Cara Menghilangkan Trend dari Twitter

Sebilangan pengguna suka mengikuti trend di Twitter, sementara yang lain merasa menjengkelkan. Ramai menggunakan platform sebagai sumber berita harian, sementara yang lain berminat dengan topik lain.

Cara Menghilangkan Trend dari Twitter

Sekiranya anda berhenti menonton TV kerana anda tidak berminat dengan selebriti, politik, dan perbincangan gosip, boleh difahami bahawa anda juga tidak mahu melihat topik ini di Twitter. Malangnya, tidak ada pilihan untuk membuang tren Twitter dengan satu klik mudah. Kami akan menunjukkan kepada anda apa yang boleh anda lakukan.

Pilihan 1: Sembunyikan Trend Twitter Secara Automatik

Dalam banyak keadaan, pengguna mengadu bahawa 'Trends for You' sama sekali tidak relevan. Bahagian itu semestinya berinformatif dan menunjukkan tweet yang mungkin anda sukai, dan berdasarkan peristiwa paling hangat yang berlaku di sekitar anda. Twitter percaya bahawa anda tidak boleh ketinggalan! Tetapi bagaimana jika anda tidak berminat?

Lokasi anda dan orang yang anda ikuti mempunyai kesan yang paling besar pada bahagian ‘Trends for You’. Kadang kala, senario ini menjengkelkan. Sekiranya anda menggunakan Twitter untuk berkomunikasi dengan orang di seluruh dunia, anda mungkin tidak berminat dengan drama tempatan yang berlaku di komuniti anda.

Algoritma Twitter tidak sempurna, dan kadangkala terus menunjukkan kepada anda perkara yang tidak berkaitan. Tidak ada yang dapat mengetahui dengan pasti bagaimana ia berfungsi. Namun, ada cara untuk menyembunyikan tweet yang menjengkelkan dan memberi ketenangan fikiran kepada diri sendiri. Inilah cara untuk melakukannya.

  1. Masukkan Twitter dan pergi ke "Tetapan."
  2. Klik pada "Trend untuk Anda."

  3. Di sana, anda akan melihat semua trend yang dicadangkan oleh algoritma Twitter untuk anda. Klik pada "Tunjukkan lebih banyak" pilihan.
  4. Matikan "Trends for You" dengan slaid butang.

Di sana anda memilikinya! Anda tidak akan melihat trend berdasarkan lokasi anda lagi, tetapi anda masih akan melihat trend dunia.

Pilihan 2: Bisukan Tweet Berdasarkan Kata Kunci

Sekiranya anda tidak mahu menyembunyikan semua trend tetapi hanya trend yang tidak anda minati, inilah caranya untuk melakukannya.

  1. Pergi ke "Tetapan" kemudian ke "Bisu" pilihan. Anda boleh mematikan kata kunci tertentu sebagai tambahan kepada pengguna.
  2. Taip perkataan atau frasa yang ingin anda sunyi. Kadang-kadang satu kata kunci tidak mencukupi untuk mematikan semua tweet mengenai topik tertentu. Anda boleh menaip seberapa banyak perkataan yang anda suka.
  3. Pilih berapa lama anda mahu mematikan tweet yang mengandungi kata-kata pilihan anda. Pilihan anda merangkumi satu hari, satu minggu, dan satu bulan. Sudah tentu, jika anda mempunyai cukup, anda juga boleh menyembunyikannya selama-lamanya!

Pilihan 3: Sambungan Chrome untuk Menyembunyikan Trend Twitter

Beberapa tahun yang lalu, terdapat pelanjutan Chrome yang membolehkan anda menyembunyikan tren Twitter. Ia dipanggil 'Sembunyikan Twitter Guff' dan percuma untuk memuat turun. Sekarang, ada pelanjutan berjudul "Sembunyikan Tren Twitter" oleh 'moath.dev.'

Sebagai penutup, Twitter adalah tempat yang bagus untuk bersenang-senang dan mendapat maklumat mengenai peristiwa semasa. Walau bagaimanapun, anda tidak perlu terus mengikuti berita dan hashtag yang tidak anda minati. Kaedah yang dinyatakan di atas adalah salah satu cara untuk menyempitkan apa yang anda lihat di Twitter Trends.