Cara Membaca Log di Kalangan Kita

Salah satu cara Crewmates dapat menangkap Penyamar di Antara Kita ialah membaca log. Ciri ini hanya terdapat di MIRA HQ. Log akan menunjukkan siapa yang melewati sensor apa dan memberikan lokasi pemain.

Cara Membaca Log di Kalangan Kita

Sekiranya anda baru menggunakan ciri membaca log, jangan cari lagi. Kami akan membimbing anda melalui langkah-langkah dan memberikan beberapa maklumat penting. Anda juga mungkin mendapat jawapan bagi beberapa soalan yang sering diajukan.

Apakah Log Pintu di Antara Kita?

Door Door, atau Doorlog seperti yang dieja dalam permainan, adalah kemampuan yang tersedia untuk semua pemain, termasuk Crewmates, Penipu, dan Ghosts yang masih hidup. Fungsi utama Doorlog adalah untuk mencari pemain lain dan mengesan langkah mereka.

Doorlog hanya terdapat di peta MIRA HQ. Apabila pemain melepasi salah satu daripada tiga sensor di peta, ia akan dirakam. Apabila pemain pergi ke ruangan Komunikasi, mereka dapat mengakses log dan mengetahui siapa yang pergi ke mana.

Ketiga-tiga sensor itu terletak di bahagian peta yang berlainan. Terdapat masing-masing di hujung utara, barat daya, dan tenggara dari trotoar tengah. Mereka berkelip biru, hijau, dan oren apabila diaktifkan.

Apabila pemain berjalan di atas sensor, ia akan memicu lampu. Walaupun pemain berdiri dengan tenang, lampu akan berkelip. Oleh itu, berdiri tidak akan membiarkan sesiapa pun melarikan diri dari Doorlog.

Untuk setiap pemain, sensor mempunyai cooldown lima saat sebelum mencatatnya semula. Sensor yang sama akan mencatat setiap pemain selepas tempoh cooldown.

Doorlog tidak terhad. Ia hanya menyimpan 20 log terkini. Log tertua akan dihapuskan dan yang terbaru akan menggantikannya.

Comm Sabotaged akan menghapus semua entri setelah Sabotage diselesaikan. Ini akan menghapus bukti perjalanan oleh Penipu dan menimbulkan kekeliruan lagi.

Akses Log Pintu Menggunakan Bilik Komunikasi

Untuk mengakses Doorlog, anda perlu mengunjungi ruangan Komunikasi. Pastikan anda tidak terbunuh ke sana. Sekiranya Komersial Sabotaged diselesaikan, anda mungkin tidak menemui apa-apa di dalam bilik.

Berikut adalah langkah-langkah untuk menggunakan kemampuan Doorlog:

  1. Perjalanan ke bilik Komunikasi dengan selamat.

  2. Dekati monitor yang terletak di bahagian kanan atas bilik.

  3. Pilih pilihan "Doorlog" di bahagian bawah skrin.

  4. Baca entri.

  5. Fikirkan kemungkinan dan mungkin mengadakan mesyuarat.

Log dikemas kini dalam masa nyata, jadi anda dapat mengesan sesiapa sahaja yang melewati sensor pada masa yang sama. Ini juga dapat membantu anda mencari Penipu.

Masalahnya ialah semasa anda melihat log, anda tidak akan dapat melihat Penyamar menyelinap ke arah anda. Anda mesti berhati-hati dan memeriksa persekitaran anda secara berkala. Jangan terlalu lama di skrin

Strategi Menggunakan Keupayaan Pintu di antara Kita

Oleh kerana semua pemain dapat membaca log dalam Komunikasi, komuniti telah mengembangkan beberapa strategi terbaik. Ini baik untuk Crewmates dan Ghosts atau Impostor.

Sekiranya anda seorang Crewmate atau Ghost, anda boleh menggunakan log untuk mengetahui siapa Impostor. Contohnya, penipu cenderung banyak melampiaskan. Sekiranya mereka berada di tempat yang tidak dilog masuk ke monitor, maka anda boleh yakin bahawa mereka adalah Penyamar.

Entri log adalah alat yang sempurna untuk memeriksa pemain yang mencurigakan. Sekiranya pemain melepasi pemain lain dan meninggal pada pertemuan berikutnya, anda harus berjaga-jaga. Pemain kedua yang disebut mungkin penyamar.

Begitu juga, jika pemain melewati pemain lain beberapa kali dan yang terakhir didapati mati, mereka mungkin juga penyamar. Anda harus bertanya kepada mereka dan melihat apakah ada orang lain yang dapat menjaminnya.

Sekiranya pemain pergi ke kawasan Utara peta dengan orang lain dan didapati mati, pemain yang menemani mereka kemungkinan besar adalah seorang Penipu.

Penipu, sebaliknya, boleh membingkai Crewmates. Sekiranya diperlukan, mereka boleh menghapus entri log.

Soalan Lazim

Berikut adalah beberapa soalan umum mengenai kemampuan Doorlog:

Berapa banyak pintu masuk yang disimpan oleh sensor?

Sensor akan menyimpan sehingga 20 penyertaan. Mereka boleh berasal dari orang yang sama melewati bolak-balik sensor yang sama setelah cooldown. Setelah log mencapai 20, entri terbaru akan dihapuskan.

Log juga akan dipadam tanpa mengira nombornya jika seorang Penipu menggunakan Komot Disabot. Ini akan menyegarkan senarai. Sensor akan mula memasukkan pemain semula.

Sensor Antara Kita Yang Mana Yang Dilog?

Terdapat tiga sensor di MIRA HQ. Mereka terletak di kawasan Utara, Barat Daya, dan Tenggara. Melewati sensor ini akan menyebabkan mereka berkelip biru, hijau, atau oren. Ini akan dicatat untuk dilihat oleh mana-mana pemain.

Bolehkah Penipu Menggunakan Keupayaan Pintu Pintu?

Ya mereka boleh. Penipu mampu membaca log dan menggunakan maklumat untuk membingkai orang lain. Sekiranya anda seorang Penipu dan mendapati bahawa log telah melacak tindakan anda, anda boleh memulakan Commot Sabotaged.

Ini akan membersihkan semua log dan memaksa semua orang untuk mula menjejaki semula dengan maklumat baru.

Adakah Sensor di Peta Lain?

Sayangnya, kemampuan Doorlog hanya dapat digunakan di MIRA HQ. Tidak ada peta lain dengan sensor yang dikeluarkan. Mungkin pada masa akan datang, pemaju Among Us, InnerSloth, akan mengeluarkan lebih banyak peta dengan sensor.

Buat masa ini, satu-satunya cara untuk bermain dengan sensor adalah bermain dengan pemain lain di MIRA HQ.

Log Tidak Bohong, Kami Tertangkap Anda!

Log pintu adalah cara yang baik untuk Crewmates menangkap Impostors. Sekarang setelah anda mengetahui cara kerjanya serta beberapa muslihat, anda dapat menangkap kekurangan penipu. Walaupun anda seorang Penipu, anda boleh membalikkan log kepada Crewmates.

Apa jenis kemampuan yang anda fikir harus ditambah? Adakah anda seronok bermain di MIRA HQ? Beritahu kami di bahagian komen di bawah.