Cara Mengeluarkan Foto dari Echo Show

Pada asalnya, peranti Echo hanya bertujuan untuk menampilkan kawalan audio, yang membolehkan anda, pengguna, untuk mengarahkan Alexa melakukan apa sahaja yang anda mahukan. Itu sehingga pengenalan Echo Show, yang dapat anda gambarkan sebagai versi tablet Amazon Echo.

Cara Mengeluarkan Foto dari Echo Show

Mengapa Echo Show?

Dengan peranti Echo, Amazon dengan jelas bertujuan untuk memfokuskan perintah audio untuk mengendalikan rumah pintar anda. Perintah ini berfungsi dengan sempurna dan menunjukkan bahawa anda tidak memerlukan skrin untuk kemudahan penggunaan. Walau bagaimanapun, dengan pengeluaran produk rumah pintar seperti Ring Doorbell dan Wyze Cam, ia memerlukan sokongan visual.

Oleh itu, Echo Show dilahirkan. Dengan Echo Show, pengguna dapat memperoleh akses ke peralatan pengawasan mereka dan juga menyesuaikan pengalaman video audio penuh.

pertunjukan gema

Latar Belakang Skrin Utama

Seperti mana-mana peranti skrin sentuh, anda boleh menetapkan latar belakang baru untuk Echo Show anda. Sebenarnya, anda boleh memperibadikan keseluruhan pengalaman visual di layar dengan tahap yang lebih besar daripada yang anda fikirkan.

  1. Untuk mengubah penampilan skrin utama, sapu ke bawah dari bahagian atas skrin dan kemudian ketik ikon gear (tetapan).
  2. Navigasi ke Rumah & Jam dalam menu ini dan kemudian ketik Jam.
  3. Anda akan melihat sejumlah kategori yang berlainan di skrin. Ini termasuk Jam Terkini , Moden , Klasik , Main-main , Foto Peribadi , dan Fotografi . Sekiranya itu tidak mencukupi, bagaimana dengan fakta bahawa setiap kategori ini mempunyai lebih banyak pilihan konfigurasi? Sebagai contoh, Klasik kategori dilengkapi dengan 5 pilihan: Zen , Sekolahrumah , Hebat , dan Kaleidoskop . Selain itu, setiap satu daripada 5 akan mengadaptasi latar belakang yang berbeza.
  4. Sekiranya anda mahu skrin utama anda berpegang pada latar belakang tertentu, arahkan ke ikon pensil (edit) dan pilih foto.

Menambah dan Mengeluarkan Foto

Sudah tentu, anda boleh menambah gambar peribadi dan juga membuat tayangan slaid. Namun, anda tidak akan dapat melakukan ini dari Echo Show itu sendiri, walaupun anda menangkap gambar menggunakan kamera depannya. Untuk menambahkan foto tersuai ke perangkat Echo Show, anda harus berlangganan Foto Perdana atau menggunakan aplikasi telefon pintar.

  1. Sekiranya anda ahli Perdana Foto, pergi ke Tetapan di Echo Show anda.
  2. Kemudian ketik Rumah & Jam, dan pilih Jam.
  3. Dari skrin ini, pilih Foto Peribadi, kemudian Latar belakang, dan Foto Perdana. Ini akan mengakses langganan Foto Perdana anda dan membolehkan anda memilih salah satu yang dimuat naik dan menetapkannya sebagai skrin utama di Echo Show anda.

alih keluar gambar dari rancangan echo

  1. Sebagai alternatif, anda boleh menggunakan aplikasi Alexa pada telefon pintar atau tablet anda. Sebaik sahaja anda memasuki Latar belakang menu (seperti yang dijelaskan di atas), pilih Foto Aplikasi Alexa bukannya Foto Perdana.
  2. Sekarang, buka aplikasi Alexa, pergi ke Tetapan, dan pilih Pertunjukan Gema Anda dari senarai. Kemudian, pilih Latar Belakang Skrin Utama dan pilih foto dari telefon anda yang ingin anda muat naik.

Anda tidak dapat membuang foto skrin utama dari Echo Show anda. Yang boleh anda lakukan ialah memilih yang paling asas yang ada. Menghapus foto dari memori telefon anda tidak akan mempengaruhi skrin utama dan membuang foto dari akaun Foto Perdana anda hanya akan meletakkan gambar lalai di Echo Show anda.

Menambah Kad Rumah

Apa itu Kad Rumah Amazon? Pengguna ponsel dan tablet Android mungkin melihat kemiripan dengan widget. Pada dasarnya, Echo Show dilengkapi dengan ciri-ciri yang lebih berguna daripada jam dan latar belakang semata-mata. Dengan Kad Utama, anda dapat menampilkan Pemesejan, Pengingat, Pemberitahuan, Acara Mendatang, Topik Tren, Cuaca, Turun, dan fitur lain di layar utama anda.

Anda dapat mengaturnya agar terus berubah-ubah (jam tidak akan muncul setiap saat) atau muncul setiap kali pemberitahuan tiba. Pergi ke skrin tetapan sekali lagi (ikon gear), diikuti oleh Rumah & Jam, dan cari Kad Rumah ciri dalam senarai. Dari menu ini, anda boleh memilih kad mana yang ingin anda tunjukkan dan bagaimana anda mahu kad tersebut (berterusan atau berdasarkan pemberitahuan).

Mod malam

Nighttime Mode meredupkan paparan Echo Show anda dan menyaring pemberitahuan sehingga tidak mengganggu anda (Anda mungkin sedang tidur atau terlibat dalam aktiviti bilik tidur yang lain, siapa tahu?). Mod Malam diaktifkan dari Rumah & Jam menu.

Memperibadikan Pertunjukan Gema Anda

Seperti yang anda lihat, memperibadikan peranti Echo Show agak mudah dan mudah. Pilih paparan jam, foto latar belakang, Kad Rumah yang diinginkan, seperti yang anda mahukan, dan matikan atau matikan Mode Malam untuk pengalaman pengguna Echo Show yang ideal.

Bagaimana anda memperibadikan pengalaman Echo Show anda? Kad Kediaman kegemaran anda? Adakah anda pernah mengalami masalah sepanjang perjalanan? Kongsi dengan komuniti di bahagian komen di bawah.