Cara Memberitahu jika Mesej Dibaca di POF

Pemesejan telah menjadi sebahagian besar dari kehidupan seharian kita. Itulah sebabnya tidak ada yang lebih buruk daripada tidak menerima balasan - terutamanya di laman web temu janji seperti Plenty of Fish.

Cara Memberitahu jika Mesej Dibaca di POF

Tetapi di platform yang begitu besar, mesej tidak selalu berakhir di tempat yang betul. Dalam artikel ini, kami akan menerangkan cara memeriksa sama ada pengguna lain telah membaca mesej anda dan cara mempromosikan diri anda dengan betul.

Bagaimana Mengetahui Sekiranya Mesej Anda Dibaca?

Kaedah terbaik untuk menentukan sama ada penerima membaca mesej anda ialah sama ada anda menerima jawapan atau tidak. Jika tidak, terdapat banyak keadaan di mana ahli lain dapat melihat mesej anda tetapi tidak pernah membalasnya.

Hanya ahli yang ditingkatkan yang dapat menggunakan pilihan "Lihat Interaksi Kami" untuk mengakses semua butiran mengenai perbualan dan suka yang ditukar.

Mengapa Mesej Saya Disekat?

Adakah anda pernah menghantar mesej, tetapi semasa anda memeriksa, ia tidak sampai seperti biasa? Di bawah ini, kami akan menerangkan beberapa sebab mengapa sistem POF kadang-kadang menyekat mesej anda.

Salin-Tampal Mesej

Anggota POF yang menggunakan templat yang sama dengan mesej pertama mereka sering menyekat mesej mereka. Ia berlaku kerana sistem POF menandakan mereka sebagai spam. Dan jika anda tidak mahu perkara ini berlaku, cubalah mengetahui lebih lanjut mengenai seseorang dan hantarkan mesej yang diperibadikan kepada mereka.

Mesej Spam

Sekiranya ada pengguna POF yang cuba menghantar pautan, mesej spam, atau bahan komersial, ia akan segera dikeluarkan dari platform. Tidak ada toleransi terhadap kandungan seperti ini, dan pasukan POF juga mendorong anggotanya untuk melaporkan mesej seperti ini.

Mesej Pertama Ringkas

Tidak ada yang mengharapkan anggota POF menulis seperti Hemingway, tetapi mesej seperti "hey" atau "hey, beautiful" bukanlah permulaan perbualan yang baik. Gunakan nama seseorang, atau beri komen mengenai hobi atau aktiviti terbaru mereka, kerana ini menunjukkan bahawa anda telah berusaha.

Cara Beritahu jika Mesej Dibaca

Pengguna yang disekat

Pengguna yang terus-menerus menghantar teks pada POF yang lain sering disekat. Sekiranya Kotak Masuk anda dikosongkan, itu hanya bermaksud bahawa surat-menyurat anda dengan seseorang akan dihapus. Sekiranya demikian, anda harus berhenti menghantar mesej kepada mereka dan mencari orang lain untuk diajak berbincang.

Profil di Kuarantin

Apabila profil anda ditandai sebagai tidak sesuai atau bermasalah, anda tidak dapat menerima mesej. Anda juga tidak boleh menambah kegemaran atau menggunakan platform tanpa sekatan. Dalam kes ini, tindakan terbaik adalah menunggu 48 jam dan kemudian cuba log masuk semula.

Mengapa Saya Tidak Ada Mesej dalam Peti Masuk Saya?

Mesej mungkin hilang dari Peti Masuk anda kerana banyak sebab. Berikut adalah beberapa yang paling biasa:

  1. Orang yang menghantar mesej telah menghapus akaunnya dan semua mesej telah dipadamkan.
  2. Pengirim telah dihapus dari POF kerana melanggar Garis Panduan Komuniti.
  3. Mesej yang anda terima telah luput sejak ia berada di Peti Masuk anda selama lebih dari 30 hari.
  4. Orang yang menghantar mesej kepada anda untuk sementara waktu menyekat anda, dan anda tidak dapat mengakses surat-menyurat anda lagi.
  5. Anda telah memadam keseluruhan Peti Masuk atau beberapa mesej anda secara tidak sengaja.

POF untuk diberitahu jika Mesej Dibaca

Mengapa Tidak Ada yang Membalas Mesej Anda?

Oleh kerana POF mempunyai lebih dari 88 juta pengguna, mesej dengan mudah tersesat dalam peti masuk. Kecuali anda menghantar mesej keutamaan, kemungkinan anda tidak mendapat jawapan. Sekiranya anda ingin menjadikan profil anda lebih kelihatan, anda perlu melancarkan pemikiran anda menjadi mesej perkenalan yang baik.

Bagaimana Menjadikan Mesej Anda Menonjol?

Menulis mesej yang baik tidak memerlukan banyak bakat. Apabila anda berusaha untuk bersikap jujur ​​dan menunjukkan minat yang tulen pada orang lain, anda akan menarik perhatian mereka dan mendapat respons yang anda mahukan.

Elakkan Mesej Umum dan Panjang

Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, mesej umum membanjiri semua platform temu janji. Itulah sebabnya jika anda mahu orang lain menganggap anda serius, anda harus mengemukakan sesuatu yang asli. Selalunya, melihat profil seseorang dapat memberi inspirasi kepada anda untuk menulis sesuatu yang ringkas, namun cerdas.

Tamatkan Setiap Mesej dengan Soalan

Mesej yang panjang di mana anda menyombongkan diri anda bukanlah kaedah terbaik untuk mendapatkan respons pantas. Sebaliknya, ia lebih banyak bercakap tentang anda dan keperibadian anda.

Untuk membuat aliran mesej, anda perlu bertanya. Sudah tentu, anda tidak perlu mengatur kuiz dengan lima puluh soalan tetapi menggunakannya untuk mengarahkan perjalanan perbualan.

Jangan Jadikan Mesej Anda Terlalu Provokasi

Mesej pertama yang paling teruk adalah yang membuat orang lain tidak selesa. Untuk mengelakkan pujian dan frasa kosong yang tidak tulus, cuba pelajari sesuatu tentangnya. Perlu diingat bahawa mesej dengan kandungan eksplisit seperti ketelanjangan tidak dibenarkan di platform.

Bagaimana Melaraskan Tetapan Mel Anda?

Anggota Banyak Ikan boleh menetapkan had dan memutuskan siapa yang boleh menghubunginya. Begini caranya:

  1. Cari pilihan "Edit Profil" di halaman profil anda.
  2. Pergi ke "Tetapan Mel."
  3. Pilih parameter (jantina, negara, ukuran pesan pertama, usia, lokasi, dan pengguna yang dapat melihat profil).

Anda Ada Surat

Tidak ada perasaan yang lebih baik daripada melihat pemberitahuan mesej baru - terutamanya balasan di POF. Walau bagaimanapun, apabila anda mengetahuinya dan menyedari bahawa mereka tidak mengandungi sesuatu yang unik atau menarik, anda merasa seperti menyerah.

Namun, setelah anda menguasai menulis dan menghantar mesej, temu janji dalam talian tidak akan melelahkan seperti sebelumnya. Adakah anda lebih suka pemesejan atau temu janji sebenarnya? Apakah mesej paling lucu yang pernah anda terima? Beritahu kami di bahagian komen di bawah!