Cara Membuat dan Menjawab Panggilan dengan Gema Amazon anda

Amazon benar-benar hadir untuk pengguna dengan barisan Echo-nya. Peranti rumah yang ringkas dan pintar dapat mengawal lampu anda, membuat pesanan Amazon, menjawab soalan, bermain permainan, dan bahkan membuat panggilan telefon. Walaupun agak mudah, peranti ini mampu melakukan banyak perkara.

Cara Membuat dan Menjawab Panggilan dengan Gema Amazon anda

Sekiranya anda mempunyai Amazon Echo dan rakan atau keluarga anda juga memilikinya, atau aplikasi Alexa di telefon pintar mereka, anda boleh membuat panggilan percuma menggunakan kawalan suara terus dari peranti anda.

Sekiranya anda ingin membuat panggilan di luar infrastruktur ini, anda boleh membuat panggilan dari peranti Alexa di A.S., Kanada dan Mexico.

Artikel ini akan menunjukkan kepada anda cara mengkonfigurasi peranti Echo untuk membuat panggilan dan mengajar anda beberapa petua penyelesaian masalah di sepanjang jalan.

Mengkonfigurasi Gema Amazon untuk Panggilan Telefon

Sebelum anda dapat membuat dan menjawab panggilan dengan Amazon Echo, anda perlu mengatur semuanya. Sekiranya peranti Echo anda baru dan anda belum menyiapkannya, anda perlu melakukannya terlebih dahulu. Sudah tentu, anda tidak memerlukan peranti Echo untuk membuat panggilan dari aplikasi. Anda boleh log masuk ke akaun Amazon anda dan ikuti langkah-langkah yang dinyatakan di bawah untuk mengkonfigurasi ciri panggilan.

Berikut adalah langkah-langkah untuk mengkonfigurasi Echo anda untuk membuat dan menerima panggilan telefon:

  1. Muat turun versi terbaru aplikasi Alexa ke telefon pintar anda dan pasangkannya. Sama ada dari aplikasi itu sendiri atau versi baru, iOS dari sini dan Android dari sini.

  2. Ikuti wizard untuk menyiapkannya dan berikan izin untuk mengakses data telefon anda.
  3. Ketik Berkomunikasi di bahagian bawah skrin.

  4. Tambahkan nombor telefon anda dan ketik Teruskan. Kemudian, masukkan kod pengesahan.
  5. Anda kini dapat melihat nombor telefon anda di bawah Berkomunikasi tab.

Membuat panggilan dengan Amazon Echo akan menggunakan data telefon anda tetapi tidak akan menggunakan minit telefon. Sekiranya data Anda hampir habis pada bulan tersebut, ingatlah semasa membuat panggilan dengan Alexa.

Cara Menambah Kenalan ke Alexa

Sekarang anda telah menyediakan peranti dan aplikasi Alexa anda, inilah masanya untuk menambahkan kenalan anda. Sekiranya anda sudah mengkonfigurasi peranti Echo dan ciri panggilan, menambahkan kenalan anda adalah mudah. Ingat bahawa melakukan ini akan membantu anda menggunakan ciri yang diaktifkan suara Alexa untuk membuat panggilan telefon dengan cepat.

Inilah cara menambahkan kenalan telefon anda ke aplikasi Alexa anda:

  1. Buka aplikasi Alexa pada peranti anda dan ketik Berkomunikasi.

  2. Ketik ikon orang di sudut kanan atas.

  3. Ketik Import di bahagian bawah halaman ini.

  4. Alihkan suis Import ke kanan dan berikan kebenaran untuk aplikasi Alexa untuk mengakses kenalan peranti anda.

Sekarang, apabila anda meminta Alexa membuat panggilan telefon, dia akan dapat mengaksesnya menggunakan kenalan anda.

Membuat panggilan dengan Amazon Echo anda

Anda boleh membuat panggilan Alexa ke Alexa atau ‘keluar’ dan menghubungi talian darat atau telefon bimbit.

Anda boleh menggunakan aplikasi Alexa atau Amazon Echo anda. Untuk membuat panggilan dengan Echo, sebut "Alexa, panggil [NAMA]" untuk memanggil seseorang di kenalan telefon anda atau "Alexa, panggil [NOMOR]" untuk mencapai nombor telefon tertentu.

Selagi nama kenalan ada di kenalan telefon anda, Alexa harus memanggil aplikasi Alexa mereka.

Sekiranya anda memanggil pengguna bukan Alexa atau menghubungi nombor, mereka tidak perlu berada dalam kenalan anda. Kamu berkata "Alexa, hubungi [555-555-5555]" atau apa pun nombornya, dan Alexa akan memanggilnya.

Sekiranya anda ingin membuat panggilan dari aplikasi Alexa, pilih Berkomunikasi, kemudian pilih Panggil.

Dari sini, anda akan melihat senarai kenalan. Ketik kenalan yang ingin anda hubungi dan pilih Audio atau Video.

Menjawab Panggilan dengan Gema Amazon Anda

Apabila anda menerima panggilan di Echo, anda juga akan menerima panggilan di aplikasi Alexa anda. Cincin cahaya di Echo akan berubah menjadi hijau, dan Alexa akan memberitahu anda mengenai panggilan tersebut. Untuk menjawab menggunakan Echo, katakan "Alexa menjawab panggilan."

Sekiranya anda ingin menjawab menggunakan aplikasi, jawab telefon anda seperti biasa.

Anda tidak perlu mengambil panggilan sekiranya anda sibuk. Anda boleh mengatakan 'Alexa, abaikan,' dan ia akan melakukannya. Anda perlu membiarkan telefon anda berdering jika anda tidak mahu menjawab dari aplikasinya.

Menghantar Mesej Suara dengan Alexa

Mesej suara adalah satu lagi ciri kemas aplikasi Alexa yang membolehkan anda menghantar mesej audio kepada seseorang. Mesej suara aplikasi Alexa ini seperti mel suara yang dirakam dan boleh berguna untuk kemas kini atau mesej pantas apabila anda tidak mempunyai masa untuk membuat panggilan telefon.

Untuk menghantar mesej suara menggunakan Gema anda, katakan "Alexa, hantar [NAMA] mesej" dan sampaikan mesej anda dengan kuat. Sudah tentu, ini menganggap orang itu ada dalam kenalan anda.

Untuk menghantar mesej suara melalui aplikasi Alexa, buka tetingkap perbualan dan pilih ikon mikrofon biru dan bukannya ikon telefon untuk merakam mesej.

Alexa menerima mesej dengan cara yang sama seperti mendapat panggilan, aplikasi Alexa akan memberi amaran kepada telefon anda, dan Echo anda akan bersinar. Anda boleh mendengar mesej dengan segera atau menyimpannya untuk kemudian.

Amazon Echo dan Alexa dapat melakukan lebih banyak daripada bermain muzik atau memberitahu anda cuaca. Sekiranya anda mengenali orang lain dengan peranti ini, anda boleh bercakap seberapa banyak yang anda suka tanpa dikenakan bayaran sedikit pun. Anda boleh melakukan semua ini dari Amazon Echo atau aplikasi Alexa anda.

Penyelesaian Masalah Panggilan Echo

Anda telah mengikuti langkah-langkah di atas dan meminta Alexa memanggil rakan baik anda. Tetapi, dia tidak bertindak balas. Atau lebih teruk lagi, dia memanggil orang yang salah. Nasib baik, ada beberapa langkah yang boleh anda ambil untuk membetulkan kesilapan Alexa.

Pertama, jika Alexa tidak bertindak balas, pastikan peranti Echo anda disambungkan ke sambungan WiFi yang stabil. Peranti anda memerlukan internet untuk berfungsi. Anda boleh memeriksa peranti lain yang bersambung di rumah anda untuk memastikan bahawa internet anda berfungsi. Tetapi, anda juga boleh membuka aplikasi Alexa dan pergi ke Peranti> [Peranti Gema] dan periksa sambungan WiFi (di bahagian bawah halaman).

Seterusnya, lacak semula langkah-langkah yang diberikan di atas untuk mengatur ciri panggilan. Pastikan nombor telefon anda tepat dan anda tidak diminta untuk mengikuti proses penyediaan sekali lagi.

Sekiranya anda masih menghadapi masalah, kemas kini aplikasi Alexa di telefon anda. Versi aplikasi yang sudah lapuk dapat menimbulkan masalah dengan beberapa ciri Echo anda.

Terakhir, cuba berikan arahan panggilan kepada Alexa sekali lagi. Ada kemungkinan bahawa peranti itu salah faham dengan apa yang anda cuba katakan dan oleh itu tidak bertindak balas dengan betul.

Soalan Lazim

Barisan Amazon Echo sangat membantu dalam dunia digital masa kini sehingga anda mungkin mempunyai lebih banyak soalan. Kami telah menjawab soalan-soalan tersebut di bahagian ini.

Bolehkah Alexa menghubungi 911?

Malangnya tidak. Alexa tidak dapat menghubungi perkhidmatan kecemasan untuk anda. Antara peraturan dan komplikasi keadaan dengan papan suis, peranti ini tidak mampu memanggil 911 secara semula jadi.

Apakah perbezaan antara komunikasi Drop-in dan panggilan Telefon?

Fitur Drop-in berbeza dengan panggilan telefon kerana yang pertama memungkinkan anda menyambung ke peranti Echo yang lain dengan segera, sedangkan panggilan telefon perlu dijawab. Ciri drop-in berguna semasa anda ingin mendaftar masuk seseorang; contohnya, semasa anda jauh dari rumah, anda boleh menggunakan alat Echo di rumah anda untuk memeriksa haiwan kesayangan anda.

Bagaimana saya mengaktifkan ciri Drop-In Alexa?

Sekiranya ciri drop-in menarik bagi anda, maka anda akan terkejut mengetahui bahawa sangat mudah untuk disiapkan.

Buka aplikasi Alexa dan ketik tiga garis mendatar di sudut kanan atas. Dari sini, anda boleh menghidupkan ciri Drop-In. Anda dapat mengatur fitur untuk masuk dari dalam rumah anda, atau anda boleh mengaturnya agar masuk dari mana saja. Sekiranya anda memilih yang terakhir, ia hanya akan membenarkan kenalan tertentu jatuh pada peranti Alexa anda.

Setelah dihidupkan, pergi ke ikon Komunikasi di bahagian bawah aplikasi Alexa dan alihkan ‘Benarkan Drop In’ ke posisi aktif. Sekarang, anda boleh menggunakan aplikasi Alexa di telefon anda untuk memanggil peranti Alexa anda.

Adakah anda mempunyai petua dan trik untuk membuat dan menerima panggilan telefon dengan Amazon Echo anda? Sekiranya ada, sila tinggalkan komen di bawah!