Cara Bermain Ahri di League of Legends

Ahri adalah salah satu juara paling seronok di League of Legends. Dia adalah pilihan pertengahan jalan yang popular kerana banyak sebab. Dia mempunyai mobiliti yang luar biasa, kerosakan pecah, dan kawalan orang ramai yang menjadikannya mimpi buruk untuk banyak juara lain. Namun, anda perlu menggunakan alatnya dengan betul untuk memaksimumkan potensinya dan meningkatkan peluang anda memenangi permainan.

Cara Bermain Ahri di League of Legends

Dalam entri ini, kami akan menunjukkan kepada anda asas bermain Ahri di League of Legends.

Bagaimana Bermain Ahri di League of Legends?

Setelah memilih Ahri di lobi pra-permainan, perkara pertama yang perlu anda lakukan ialah memilih mantera pemanggil yang tepat. Dalam kebanyakan kes, anda akan menggunakan Flash kerana ini adalah ejaan terbaik secara keseluruhan dan memberi anda banyak interaksi dengan kemampuan Ahri's Charm dan Orb of Deception.

Ia juga penting untuk menentang lawan dengan kawalan orang ramai, seperti Elise, Zoe, Twisted Fate, dan Ashe. Flash membolehkan anda melepaskan kemampuan mereka dengan mudah dan menyelamatkan anda daripada mati.

Mengenai ejaan pemanggil kedua, Ignite adalah pertaruhan terbaik anda. Sangat penting bagi juara anda kerana kerosakan awal permainannya tidak setinggi kebanyakan juara pertengahan yang lain. Dengan peralatan menyala, anda akan dapat mengalahkan musuh dengan lebih mudah, sama ada anda sedang melawan laner atau merayau ke salah satu dari dua lorong sebelah.

Pilihan lain adalah dengan mengambil Cleanse. Anda tidak akan memerlukannya hanya dengan satu juara dengan kemampuan mengawal orang ramai, tetapi anda mungkin ingin mempertimbangkan sama ada lentera pertengahan dan jungler mempunyai kombinasi yang sukar dihindari. Contoh khas duo seperti itu adalah Sejuani di hutan dan Twisted Fate di pertengahan lorong.

Sekarang mari beralih ke batu kunci pilihan. Secara umum, kit Ahri memilih Electrocute kerana dia dapat mengaktifkannya dengan mudah untuk menambahkan jumlah kerosakan yang lumayan. Sebagai pilihan, anda boleh menggunakan Arcane Comet jika anda ingin memanfaatkan sepenuhnya kemampuan kawalan orang ramai anda. Walau bagaimanapun, Ahri's Charm adalah satu-satunya kemampuan yang berfungsi dengan batu kunci ini, jadi ia mungkin tidak berfungsi dengan baik untuk anda.

Summon Aery adalah pilihan yang sangat baik untuk kunci sokongan anda. Anda boleh mengaktifkannya dengan mudah kerana kemampuan Fox-Fire anda digabungkan dengan serangan automatik.

Ketika datang ke item permulaan, pilihan lalai adalah Doran's Ring. Kerana beberapa penggemar baru-baru ini, ini sekali lagi merupakan pilihan terbaik untuk kebanyakan penyihir di pertengahan jalan. Ia mengembalikan enam mana setelah membunuh minion dan memberi anda kesihatan bonus apabila mana anda penuh.

Kelemahan terbesar Ahri adalah fasa pendaratannya kerana keterbatasan mana yang melampau dan kerosakan awal permainan yang rendah. Banyak juara lain dapat berjalan lebih baik daripada dia, seperti Zed dan Katarina.

Untuk mengatasi kesukaran ini, cubalah mengganggu musuh anda dengan Orb of Deception anda, dan jangan terlalu kerap menggunakan Charm kerana ia akan menguras mana-mana anda. Ini sangat penting untuk perlawanan yang sukar, seperti Malzahar dan Yasuo.

Selain mengganggu musuh anda, Ahri juga dapat mendorong lawan jauh ke dalam menara mereka jika gelombang mereka lemah. Contohnya, jika anda menentang Anivia atau Veigar, cubalah mengalahkan mereka dan biarkan diri anda membantu pengguna bot atau bot teratas. Mendapatkan pembunuhan mudah di lorong sisi boleh memberi kelebihan kepada lawan.

Ingatlah bahawa anda agak tidak bergerak sebelum anda mencapai tahap enam dan membuka kemampuan utama anda. Gank hutan sangat sukar untuk bertahan, terutamanya jika anda tidak mempunyai mana-mana atau Pesona anda tidak mendarat. Oleh itu, jangan lupa untuk mengosongkan peta dengan Stealth Wards dan Control Wards di semak sebelah anda.

Setelah anda mencapai tahap enam, anda ingin mula membuat drama dengan kemampuan utama anda, Spirit Rush. Walaupun ia membolehkan anda melarikan diri dari kumpulan secara percuma, fokus utama anda adalah mendapatkan pembunuhan dan perayauan. Selain melawan laner anda, cubalah melengkapkan lorong bot anda sedapat mungkin kerana anda boleh membunuh dua orang di sana (tidak seperti yang ada di lorong atas).

Sekiranya demikian, jangan takut mengarahkan musuh di bawah menara mereka dengan Spirit Rush anda, dan jika boleh, tunggu sokongan anda untuk mendapatkan kemampuan kawalan orang ramai mereka untuk mendapatkan pembunuhan yang mudah.

Ahri lebih hebat dalam permainan pertengahan hingga akhir ketika dia mendapat lonjakan besar dalam kerosakannya. Gunakannya untuk keuntungan anda kerana kebanyakan musuh cenderung untuk menyelesaikan item pertahanan mereka pada tahap ini. Salah satu peningkatan pertama yang harus anda buat ialah Oracle Lens. Mereka membolehkan anda membersihkan semak dengan cepat dan memilih musuh.

Oleh kerana fleksibiliti Ahri, kebolehan permainannya yang lewat memungkinkan anda mengisi hampir semua peranan. Sebagai contoh, anda boleh mengembara melalui belukar dan menyerang musuh dari belakang, berkumpulan dengan rakan sepasukan dan layang-layang di barisan hadapan dengan Charm anda, atau bahkan perpecahan jika anda dapat mengalahkan kebanyakan lawan satu lawan satu.

Dalam kebanyakan pergaduhan anda, cubalah mencari peluang untuk mengaktifkan Charm anda dan simpan kemampuan utama anda untuk layang-layang atau menembak musuh. Anda juga boleh menggunakan Charm untuk melindungi rakan sepasukan anda dan mengganggu serangan lawan ke arah mereka. Selain itu, jika juara lawan berada di tempat yang ideal, rebut peluang untuk mendapatkan kemenangan dengan kombinasi Charm dan Spirit Rush anda.

Sekiranya anda maju dan anda cukup kuat untuk menghadapi musuh anda sendiri, jadikan rakan sepasukan anda sebagai empat. Ahri cemerlang dalam pemisahan, terutamanya jika anda telah menuntut Baron Buff. Dengan Elixir of Sorcery dan Lich Bane, anda mengalami kerosakan yang teruk pada menara. Sekiranya salah satu lawan datang untuk mempertahankan menara mereka, anda seharusnya dapat menangani mereka dalam satu kombinasi kemampuan.

Perkara yang paling penting untuk diingat adalah menganalisis keadaan dan menyesuaikan diri dengannya. Oleh kerana anda kebanyakan akan bermain di lorong tengah penting seperti Ahri, membuat panggilan yang tepat dapat mendorong pasukan anda menuju kemenangan.

Pemain Ahri Terbaik dalam League of Legends

Empat faktor menentukan pemain terbaik dari mana-mana juara di League of Legends:

  • Tahap
  • Kadar kemenangan
  • Membunuh, mati, dan membantu (KDA) setiap permainan
  • Permainan dimainkan

Menurut laman web ini, summoner bernama Jhavi pada masa ini adalah pemain Ahri terbaik, yang digelar sebagai Grandmaster, yang merupakan peringkat kedua tertinggi dalam permainan. Pemain telah memenangi 73.8% daripada 61 permainan mereka dengan enam pembunuhan, 2.8 kematian, dan 8.3 bantuan setiap permainan.

Bagaimana Bermain Ahri Dengan Panduan di League of Legends?

Sekiranya anda seorang pemain Ahri pemula, mungkin bijak bermain dengan panduan. Inilah caranya:

  1. Buka penyemak imbas web anda sebelum anda memasuki lobi pra-permainan.
  2. Pergi ke laman web yang dipanggil mobafire.

  3. Taip Ahri di kotak carian. Anda akan melihat banyak panduan mengenai cara bermain juara, serta penilaian di sebelah kanan anda. Semua panduan disediakan oleh pemain League of Legends, tetapi cuba memilih yang pangkatnya Diamond atau lebih tinggi, kerana pengetahuan mereka tentang permainan lebih besar.
  4. Sekiranya panduannya komprehensif, anda akan mendapat analisis mengenai kebanyakan pertandingan anda. Bergantung pada juara yang anda hadapi, lihat petua bagaimana menangani musuh anda. Cari item, rune, dan mantra summoner yang disyorkan, dan anda lebih cenderung keluar di atas.

Soalan Lazim Tambahan

Sekiranya kami tidak meninggalkan beberapa soalan, rujuk bahagian Soalan Lazim yang akan datang.

Adakah Ahri Mudah Dimainkan?

Mempelajari asas kemampuan Ahri tidak begitu sukar, tetapi menguasainya cukup mencabar. Banyak pemain gagal menggunakan tanda hubungnya dengan cukup, kehilangan Pesona mereka, dan tidak dapat mendarat bahagian kedua dari kemampuan "Q" Ahri dalam beberapa keadaan. Akibatnya, mereka cenderung ketinggalan dalam permainan awal dan tidak dapat pulih tepat pada waktunya.

Secara keseluruhan, Ahri banyak melakukan latihan kerana kitnya serba boleh. Anda perlu menghabiskan berjam-jam bermain sebagai juara untuk mengetahui masa yang sesuai untuk setiap kemampuan, kapan berkeliaran di lorong sisi anda, dan bagaimana menguruskan mana anda dengan betul.

Laluan Apa yang Dimasuki Ahri?

Ahri pergi ke pertengahan jalan sepanjang masa. Walaupun begitu, anda akan menjumpai banyak pemain yang bereksperimen dengan juara dan menempatkannya di hutan atau bahkan di lorong bot.

Adakah Ahri Baik dalam League of Legends?

Mana-mana juara boleh menjadi pilihan yang baik dalam League of Legends, tetapi kebanyakan mereka tidak mempunyai gabungan kemampuan Ahri yang unik. Tidak hanya mobilitas dan kerusakannya yang tinggi, tetapi dia juga memiliki kemampuan pengendalian orang ramai yang hebat, yang memungkinkannya untuk berduel dan melepaskan diri dari geng dengan mudah.

Dia juga hebat dalam perayauan, membolehkan anda memperoleh kelebihan untuk ahli pasukan yang lain. Secara keseluruhan, Ahri adalah juara yang sangat baik yang boleh anda sertai dengan hampir semua komposisi pasukan.

Bagaimana Anda Mengucapkan Ahri dalam League of Legends?

Ahri diucapkan sebagai ah-ree.

Gayakan Permainan Ahri Anda

Walaupun Ahri tidak mudah untuk pemula, anda akan kehilangan banyak jika anda tidak mencubanya. Dia berpotensi besar untuk membantu anda naik pangkat kerana gabungan kemampuan yang luar biasa. Mempelajari cara memanfaatkan sepenuhnya kitnya akan memakan masa, tetapi kemahiran anda akan bertambah baik dengan latihan. Akhirnya, anda akan menggunakan kemahirannya dengan yakin, dan jalan menuju kemenangan akan lebih lancar.

Adakah anda sudah cuba bermain Ahri? Adakah anda sukar belajar kebolehannya? Juara apa yang anda paling selesa bermain? Beritahu kami di bahagian komen di bawah.