Cara menjalankan Mac OS X di Windows 10 dengan VMware Unlocker

VMware Unlocker adalah program yang membolehkan anda memasang Mac OS X ke komputer mana pun menggunakan VMWare atau VirtualBox untuk membuat Hackintosh. Sekiranya anda ingin bermain-main dengan Mac OS X tetapi tidak mahu membayar premium untuk perkakasan, inilah cara untuk melakukannya. Anda boleh memasang dan menggunakan Mac OS X di banyak komputer berasaskan Intel dan bereksperimen dengan isi hati anda. Tutorial ini akan memandu anda bagaimana menjalankan Mac OS X di Windows 10 dengan VMware Unlocker.

Cara menjalankan Mac OS X di Windows 10 dengan VMware Unlocker

Hackintosh adalah istilah yang popular untuk memasang Mac OS X ke peranti bukan Apple seperti PC biasa. OS akan berfungsi sama seperti pada Apple tetapi dalam mesin maya. Selagi anda mengikuti arahan ini dengan tepat, anda seharusnya tidak melihat perbezaan dari segi kegunaan dan kegunaan antara Mac asli dan Hackintosh.

Anda memerlukan komputer berasaskan Intel yang menjalankan Windows 10. Anda memerlukan virtualisasi yang diaktifkan dalam UEFI / BIOS anda, salinan VMware Unlocker, 7-Zip dan Mac OS X untuk VMware. Terdapat banyak sumber Mac OS X dan saya hanya memautkannya ke satu. Sekiranya anda ingin menggunakan yang lain, asalkan serasi dengan persediaan VMware dan Hackintosh, anda semua bagus. Versi Mac OS X ini adalah Yosemite dan dilengkapi dengan fail VMware OS X untuk digunakan dengan VMware Unlocker.

Menyiapkan semuanya

Sekiranya anda mempunyai PC Intel dan memuat turun fail di atas, kita boleh memulakannya. Muat turun Mac OS X sekitar 6GB jadi jika anda belum mendapatkannya, anda mungkin ingin memulakan muat turun lebih awal.

Setelah anda bersedia, sudah tiba masanya untuk memulakannya.

  1. Nyalakan semula komputer anda dan muatkan ke UEFI / BIOS. Tekan Padam apabila papan kekunci anda menyala untuk mengaksesnya.
  2. Navigasi ke mana sahaja Virtualisasi berada dalam BIOS anda dan aktifkan. Pengilang yang berbeza meletakkannya di tempat yang berbeza jadi terokai untuk mencari milik anda.
  3. Boot ke Windows setelah diaktifkan.
  4. Pasang Stesen Kerja VMware dari sini.
  5. Pasang 7-Zip atau alat pengarkiban percuma yang lain jika anda belum memilikinya.
  6. Muat turun VMware Unlocker, ekstraknya di suatu tempat dan pasangkannya. Ia akan menambal VMware Workstation sehingga akan memuatkan Mac OS X.
  7. Buka folder Mac OS X anda dan jalankan win-install.cmd dan win-update-tools.cmd sebagai pentadbir.
  8. Buka Stesen Kerja VMware dan pilih Buka Mesin Maya.
  9. Pilih fail Mac OS X VMX yang anda muat turun dan buka.
  10. Pilih Edit tetapan mesin maya di dalam VMware Workstation.
  11. Pilih Pilihan dan Versi dan tetapkan ke Mac OS X 10.7.
  12. Tukar pilihan lain yang anda anggap sesuai seperti memori, ruang cakera dan sebagainya.
  13. Pilih Kuasa dan Mulakan Tetamu apabila anda sudah bersedia.
  14. Ikuti wizard pemasangan Mac OS X yang akan muncul. Ia mengambil masa beberapa minit tetapi sangat bagus.
  15. Kembali ke VMware Workstation dan pilih Tetapan.
  16. Navigasi ke CD / DVD dan semak fail darwin.iso dari dalam folder Mac OS X yang anda muat turun.
  17. Tandakan kotak di sebelah Bersambung di bahagian atas.
  18. Kembali ke Mac OS X dan anda akan melihat pop timbul untuk Alat VMware. Sekiranya tidak, but semula VM.
  19. Pasang Alat VMware apabila diminta dan but semula.
  20. Kembali ke VMware Workstation dan pilih Tetapan.
  21. Navigasi ke CD / DVD dan semak fail BeamOff.iso dari dalam folder Mac OS X.
  22. Di Mac OS X arahkan ke Pilihan Sistem dan Pengguna dan Kumpulan.
  23. Pilih akaun anda dan kemudian Log masuk Item.
  24. Pilih ikon ‘+’ kecil di sebelah kiri dan pilih BeamOff.
  25. But semula jika diminta.

Hackintosh anda kini harus berfungsi sepenuhnya. Bergantung pada fail apa yang telah dimuat sebagai sumber Mac OS X, anda mungkin menjalankan Yosemite atau El Capitan. Sekiranya artikel ini telah diterbitkan untuk sementara waktu, mungkin artikel lain sepenuhnya. Sekiranya anda diminta oleh OS X untuk melakukan kemas kini, adalah selamat untuk melakukannya. Semasa saya memasang Mac OS X menggunakan kaedah ini, saya diminta untuk menaik taraf ke El Capitan. Ia memerlukan sedikit masa tetapi dipasang dan berfungsi tanpa masalah.

BeamOff adalah pilihan dan berfungsi terutamanya untuk meningkatkan prestasi laman web. Sekiranya anda menjalankan PC dengan spesifikasi tinggi, anda mungkin tidak perlu memasangnya tetapi jika anda melihat perlambatan dalam prestasi Hackintosh anda, pasang dan lihat apakah itu memberi perbezaan.

Kaedah ini tidak betul-betul sah jadi anda harus menggunakan pertimbangan anda sendiri untuk membuat atau tidak membina Hackintosh anda sendiri. TechJunkie tidak mengesyorkan atau memaafkannya tetapi pengetahuan percuma untuk semua orang dan jika anda akan melakukannya, anda juga boleh melakukannya dengan betul.

Itu sahaja yang ada untuk menjalankan Mac OS X di Windows 10 dengan VMware Unlocker. Sudahkah anda mencubanya? Ada masalah? Ceritakan pengalaman anda di bawah.