Mengapa Buffer TV Pluto Sangat Banyak?

Oleh kerana Pluto TV mempunyai lebih dari 20 juta pengguna, buffering adalah masalah yang berterusan. Sama ada kerana internet berkelajuan rendah, sambungan Wi-Fi yang buruk, atau kualiti peranti anda, ia boleh menyebabkan kekecewaan.

Mengapa Buffer TV Pluto Sangat Banyak?

Dalam artikel ini, kami akan berusaha mencari tahu mengapa Pluto TV banyak menyangga dan menawarkan petua dan trik bagaimana mencuba dan menyelesaikan masalahnya.

Apa yang Menyebabkan Penyanggaan?

Kualiti video di semua platform streaming bergantung pada banyak faktor. Penyanggaan boleh menjadi akibat daripada kerosakan fungsi aplikasi, atau gabungan masalah yang disorot di atas. TV Pluto sangat disyaki kerana memerlukan isyarat dan kelajuan yang stabil untuk pengalaman menonton terbaik.

Seperti yang telah disebutkan, Pluto TV juga menjadi penyangga kerana jumlah penggunanya yang besar. Ini berlaku apabila orang mula menggunakan perkhidmatan antara 8 malam dan 10 malam dan membebani pelayan yang berlebihan.

Untuk mengatasi penyangga TV Pluto yang tidak berkaitan dengan pelayan, mari kita lihat titik-titik lembut di rangkaian rumah anda.

Penyangga TV Pluto Banyak

Masalah Aplikasi

Sekiranya anda menyedari bahawa aplikasi TV Pluto anda tidak berfungsi, salah satu cara tercepat untuk memperbaikinya adalah dengan mengubah kualiti kandungan. Apabila anda menetapkan kualiti video ke 480p (bukannya 1080p), ia sering menyelesaikan masalah penimbunan.

Sekiranya anda masih tidak dapat menonton video, disarankan untuk berhenti menggunakannya sama sekali. Oleh kerana anda dapat menonton TV Pluto di penyemak imbas (Google Chrome atau Firefox), biasanya cara terbaik untuk memakan kandungan anda.

Peranti Penstriman

Sekiranya anda menolak semua masalah dengan aplikasi Pluto TV, inilah masanya untuk memeriksa peranti penstriman anda.

Selepas beberapa tahun, telefon bimbit dan tablet sering mempunyai daya pemprosesan yang lebih perlahan. Baterinya lemah dan terdedah kepada kerosakan. Banyak yang mempunyai gigabyte data cache atau aplikasi yang berfungsi di latar belakang yang sering menghalang Pluto TV berfungsi dengan baik. Kadang kala, satu-satunya jalan keluar adalah beralih ke peranti yang lebih baru atau menggunakan aplikasi Pluto TV hanya di komputer atau TV Pintar.

Perkhidmatan seperti Apple TV, Chromecast, Fire TV, Roku juga perlu dikemas kini secara berkala. Selalunya, satu kemas kini dapat membuat semua perbezaan.

Untuk masalah dengan Amazon Fire TV, disarankan agar anda membersihkan cache dan data untuk meningkatkan pengalaman menonton.

Kesambungan Modem

Sebelum menilai penghala, anda mesti mengecualikan masalah dengan modem. Cara terbaik untuk menguji modem anda adalah melalui kabel ethernet yang berjalan dari penghala ke komputer anda.

Mengapa Pluto TV Buffer

Mulakan semula modem dan tunggu sehingga komputer anda disambungkan ke internet dan kemudian periksa kelajuannya dengan ujian kelajuan cepat. Biasanya, kelajuan antara 10 dan 15 Mbps sesuai untuk streaming berkualiti tinggi.

Sekiranya anda menolak modem sebagai pelakunya, kini saatnya untuk memeriksa penghala Wi-Fi.

Kelajuan Sambungan Penghala

Kita semua mempunyai rumah yang penuh dengan tablet, komputer, dan telefon yang disambungkan ke satu router Wi-Fi sahaja. Sekiranya anda mengalami penyanggaan berterusan, periksa jumlah peranti yang sedang digunakan.

Dengan empat atau lima peranti yang disambungkan secara serentak ke penghala, mustahil untuk mengakses platform penstriman apa pun tanpa kelewatan yang ketara.

Pertama, anda mesti mematikan sebahagian besar peranti anda dan menjalankan ujian kelajuan berdekatan dengan penghala. Kami telah menyatakan bahawa anda memerlukan sekurang-kurangnya 10 Mbps untuk pengalaman streaming yang stabil. Sekiranya anda melihat perbezaan jumlah, anda akan menemui masalah anda.

Sekiranya kelajuannya baik, ulangi proses yang sama sedikit lebih jauh untuk melihat apakah ada perubahan ketara. Teknologi penghala terus meningkat, dan jika kecepatan turun ketika anda menjauh dari penghala, mungkin sudah waktunya untuk yang baru.

VPN

Menggunakan VPN akan mengubah prestasi sebarang perkhidmatan penstriman. Oleh kerana TV Pluto tidak tersedia di seluruh dunia, pengguna masih mengalami penyanggaan yang tidak dapat dielakkan.

Untuk memastikan anda dapat menonton TV Pluto dari mana saja di seluruh dunia, kemas kini secara berkala, dan dapatkan perkhidmatan VPN yang boleh dipercayai yang paling sesuai untuk anda.

Penyelesaian Kuno

Kadang-kadang, peranti hanya perlu dicabut dan diset semula untuk menyelesaikan masalah penyangga. Tetapan semula dapat membantu memulihkan tetapan atau melupakan Wi-Fi dan menyambung ke yang baru. Juga, memulakan semula modem, penghala, atau TV Pintar anda sering mengembalikan kelajuan stabil atau isyarat Wi-Fi.

Bug Penyangga yang tidak dijangka

Kami tidak dapat lari dari penyangga walaupun semuanya berfungsi dengan sempurna. Setiap platform streaming menghadapi masalah yang memerlukan masa untuk diselesaikan. Yang penting adalah untuk tetap tenang dan menggunakan langkah-langkah yang digariskan dalam artikel ini untuk mencari pautan yang lemah dan menangani masalahnya.

Adakah artikel ini membantu menyelesaikan masalah penyanggaan anda? Sekiranya demikian, di mana anda paling kerap menghadapi masalah? Beritahu kami di bahagian komen di bawah!