Cara Menyiarkan Video Lebih Panjang Di Instagram

Instagram telah semakin popular sejak debutnya pada tahun 2010 dan telah menjadi salah satu platform media sosial yang paling popular di dunia. Pengguna cenderung menyukai fokus Instagram untuk berkomunikasi melalui gambar dan video. Belum lagi aplikasi ini dioptimumkan dengan sempurna untuk peranti mudah alih, menjadikannya platform media sosial yang sempurna untuk zaman teknologi masa kini. Tidak pernah lebih mudah mengambil dan berkongsi foto berkualiti tinggi.

Instagram secara beransur-ansur menambahkan ciri tambahan kerana pengguna menuntut lebih banyak cara untuk berkomunikasi dengan rakan dan pengikut. Walau bagaimanapun, Instagram terus meletakkan batasan pada fungsi yang sama, yang memerlukan pengguna melompat melalui gelung untuk mencapai tujuan mereka.

Panjangnya Video Instagram

Dengan munculnya video Instagram, pengguna dapat mengambil video, membagikannya di akaun mereka atau melalui pesanan langsung, dan mengirimnya ke Kisah mereka. Walau bagaimanapun, video ini hadir dengan had masa.

  • Pengguna boleh menyiarkan video antara 3 saat dan satu minit ke suapan Instagram mereka.
  • Cerita Instagram (video yang lebih kekal yang muncul di profil anda) boleh bertahan selama 15 saat.
  • Video Langsung dan video "IGTV" boleh bertahan sehingga 60 minit.
  • Kekili boleh bertahan selama 15 atau 30 saat.

Sudah tentu, ini boleh menjengkelkan apabila anda ingin berkongsi sesuatu yang tidak sesuai dengan kekangan masa ini.

Oleh itu, bagaimana anda menggunakan fungsi terhad Instagram untuk menyiarkan video yang lebih panjang? Terdapat beberapa kaedah untuk memasang video anda yang lebih panjang di Instagram tempat mereka berada!

Tanpa membuang masa lagi, mari kita lihat cara menyiarkan video yang lebih panjang di Instagram.

Kaedah Satu: Beberapa Klip

Cara paling mudah untuk mengatasi ini adalah dengan hanya menyiarkan video anda secara bertahap.

Pilih pilihan ‘Select Multiple’.

Katakan anda mempunyai video 1 minit yang ingin anda tambahkan ke kisah Instagram anda, tetapi tidak boleh kerana cerita Instagram hanya membolehkan anda menyiarkan video 15 saat.

Apabila anda memilih video itu untuk dikongsi, video akan dipotong secara automatik hingga 15 saat pertama. Sekiranya anda tidak mahu membuang video anda, anda perlu melakukan sedikit penyuntingan anda sendiri sebelum memuat naiknya ke Stories.

Gunakan ciri penyuntingan video telefon anda untuk memangkas video menjadi kenaikan 15 saat. Tidak lama lagi, video 1 minit anda akan dipotong menjadi empat klip 15 saat, yang boleh anda muat naik ke Instagram dengan mudah.

Seterusnya, inilah masanya untuk berkongsi siri klip tersebut di Instagram. Lakukan ini dengan cara lama dan bukannya terus ke Stories untuk memastikan klip berada dalam urutan yang betul. Inilah cara menghantar klip ke Instagram:

  1. Ketik ‘+’ untuk menambahkan gambar dan video dari rol kamera anda.

  2. Ketuk pilihan untuk menambahkan beberapa bahagian kandungan bersama-sama.

  3. Pilih klip yang anda mahu mengikut urutan.

  4. Ketik Seterusnya.

  5. Edit klip mengikut pilihan anda.
  6. Ketik Seterusnya.

  7. Tambahkan kapsyen dan lokasi.

  8. Ketik Berkongsi.

Ini akan berkongsi video ke suapan Instagram biasa anda dan dari situ ia dapat dikongsi ke Kisah anda. Ini mungkin kelihatan tidak perlu kerana suapan anda dapat menghantar siaran penuh, tetapi tidak ada cara untuk mengedit dan menyatukan klip video jika anda memotong suapan dan berkongsi terus ke Kisah anda.

Apabila seseorang pergi untuk melihat Kisah anda, mereka akan melihatnya berjalan mengikut urutan yang anda siarkan. Ia tidak akan sempurna, tetapi akan dekat dengan naratif yang anda mahukan. Anda juga boleh menyusun semula urutan klip jika anda ingin melakukan penyuntingan video Instagram yang tidak pantas.

Kaedah Kedua: Gunakan Aplikasi

Adakah kaedah di atas terdengar agak menakutkan dan membebankan? Sekiranya ada, terdapat beberapa aplikasi di pasaran yang akan melakukan perkara yang sama, hanya menjadikannya lebih mudah bagi anda.

Terus untuk Instagram untuk iPhone

Sekiranya anda pengguna iPhone, pertimbangkan untuk mengeluarkan $ 7,99 untuk Continual untuk Instagram. Aplikasi ini secara automatik memangkas video anda yang lebih panjang menjadi tambahan 15 saat untuk berkongsi ke Kisah anda. Anda kemudian boleh memuat naik klip bersama atau secara individu.

Sekiranya anda mencari cara untuk memotong dan memuat naik video panjang ke Instagram dengan mudah, ini tidak akan menjadi lebih mudah daripada ini.

StorySplitter untuk iPhone

Mungkin $ 7,99 terlalu banyak sehingga anda dapat berkongsi beberapa video yang lebih panjang. Sekiranya anda tidak dapat membenarkan harga untuk aplikasi sebelumnya, StorySplitter adalah percuma untuk pengguna iOS (.99 untuk versi premium). Ia melakukan perkara yang sama, membagi video menjadi klip 15 saat.

Namun, tidak seperti Continual for Instagram, ia tidak membenarkan anda menyiarkan video dalam format lanskap, dan melainkan jika anda menggunakan versi premium, ia akan memberi tanda pada gambar anda. Namun, untuk aplikasi percuma, ia harus menyelesaikan tugasnya.

CutStory untuk iPhone

Akhirnya, terdapat CutStory untuk iOS. Ini sangat mirip dengan Story Splitter, hanya tidak disediakan hanya untuk Instagram. CutStory membolehkan anda menyiapkan dan menghantar video ke Facebook dan WhatsApp. Dengan CutStory, anda boleh memotong video anda secara automatik ke klip ukuran yang betul untuk aplikasi pilihan anda atau memotongnya dengan panjang yang anda mahukan.

Pemotong Cerita - Android

Bukan pengguna iPhone? Tidak menjadi masalah. Terdapat banyak aplikasi serupa untuk Android yang memudahkan pemangkasan video anda untuk Instagram.

Story Cutter adalah aplikasi popular yang membolehkan anda memotong video ke klip panjang yang anda mahukan. Pada dasarnya, anda menentukan panjang segmen dan aplikasi memotong video untuk anda. Ini menjadikannya ideal untuk lebih banyak platform media sosial daripada hanya Instagram, kerana semuanya mempunyai batasan panjang mereka sendiri.

Kaedah Ketiga: Langsung

Satu kelemahan utama dari dua kaedah yang disebutkan di atas ialah video anda tidak lancar. Walaupun Cerita Instagram akan memainkannya mengikut urutan secara automatik, namun Cerita Instagram akan kelihatan seperti tersentak di mana satu klip berakhir dan yang lain bermula. Sekiranya anda mahu video anda menjadi utuh, maka cuba buat secara langsung terlebih dahulu.

Video langsung Instagram boleh berdurasi hingga satu jam. Dan dengan kemas kini baru-baru ini, mereka dapat disiarkan ke Kisah anda di mana mereka dapat dilihat selama 24 jam. Sudah tentu, ini tidak akan membolehkan anda menyiarkan video ke koleksi Instagram biasa anda. Ia hanya boleh dikongsi ke Stories setelah selesai. Walau bagaimanapun, lebih baik daripada apa-apa, dan anda boleh menyimpannya ke telefon atau desktop anda untuk diedit kemudian.

Sekiranya anda mempunyai aplikasi IGTV (tersedia secara percuma di App Store dan Google Play Store) anda boleh membuat video 60 minit yang hebat. Perlu diingat, umpan berita anda hanya akan menunjukkan pratonton pendek video IGTV anda.

Kaedah Keempat: Kekili Instagram

Pada bulan Ogos 2020, Instagram memperkenalkan pilihan baru untuk memuat naik video yang disebut Reels. Gulungan berbeza dari video biasa dengan cara berikut:

  • Gulungan boleh diedit dengan lebih mendalam di aplikasi Instagram; ia membolehkan anda menggunakan peralihan dan menambah muzik.
  • Mereka boleh didapati di tab berasingan mereka sendiri dengan halaman pengguna, dan halaman penjelajahan.
  • Gulungan akan memainkan video seterusnya secara automatik setelah video semasa selesai dimainkan.

Memuat naik video anda sebagai gulungan adalah pilihan yang bagus jika anda cuba menyiarkan video sepanjang 15 hingga 30 saat. Menjadi ciri baru, Instagram nampaknya mendorong pengguna untuk menggunakan fungsi Reels, sehingga lebih mudah bagi video untuk mendapatkan daya tarikan berbanding yang nyata sebagai catatan cerita / halaman biasa.

Bolehkah saya meletakkan pautan ke video saya?

Semasa anda membuat siaran, anda selalu boleh mengatakan u0022 * Pautan di Biou0022 dan mengarahkan orang ke saluran YouTube, laman web anda, atau di mana sahaja video anda dikongsi. Instagram tidak ure3ca href = u0022 // social.techjunkie.com / instagram-stories-add-link / u0022u003memudahkan anda menambah pautan u003c / au003 terima kasih kepada protokol penyekat spam mereka.

Pemikiran Akhir

Instagram sangat popular dengan alasan - ia adalah platform yang bagus untuk mengambil dan berkongsi foto dan video dengan pengikut anda. Walau bagaimanapun, apabila anda ingin memuat naik video lebih dari satu minit, sekatan masa Instagram boleh mengecewakan.

Sekiranya anda benar-benar perlu memuatkan video anda di suapan Instagram anda, yang terbaik adalah meluangkan masa dan menjadikannya sebagai kesan yang mungkin. Mengemas video yang menarik, berkualiti tinggi, dan menarik dalam 15 saat tidaklah mudah, tetapi itu pasti boleh dilakukan.