Cara Merakam Aliran Langsung di Komputer (2021)

Aliran langsung, serupa dengan TV tradisional. Ini bermaksud, paling tidak, anda tidak dapat menontonnya semula setelah tamat. Namun, jika anda mempunyai program rakaman desktop, anda dapat merakam aliran langsung dengan mudah dan menontonnya semula nanti. Teruskan membaca untuk mengulas beberapa program perakam skrin terbaik di luar sana.

Cara Merakam Aliran Langsung di Komputer (2021)

Penafian

Sebelum kita menyelami lebih mendalam, perlu disebutkan bahawa adalah menyalahi undang-undang untuk menerbitkan semula dan menyiarkan semula strim langsung orang lain sebagai saluran anda sendiri di kebanyakan wilayah di dunia. Itu bukan sesuatu yang kami dukung atau galakkan di TechJunkie. Pastikan membaca undang-undang hak cipta dan peraturan pembuatan semula video di kota, negara bagian, atau negara Anda

Dalam artikel ini, kami akan menunjukkan kepada anda cara merakam sesuatu untuk kegunaan peribadi anda, i. e. untuk menonton kemudian atau belajar untuk tujuan pendidikan. Dengan penafian tidak dapat dilupakan, mari kita mulakan.

Mengapa Menangkap Aliran Langsung Anda Sendiri

Walaupun menangkap aliran orang lain tidak digalakkan, menangkap aliran anda sendiri lebih daripada yang disyorkan. Sekiranya anda merakam aliran anda sendiri, anda dapat menyemaknya dan mengkaji permainan, prestasi, atau pertuturan anda. Anda juga dapat melihat di mana anda membuat kesilapan teknikal. Merakam aliran anda sendiri sangat penting bagi pencipta kandungan, kerana anda memerlukan sumber klip untuk YouTube dan media sosial yang lain.

Mengapa Menangkap Aliran Langsung Anda Sendiri

Selain itu, anda boleh menggunakan program penyuntingan video dan mengedit aliran anda. Adobe Premiere Pro, Cyber ‚Äč‚ÄčLink Power Director, dan Apple iMovie adalah antara pilihan yang paling popular.

Ini sangat berguna ketika anda berusaha meningkatkan permainan, baik sebagai pemain / pemain / pembesar suara dan pencipta kandungan. Pertimbangkan untuk menambahkan salah satu alat berguna ini ke gudang senjata anda.

Sediakan Skrin

Sebelum memasang program rakaman skrin, anda harus mematikan screen saver di komputer anda.

Sekiranya anda menggunakan PC Windows, anda harus mengklik kanan pada Desktop dan memilih pilihan Peribadikan. Seterusnya, klik pada tab Lock Screen di menu di sebelah kiri. Klik pada butang Tetapan Penjimat Skrin pada halaman Kunci Skrin. Pilih Tiada di menu lungsur Penjimat Skrin. Kembali ke halaman Skrin Kunci. Pilih Jangan turun dalam menu lungsur Skrin dan Tidur.

Pada macOS X, anda harus mengklik logo Apple di sudut kiri atas skrin. Pilih Keutamaan Sistem. Seterusnya, klik pada ikon Desktop & Screensaver. Apabila tetingkap Desktop & Screensaver terbuka, anda harus mengklik tab Screensaver. Seret slaid Screensaver ke Never.

Program Rakaman Siaran Langsung

Terdapat banyak program yang dapat merakam layar anda, oleh itu membolehkan anda merakam aliran langsung yang anda tonton. Perlu diingat bahawa pengekodan semula video yang sudah dikodkan (pengunggah telah mengekodkan video sebelum mengeposkan) akan menghasilkan kualiti yang berkurang. Juga, program rakaman skrin mungkin memberi tekanan tambahan pada kad grafik dan CPU anda jika Anda merekam dalam resolusi tinggi. Dengan begitu, mari kita lihat program terbaik untuk merakam aliran langsung.

Aplikasi Xbox

Pilihan ini dikhaskan untuk pengguna Windows 10. Ini adalah aplikasi asli yang dibuat terutamanya untuk merakam video permainan bermain di komputer anda. Oleh kerana ia dapat merakam skrin anda, anda juga dapat menggunakannya untuk menangkap siaran langsung orang lain.

Aplikasi Xbox

Anda dapat mengaktifkan fitur tangkapan layar aplikasi dengan menekan kekunci Win dan G pada papan kekunci. Apabila menu tangkapan skrin dibuka, anda akan dapat mengatur peranti audio pilihan anda dan kelantangan suara. Sekiranya anda mengklik ikon Tetapan di sudut kanan atas, anda akan dapat menyesuaikan pilihan tambahan.

Camstudio

Camstudio adalah program rakaman skrin percuma. Oleh itu, ia adalah alat yang agak sederhana dan ringan. Namun, ia dapat merakam apa sahaja yang ada di skrin anda, termasuk siaran langsung. Yang terbaik ialah ia menyokong rakaman wilayah, yang bermaksud dapat merakam hanya sebahagian dari skrin.

Camstudio

Program ini membolehkan anda memilih resolusi rakaman, laju bingkai, dan tingkat kelantangan suara. Namun, ia tidak mempunyai beberapa fitur canggih, seperti kemampuan untuk mengedit rakaman video dalam waktu nyata. Anda juga boleh memesan Camstudio untuk merakam kamera anda, menjadikannya salah satu program paling serba boleh di bahagian percuma. Akhirnya, ia mempunyai antara muka pengguna yang agak ketinggalan zaman dan hanya akan berfungsi dengan Windows.

Camtasia

Camtasia adalah program berbayar. Namun, ia disertakan dengan percubaan percuma. Selain rakaman skrin asas, aplikasi ini menawarkan beberapa pilihan yang cukup maju. Anda boleh menambahkan kesan yang sudah dibuat, klip audio dan muzik, anotasi dan tajuk, dan banyak lagi. Anda juga dapat menyorot dan mengezum masuk dan memperkecil. Peralihan pemandangan juga tersedia.

Camtasia

Aplikasi ini juga dapat digandakan sebagai program penyuntingan video, walaupun tidak sekuat Adobe Premiere Pro atau Apple iMovie. Akhirnya, anda boleh menggunakannya untuk merakam video anda sendiri yang ingin anda streaming.

Camtasia tersedia untuk Windows dan Mac. Tidak ada versi Linux rasmi. Aplikasi ini berharga sekitar $ 60. Bundel ini merangkumi sijil Camtasia, sokongan keutamaan, dan salinan Camtasia 2020 yang dijamin.

BB Flashback Express

BB Flashback Express adalah alat khusus Windows. Ini adalah aplikasi yang lengkap, dapat memberikan aplikasi teratas yang baik untuk wang mereka. Ia menawarkan semua pilihan dan ciri asas yang mungkin diperlukan oleh pengguna kasual. Terdapat rakaman serantau dan juga pilihan skrin penuh. Anda boleh merakam audio dengan mikrofon atau menambahkannya dari komputer.

BB Flashback Pro

Pemangkasan dan pemangkasan hanya tersedia dalam versi berbayar. Versi berbayar juga menawarkan kemampuan untuk memuat naik rakaman anda ke YouTube dan laman web serupa. AVI dan Flash adalah satu-satunya format yang tersedia di mana anda boleh merakam. Lesen rumah berharga $ 39 manakala lesen perniagaan berharga $ 69.

AceThinker Screen Grabber Pro

AceThinker Screen Grabber Pro tersedia untuk Windows dan Mac. Ini adalah aplikasi berbayar, walaupun mempunyai percubaan percuma. Aplikasi ini membolehkan rakaman skrin penuh dan rantau. Anda boleh mengedit video selepas itu dan menambah kesan grafik dan audio. Anda juga dapat menambahkan muzik dari komputer, menambah teks dan tanda air, serta merakam terus dari kamera web.

Acethinker Screen Grabber Pro

Aplikasi ini mempunyai kelebihan yang ketara berbanding dengan beberapa program rakaman skrin lain; ini membolehkan anda menjadualkan waktu untuk merakam layar anda di masa depan. Contohnya, anda boleh merakam aliran pita kegemaran anda semasa anda sibuk dan jauh dari komputer. Lesen satu tahun berharga $ 39.95, sementara lesen seumur hidup akan dikenakan biaya tambahan $ 20. Lesen keluarga seumur hidup adalah $ 109.95

Rakam Sekarang, Tonton Nanti

Dengan program rakaman desktop, anda tidak perlu bimbang kehilangan butiran dalam aliran lagi. Anda juga dapat merakam pita kegemaran anda semasa anda berada dan menontonnya mengikut keselesaan anda.

Adakah anda menggunakan aplikasi rakaman desktop untuk menangkap aliran langsung? Sekiranya ya, yang mana satu? Adakah anda pernah menggunakan aplikasi dalam senarai kami? Beri kami dua sen anda di ruangan komen di bawah.