Cara Merakam Filem dari Comcast DVR ke DVD

DVD mungkin format yang hampir mati, tetapi anda juga dapat mencari mereka yang lebih suka salinan fizikal daripada simpanan digital. Lebih penting lagi, DVR menggunakan cakera keras, yang saiznya terhad. Untuk merakam lebih banyak bahan, anda mesti memadamkan apa yang ada di cakera atau memindahkannya ke media lain.

Cara Merakam Filem dari Comcast DVR ke DVD

Oleh itu, rakaman filem dari DVR ke DVD sangat mungkin. Sebenarnya, terdapat banyak cara untuk mendekati perkara ini.

Perakam DVD

Menggunakan perakam DVD pasti salah satu kaedah termudah dan termudah untuk memindahkan rakaman DVR ke DVD. Perakam DVD boleh disambungkan ke DVR, set TV, atau komponen lain yang mempunyai input audio / video yang betul. Anda akan menggunakan satu set kabel AV untuk menyambungkan output audio dan video (AV) DVR anda pada input AV perakam DVD anda.

Dan kemudian anda akan menggunakan satu lagi kabel AV untuk menyambungkan output AV perakam DVD ke input AV TV anda. Apabila disiapkan seperti ini, anda boleh menghidupkan TV anda, mengatur input ke yang sesuai dengan perakam DVD, dan memantau rakaman dari DVR ke DVD.

Perakam DVD

Rakaman Video

Kaedah lain yang menarik untuk merakam filem dan video dari DVR ke DVD adalah dengan menggunakan komputer anda. Adalah mudah untuk menganggap bahawa komputer dapat melakukan ini, walaupun perkara-perkara cenderung menjadi sedikit rumit. Pertama sekali, anda perlu mempunyai pembakar DVD di komputer anda. Kedua, untuk menggunakan kaedah tangkapan video, anda memerlukan aplikasi tangkapan video (mis. Windows Live Movie Maker). Yang paling penting, anda akan memerlukan kad rakaman video.

Kad ini digunakan untuk menyesuaikan isyarat audio dan video dari DVR anda ke komputer. Walaupun kebanyakan komputer dilengkapi dengan kad tangkapan video, anda mungkin harus memeriksa apakah komputer anda sebelum meneruskan kaedah ini. Sekiranya komputer anda tidak mempunyai kad rakaman video, anda boleh membeli kad rakaman video luaran yang menghubungkan melalui USB. Pada dasarnya, kad tangkapan video mengambil isyarat output audio dan video dan menukarnya menjadi sesuatu yang difahami oleh PC.

TiVo DVR

Kaedah perakam DVD dari atas mungkin mudah dan ringkas, tetapi kaedah TiVo DVR pasti yang paling mudah dan yang paling sederhana. Ini kerana peranti TiVo DVR mempunyai perisian TiVo Desktop, yang memudahkan untuk memindahkan kandungan dari DVR ke PC anda. Walau bagaimanapun, ini menganggap bahawa DVR anda adalah TiVo. Ia tidak berlaku sebaliknya.

Pertama, mulakan perisian TiVo Desktop dan anda harus mencari Pilih Rakaman untuk Dipindahkan butang. Setelah menekan ini, anda akan melihat dua senarai: Bermain sekarang dan Rancangan Saya. Yang pertama memaparkan bahan yang telah anda pindahkan ke PC dan yang kedua menunjukkan filem dan rancangan yang telah anda rakam di TiVo anda. Pilih setiap rancangan yang ingin anda rakam ke DVD dengan mengklik kotak centang dan klik Mulakan Pemindahan setelah anda selesai memilihnya. Sekarang, gunakan Roxio Creator atau Roxio Toast untuk membakar rakaman ke DVD.

Salinan-Perlindungan

Sebilangan atau semua kaedah ini mungkin tidak membenarkan anda memindahkan rakaman yang dilindungi salinan ke DVD. Ini termasuk filem dan tayangan di Showtime, HBO, perkhidmatan atas permintaan, dan bahkan beberapa saluran bukan premium. Sekiranya anda cuba memindahkannya ke PC atau DVD, kemungkinan anda akan menerima mesej ralat.

Program yang akan menghalang anda daripada memindahkan rakaman ke DVD / PC dapat melakukan ini berkat penyulitan. Tujuannya di sini adalah untuk menghentikan penyalinan tanpa izin dan penyebaran video dan rakaman yang dilindungi hak cipta secara tidak sah. Perakam DVD yang mematuhi CSS dan Macrovision mengesan isyarat yang dienkripsi ini dan akan menghalang anda daripada meneruskan rakaman. Teknologi yang mengatasi perlindungan salinan ini ada tetapi tidak sah di kebanyakan negara.

Petua

Untuk mengakhiri catatan yang selamat, berikut adalah beberapa petua. Untuk mengelakkan masalah dan masalah semasa merakam dari DVR ke DVD, perhatikan yang berikut.

Salinan-Perlindungan

  1. Gunakan kabel berkualiti! Kualiti kabel dianggap remeh, walaupun sangat penting untuk memindahkan audio dan video berkualiti tinggi. Juga, jenis input AV perakam DVD anda dan jenis output AV DVR anda harus sepadan (HDMI, RCA komposit, komponen, DVI, dll.).
  2. Gunakan format DVD yang disokong oleh perakam DVD anda. Ini penting kerana ia akan membantu anda mengelakkan daripada mengulangi keseluruhan proses.
  3. Gunakan kelajuan rakaman 1 jam atau 2 jam, kecuali anda merakam video yang tidak ingin anda simpan.
  4. Selesaikan DVD anda untuk main semula pada peranti DVD lain. Jika tidak, ia mungkin tidak berfungsi.

Adakah anda pernah merakam DVD dari DVR anda? Kaedah apa yang anda gunakan atau gunakan? Mungkin anda mengetahui kaedah lain yang tidak diliputi di atas? Tekan bahagian komen di bawah dengan soalan dan fikiran anda.