja untuk menyelesaikan sejumlah perintah dasar untuk muzik anda, yang menjadikan penggunaan versi mudah alih dan desktop dengan peranti Google Home anda menjadi lebih mudah. Inilah perintah yang dapat anda gunakan dengan pembesar suara pintar anda, diaktifkan kapan saja dengan mengatakan "Hai Google":

  • Jeda sebentar
  • Main
  • Berhenti
  • Sebelumnya
  • Seterusnya
  • Kelantangan / Turunkan Kelantangan

Pada akhirnya, ia terasa seperti hadiah saguhati jika dibandingkan dengan sokongan penuh yang dimiliki Amazon Music ketika menggunakan peranti Amazon Echo, tetapi sekurang-kurangnya, sokongan suara asas bermaksud anda tidak perlu berada di komputer anda atau terus menerus aktif telefon anda untuk mengawal main balik seketika. Mudah-mudahan, lebih banyak sokongan untuk aplikasi Amazon sesuai dengan Google Home, tetapi dengan keadaan Amazon dan hubungan Google semasa, kami tidak akan berhenti.

***

Walaupun terdapat hubungan yang kuat antara Google dan Amazon, Amazon Music menjadi titik terang antara kedua-dua syarikat. Aplikasi ini adalah salah satu dari beberapa bidang di mana perisian Amazon berfungsi dengan perkakasan Google, langkah positif bagi pengguna kedua-dua syarikat. Walaupun batasan yang diterapkan dalam penggunaan Amazon Music dengan Google Home, terutama dalam hal pengendalian suara, tetap membuat frustrasi, kami akan mengambil sokongan asas untuk mentransmisikan audio kerana kurangnya dukungan total untuk pemutaran sama sekali.

Mudah-mudahan, 2020 melihat peningkatan antara Amazon dan Google dari segi perkakasan dan perisian. Kami ingin melihat sokongan suara penuh untuk Amazon Music datang ke Google Home, tetapi sekurang-kurangnya, kami berharap Amazon menambahkan sokongan Cast ke versi iOS aplikasi Amazon Music untuk membantu pengguna iOS yang memiliki peranti Google Home. Sekiranya dan apabila sokongan tambahan untuk Amazon Music di Google Home tiba, kami akan memastikan untuk mengemas kini panduan ini dengan maklumat tambahan.