Cara Bermain Jean dalam Genshin Impact

Jean Gunnhildr adalah watak Anemo yang boleh anda dapatkan untuk menyertai pesta Genshin Impact anda. Sebagai watak Bintang Lima, dia sukar mendapatkannya, tetapi dia sangat memerlukan kesabaran. Namun, apabila anda berjaya mendapatkannya setelah bertuah, adakah anda tahu bagaimana mempermainkannya?

Cara Bermain Jean dalam Genshin Impact

Bagi pemain mahir Genshin Impact, cara bermain Jean terdiri daripada membina haknya. Mungkin terdengar rumit, tetapi jangan bimbang, kami akan mengajar anda bagaimana untuk melakukannya. Setelah selesai membaca, anda akan menjadi pakar Jean dalam masa yang singkat!

Sebelum Kita Mula ...

Kami tidak akan membincangkan semua perkara dalam artikel ini, kerana ini akan memakan masa yang lama. Sebagai gantinya, kami akan memberitahu anda cara mempermainkannya dan apa yang harus diperoleh. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai statistik tertentu Jean, anda selalu boleh mendaftar masuk dalam permainan atau mengunjungi Genshin Impact Wiki untuk melihat-lihat.

Kekuatan dan Kelemahan Jean

Jean adalah watak yang sangat serba boleh, mampu dimainkan sebagai kerosakan fizikal setiap saat (DPS) dan sokongan. Binaan anda akan menentukan peranan apa yang akan digunakannya, kerana barang dan senjata yang berbeza akan mempengaruhi gaya permainannya.

Kekuatannya merangkumi:

  • Keupayaan kawalan orang ramai yang hebat
  • Serangan normalnya menyembuhkan seluruh pihak
  • Elemental Burstnya dapat menangani penyembuhan dan kerosakan letusan Area of ​​Effect (AoE)
  • Sebaik sahaja anda melabur kepadanya, dia menjadi sangat kuat

Kelemahannya adalah:

  • Masa cooldown kemahiran panjang
  • Komboya akan mendorong musuh pergi, menjadikannya lebih sukar untuk ditindaklanjuti
  • Kerosakan asas yang agak rendah
  • Pelaburan memerlukan banyak masa dan pengetahuan
  • Tidak semudah dibina tanpa panduan

Dengan membangunnya dengan cara yang benar, Jean akan mendapat banyak hasil kerusakan, membersihkan musuh seolah-olah mereka adalah harimau kertas. Dikombinasikan dengan kemampuan kawalan orang ramai, dia dapat menjatuhkan hukuman yang lebih besar lagi.

Kerana kerosakan jatuh cukup ketara dalam Genshin Impact, Jean dibuat lebih mematikan. Dia dapat melancarkan musuh di udara dengan Gale Blade. Gale Blade juga dapat digunakan untuk menariknya sebagai kaedah kawalan orang ramai.

Tidak kira yang dia bangunkan, Jean tetap seharusnya menyembuhkan pesta anda. Kedua-dua DPS dan sokongannya mampu melakukannya.

Walaupun hasil kerosakannya luar biasa, anda tidak dapat menggunakan kemahirannya berkali-kali dalam jangka masa pendek. Dia perlu tenang sebelum kemahirannya dapat digunakan kembali. Di samping itu, anda perlu meluangkan banyak masa dan barang kepadanya sebelum dia mula bersinar.

Berlian kasar, Jean memerlukan penggilap dan pemotongan sebelum dia dapat bersinar dengan terang. Bersedia untuk mengisar.

Gaya Main Jean

Di antara sekian banyak watak yang dapat anda buka di Genshin Impact, Jean agak mudah dimainkan. Dia hebat dalam menangani banyak kerosakan sekaligus. Tambahkan pada kenyataan bahawa dia juga dapat menyembuhkan ahli parti pada masa yang sama.

Watak yang boleh membunuh dan sembuh sekaligus adalah watak yang mematikan, dan anda boleh menggunakannya dalam semua jenis situasi. Sebuah artikel membandingkannya dengan senapang, yang mampu menghancurkan musuh dengan serta-merta. Ini adalah keterangan yang tepat, tetapi senapang khas ini juga berlaku untuk menyembuhkan sekutu.

Sama seperti senapang, anda boleh mengarahkan Jean ke arah musuh mana pun dan mula meletup. Anda akan terkejut dengan apa yang boleh dilakukannya.

Sebelumnya, kami telah membincangkan kemampuan mengawal orang ramai Jean. Perbandingan antara dia dan senapang cukup pantas, kerana senapang boleh mencapai lebih dari satu sasaran sekaligus.

Dengan menggunakan Gale Blade, anda dapat mendorong musuh untuk mendapatkan sedikit ruang atau mengumpulkan mereka dan menghapuskannya.

Kesimpulannya, gaya permainan Jean dapat digambarkan sebagai titik dan menembak; sangat berkesan untuk menghapuskan ancaman dari wajah Teyvat.

Binaan Jean Terbaik

Seperti yang kami sebutkan di atas, Jean dapat dimainkan dengan dua cara; DPS dan sokongan. Mari mulakan dengan gaya permainan DPS terlebih dahulu. Selepas itu, anda akan belajar bagaimana dia dimainkan sebagai watak sokongan.

DPS

Binaan DPSnya memfokuskan sumbernya untuk memaksimumkan output kerosakan. Walaupun dia akan menjadi pemukul berat, dia masih dapat menyembuhkan ahli parti anda. Oleh kerana serangannya yang normal menyembuhkan anggota parti, peningkatan statistik ATKnya akan meningkatkan penyembuhan.

Sebenarnya, binaan ini lebih merupakan binaan hibrid. Jean akan dapat menangani banyak kerosakan dan pada masa yang sama menyembuhkan yang lain. Ini bagus untuk semua fungsi.

Untuk Membangun DPS hibrid, anda mesti melengkapkan Jean dengan yang berikut:

  • Senjata Rancor Aquila Favonia / Prototaip

  • Two Gladiator's Finale dan dua Bloodstained Chivalry / Four Gladiator's Finale Artifacts

Aquila Favonia meningkatkan statistik serangan, tetapi ketika Jean dipukul sambil memegang senjata, dia sembuh sekurang-kurangnya 100% dari statistik ATKnya. Di samping itu, ia memberikan sekurang-kurangnya dua kali ganda kerosakan pada musuh. Kedua-dua kesan ini dapat diaktifkan sekali setiap 15 saat.

Dengan Aquila Favonia, dia bisa mendapatkan serangan 160% sebagai penyembuhan dan menggandakannya sebagai kerosakan pada musuh. Ini benar-benar senjata terbaiknya untuk membina DPS.

Prototaip Rancor lebih mudah diperoleh dan memberikan Jean penyerang serangan dan pertahanan ketika dia melakukan serangan normal atau dikenakan. Ini berlaku sekali setiap 0.3 saat dan boleh menumpuk hingga empat kali.

Gladiator's Finale akan meningkatkan serangannya sebanyak 18% dan meningkatkan kerosakan serangan pedang, polearma, dan tanah liat yang normal sebanyak 35%. Sebaliknya, Bloodstained Chivalry memberikannya kerusakan fizikal sebanyak 25%. Anda boleh mencampurkan dan memadankan mengikut kesesuaian anda.

Anda juga boleh bereksperimen dengan atau mengganti perkara di atas dengan yang berikut jika diperlukan:

  • Pedang Berkorban / Senjata Pedang Hitam

  • Dua Artifak Venerdescent Venerer

Pedang Pengorbanan memberikan pelepasan tenaga yang lebih baik, sementara Pedang Hitam memberi Jean peningkatan kadar kritikal, bonus serangan, dan peluang tambahan untuk sembuh.

Viridescent Venerer memberikan peningkatan kerosakan pada Jean sebanyak Anemo sebanyak 15% dan meningkatkan kerosakan Swirl sebanyak 60%. Ini juga mengurangkan daya tahan elemen lawan terhadap elemen yang disisipkan Swirl sebanyak 40% selama 10 saat. Ini membolehkan sekutu anda menyakiti mereka lebih banyak lagi.

Sokongan

Pembinaan sokongan akan mengubahnya menjadi peranan yang lebih pasif, itulah yang dilakukan oleh sokongan. Jean yang mendapat sokongan akan membiarkannya sembuh lebih baik daripada build DPD hibrid kerana anda menyalurkan sumbernya untuk penyembuhan.

Dandelion Breeze Elemental Burstnya akan semakin kuat, begitulah cara dia menyembuhkan sekutu dan anggota parti dengan cekap. Terlebih lagi, ini sesuai dengan statistik ATKnya.

Diberikan kepada peranan sokongan, binaan ini akan membiarkannya terus menghidupkan pesta dan menendang anda.

Binaan sokongan terbaik terdiri daripada yang berikut:

  • Senjata Pedang Skyward / Senjata Pedang Favonius

  • Dua atau empat dari Noblesse Oblige / Viridescent Venerer

Sekiranya anda ingin menggunakan empat artifak, tidak mengapa. Dua daripadanya juga dianggap antara binaan terbaik. Anda bebas untuk bereksperimen dengan pelbagai kombinasi.

Aquila Favonia dapat berfungsi dengan sokongan, tetapi masih lebih sesuai untuk pembuatan DPS hibrid. Satu lagi set Artifak yang baik adalah The Exile.

Melengkapkan Jean dengan Skyward Blade meningkatkan kadar kritikalnya dan membiarkannya mengaktifkan Skypiercing Might. Ini diaktifkan semasa Dandelion Burst dan memberikannya 10% peningkatan pergerakan dan kecepatan serangan masing-masing. Serangan normal dan bermuatan juga meningkatkan kerosakan 12 saat.

Pedang Favonius membolehkannya menghasilkan bola elemen ketika dia mendapat hit kritikal, membiarkannya mengembalikan enam tenaga. Ia boleh diaktifkan setiap enam hingga 12 saat bergantung pada sejauh mana anda meningkatkannya.

Noblesse Oblige meningkatkan kerosakan pecah elemen sebanyak 20% dan memberikan 20% kenaikan semua statistik anggota ATK dalam statistik ATK selama 12 saat tanpa menumpuk. Dengan set Artifact ini, anda dapat memaksimumkan keberkesanan Dandelion Burst.

Memberi set Artifak Pengasingan kepada Jean akan memberikan 20% pengisian tenaga tambahan dan unsurnya meletupkan semula dua tenaga untuk anggota parti lain. Ini berlaku setiap dua saat selama enam saat tanpa menumpuk. Watak yang haus tenaga boleh mendapat manfaat yang paling banyak dari ini.

Artifak dan Senjata Terbaik untuk Jean

Sekarang setelah anda mengetahui apa yang terbaik dari Jean, mari kita beri peringkat Artifak dan Senjata terbaiknya. Anda mempunyai ruang gerak seperti yang dijelaskan di atas, tetapi untuk menjadi yang terbaik, anda harus melengkapkannya:

Artifak Terbaik:

  1. Final Gladiator
  2. Venerdescent Venerer
  3. Noblesse Oblige and The Exile (terikat)

Senjata Terbaik:

  1. Aquila Favonia
  2. Bilah Langit
  3. Pedang Hitam

Kami menilai Artifak dan Senjata ini dengan cara ini kerana sementara Jean dapat berfungsi dengan baik sebagai unit sokongan, DPS adalah tempat dia benar-benar bersinar. Itulah sebabnya kit DPSnya mendapat kedudukan lebih tinggi daripada kit sokongannya. Walaupun begitu, Pedang Hitam lebih merupakan senjata pengganti, oleh itu ia berada di kedudukan ketiga.

Noblesse Oblige dan The Exile keduanya sangat baik untuk DPS Jean dan memenuhi ceruk yang berbeza. Mereka terikat kerana ini.

"Bersedia untuk Apa-apa!"

Sesuai dengan nada suaranya, Jean berguna dalam semua jenis pergaduhan. Kami harap panduan Genshin Impact cara bermain Jean kami dapat membantu anda memanfaatkannya sepenuhnya. Lagipun, siapa yang tidak mahu watak DPS yang kuat yang juga boleh sembuh?

Dengan siapa anda memasangkan Jean? Adakah anda mempunyai binaan Jean yang disukai? Beritahu kami di bawah.