Cara Bermain Mafia di Zoom

Mafia adalah permainan pesta yang melibatkan mencari tahu siapa pembunuhnya, atau mafia. Pemain harus memutuskan siapa yang harus memilih dan membunuh dan jika mereka boleh saling mempercayai.

Cara Main Mafia di Zoom

Sekiranya anda tertanya-tanya adakah anda boleh bermain Mafia di Zoom, ini adalah panduan untuk anda. Kami akan memberitahu anda semua yang perlu anda ketahui dan juga menjawab segala persoalan yang membakar mengenai Zoom dan Mafia.

Apakah Permainan Mafia?

Mafia dicipta oleh Dmitry Davidoff dari Jabatan Psikologi Universiti Negeri Moscow. Ini kembali pada tahun 90-an, jadi permainan ini telah lama wujud dan masih banyak dimainkan hari ini.

Objektif permainan adalah untuk pemain dengan peranan mafia untuk membunuh orang awam. Sebaliknya, orang awam harus mencuba dan meneka siapa anggota mafia dan membunuh mereka juga.

Dalam permainan sekitar 15 orang, mungkin ada tiga mafia, dua detektif, seorang doktor, seorang pencerita, dan lapan orang awam. Bilangan mafia dan detektif boleh berbeza-beza mengikut tuan rumah kerana ini tidak selalu disekat. Biasanya, bilangan ahli mafia adalah sepertiga daripada jumlah pemain semasa.

Peranan semuanya mempunyai kemampuan yang melekat pada mereka. Contohnya, pencerita bukan pemain yang sebenar, tetapi mereka yang menentukan kadar dan lokasi. Mereka mesti tidak berat sebelah dan membiarkan permainan dimainkan dengan adil.

Anggota mafia adalah penjahat permainan; yang objektifnya adalah untuk membunuh secara senyap. Mereka dapat membunuh pada waktu malam ketika perawi memberitahu mereka. Pada siang hari, mafia bergabung dengan orang awam, berusaha meyakinkan mereka untuk membunuh orang awam lain sehingga mereka menang.

Doktor adalah orang awam yang mempunyai kekuatan untuk menghidupkan kembali orang awam yang lain. Pada waktu malam, doktor dapat membuka mata dan menunjuk orang yang disyaki menjadi mangsa mafia. Sekiranya mereka betul, mangsa akan diselamatkan.

Detektif memainkan peranan penting dalam membantu orang awam. Mereka mempunyai kekuatan untuk mengenal pasti siapa mafia. Pada waktu malam, mereka dapat menunjuk seseorang dan meminta identiti mereka.

Pencerita akan mengangguk jika orang itu mafia dan menggelengkan kepalanya jika orang itu tidak. Pada waktu siang, detektif harus menolong orang awam membunuh anggota mafia. Oleh kerana mereka mempunyai kuasa, orang awam cenderung mempercayainya, tetapi kadang-kadang ini boleh menjadi beban.

Orang awam adalah orang yang memilih untuk membunuh. Pengundian berlaku dengan majoriti, dan jika mereka bersetuju untuk membunuh seseorang, orang itu akan mati. Mereka hanya aktif pada siang hari dan memainkan peranan paling penting dalam memburu mafia.

Orang awam harus bertanya satu sama lain sama ada mereka mafia atau tidak. Sekiranya mafia mahir, mereka dapat mengelakkan pengesanan. Mereka harus bekerja keras untuk tetap tersembunyi dan mengelakkan pelaksanaannya.

Memainkan Mafia di Zum Bersama Keluarga, Rakan dan Rakan Sekerja

Oleh kerana anda bermain Mafia di Zoom, beberapa perubahan harus dilakukan. Penceritakan akan memberitahu semua orang melalui mesej peribadi apa peranan yang diberikan kepada mereka. Maklumat ini mesti dirahsiakan dari orang lain selain mafia yang berkomunikasi antara satu sama lain.

Setelah semua pemain mengetahui peranan mereka, pencerita akan memulakan permainan. Seperti semua permainan Mafia, babaknya bermula pada waktu malam. Semua orang menutup mata.

Pada malam pertama, mafia memutuskan siapa yang harus dibunuh. Mereka akan memberitahu pencerita, dan kemudian doktor akan bangun dari tidurnya. Doktor akan cuba meneka siapa mafia yang akan membunuh dan memberitahu pencerita.

Seterusnya, detektif itu bangun dan memberitahu secara peribadi pencerita yang identiti mereka ingin tahu. Dalam persekitaran dalam talian, pencerita akan menghantar semula teks "ya" atau "tidak" secara tertutup. Pencerita mesti mengatakan "(nama peranan) bangun" atau sesuatu yang serupa.

Malam pertama kemudian berakhir, dan pencerita akan memberitahu bandar atau kampung untuk bangun. Sekarang, orang awam boleh membuka mata mereka. Sekiranya doktor tidak berjaya menyelamatkan mangsa, mangsa mesti mematikan mikrofon mereka.

Sekiranya mereka diselamatkan, pencerita tidak akan memberitahu mangsa yang dimaksudkan. Namun, ini bermakna doktor telah menyelamatkan nyawa. Orang awam mempunyai peluang lebih baik untuk menang sekarang.

Siang hari adalah ketika orang awam bercakap di antara mereka dan membuat kesimpulan siapa mafia. Mereka mesti bekerjasama dengan detektif dan mengetahui identiti pembunuhnya. Mafia juga dapat menaburkan kekeliruan dengan memilih orang awam yang tidak bersalah.

Ini akan berulang siang dan malam sehingga mafia melebihi orang awam atau orang awam berjaya membunuh mafia.

Sekiranya anda terbunuh, anda hanya dibenarkan menonton. Mikrofon anda diredam dan kamera juga mungkin dinyahaktifkan. Namun, anda dapat melihat semua yang berlaku kerana anda tidak berkewajiban untuk menutup mata lagi.

Pada waktu malam, anda dapat melihat mafia melakukan kerja kotor mereka. Agak seronok melihat semuanya terungkap di hadapan anda juga. Walaupun anda sudah mati, anda boleh menonton selama yang anda mahukan.

Mafia Harian

Terdapat komuniti dalam talian yang disebut Daily Mafia, di mana orang bermain Mafia di Zoom. Ia dimulakan oleh Chris Stottle pada tahun 2013. Pada asalnya, dia hanya ingin bermain dengan rakan dan kenalan.

Walau bagaimanapun, masyarakat berkembang dengan pesat. Perisian yang mereka gunakan pada masa lalu tidak begitu berkesan untuk kumpulan besar. Selain itu, sekitar 30 hingga 50 orang mahu bermain hampir sepanjang minggu.

Oleh kerana itu, Chris harus mencari perisian yang lebih baik, dan dia mendapat tahu mengenai Zoom. Zum memaparkan nama peserta. Mereka tidak perlu menggunakan penyuntingan video untuk meletakkan nama di tingkap pemain ketika mereka bermain.

Pengujian lebih lanjut menunjukkan bahawa Zoom mengungguli perisian panggilan video sebelumnya dalam kualiti audio dan video, sehingga mereka dapat menghasilkan konten yang lebih baik.

Komuniti ini adalah bukti bahawa semua orang boleh memainkan Mafia di Zoom. Yang anda perlukan hanyalah akaun Zoom, pemain, dan pengetahuan tentang cara bermain permainan.

FSoalan yang diajukan dengan tepat

Berapa lamakah masa untuk bermain Mafia pada Zoom?

Kitaran siang dan malam biasanya berlangsung selama lima hingga sepuluh minit. Ini akan berterusan sehingga permainan berakhir. Kerana mafia akan cuba bersembunyi, permainan Mafia dapat bertahan lebih dari 30 minit.

Adakah Mafia Juga Disebut Werewolf?

Ya. Serigala berfungsi sama dengan mafia, membunuh pada waktu malam. Penduduk kampung dan orang awam harus membuat kesimpulan siapa manusia serigala itu. Beberapa versi diganti dengan detektif dengan pelihat dan tidak akan ada doktor.

Adakah Kad Keperluan Anda untuk Zoom Mafia?

Tidak, anda tidak. Kad akan memudahkan pemain untuk menipu. Sebagai gantinya, Zoom Mafia bergantung pada pesanan peribadi untuk memberitahu peranan mereka kepada pemain.

Kad dapat dilihat jika pemain memutuskan untuk membuka mata mereka. Walaupun secara tidak sengaja, orang awam akan mendapat keuntungan yang tidak adil. Inilah sebabnya mengapa kad tidak digalakkan untuk Zoom Mafia.

Tidak semua orang mempunyai kad permainan di rumah. Namun, pada Zoom, setiap orang mempunyai akses ke sistem pesanan peribadi. Ini menjadikannya lebih relevan dan mudah diakses.

Adakah Zoom Percuma Digunakan?

Pelan asas percuma digunakan, dan panggilan satu-satu adalah percuma dan tidak terhad. Walau bagaimanapun, mesyuarat kumpulan hanya boleh berlangsung selama 40 minit sebelum berakhir.

Mungkin bagus untuk sesi Mafia yang lebih kecil, tetapi tidak begitu banyak untuk sesi yang lebih besar. Oleh kerana itu, jika anda merancang untuk menjadikan Mafia night on Zoom sebagai perkara biasa, anda perlu membayar rancangan yang lebih baik.

Perkara yang baik adalah bahawa rancangan asas membolehkan anda menampung sehingga 100 peserta, jadi anda tidak perlu risau kerana mempunyai terlalu banyak orang. 100 pemain terlalu banyak untuk Mafia pula.

Bolehkah Rakam Anda Zum Mafia?

Ya, anda boleh merakam pertemuan Zoom anda, selagi tuan rumah melakukannya atau memberikan kebenaran kepada anda. Anda boleh memilih untuk menyimpan rakaman ke komputer atau ke perkhidmatan awan yang anda sukai.

Anda boleh merakam skrin anda dengan fungsi Zoom terbina dalam atau menggunakan perisian pihak ketiga. Yang terakhir boleh dilakukan tanpa kebenaran kerana sama sekali tidak terhubung dengan Zoom. Tuan rumah juga boleh menggunakan perisian pihak ketiga jika dikehendaki.

Adakah Anda Mafia?

Bermain Mafia on Zoom membolehkan anda menikmati permainan dengan rakan dan keluarga yang terletak di tempat lain. Bukan hanya berkesan, tetapi anda boleh merakam semuanya jika anda mahu. Anda boleh menonton kembali kemudian dan menertawakan sorotan.

Adakah anda suka bermain Mafia di Zoom? Adakah anda memanggil permainan Werewolf atau Mafia? Beritahu kami di bahagian komen di bawah.