Cara Menghantar Semula Kisah Instagram Orang Lain

Anda mungkin sudah tahu bahawa jika anda ditandai dalam Cerita Instagram, anda akan mendapat pemberitahuan secara automatik. Anda kemudian boleh menyemaknya dan memberi komen atau anda boleh membaginya semula dalam Kisah anda sendiri. Ini adalah bahagian kedua yang kita bahas hari ini. Teruskan membaca untuk mengetahui cara menyiarkan semula Kisah Instagram.

Salah satu peraturan emas di media sosial adalah untuk mem-posting semula barang lama ke tahap minimum. Sebilangan besar rakan anda sudah pernah melihat Cerita dan tidak mahu melihatnya lagi. Sekiranya anda mempunyai rakan yang berbeza atau hanya ingin berteriak sendiri tentang Kisah tersebut, maka tidak ada salahnya dengan repost cepat untuk membagikannya dengan kalangan rakan anda sendiri. Selagi anda tidak melakukannya sepanjang masa dan membuat banyak Cerita anda sendiri serta menyiarkan semula yang lain, rakan anda tidak akan keberatan.

Menyiarkan semula Kisah Instagram

Kemampuan untuk menyiarkan semula Instagram Story secara beransur-ansur dilancarkan di seluruh dunia. Ini adalah kemas kini yang halus dan tidak disedari oleh sebilangan pengguna untuk sementara waktu tetapi kini sudah ada di versi apl anda.

Cara Menghantar Semula Kisah Instagram

Apabila anda diberitahu disebut dalam Kisah Instagram, anda akan melihat pautan ke 'Tambah Ini ke Kisah Anda' di suapan anda.

Buka Cerita dan Kongsi

Pilih pilihan ini dan Cerita akan diimport ke editor Cerita di mana anda boleh menambahkan suntingan anda sendiri sebelum membuat siaran. Nampaknya sama seperti jika anda membuatnya sendiri dan membolehkan anda membuat apa sahaja perubahan yang anda mahukan sebelum menerbitkannya.

Cuba tambahkan mesej anda sendiri atau rasakannya agar tidak menjadi KECUALI yang sama jika anda memposting semula sebahagian besar orang yang sama.

Ketik ikon Pesawat

Anda juga boleh memilih untuk menyiarkan semula Kisah dengan memilih ikon kapal terbang kertas setelah anda berada di dalamnya. Ketuk ikon dan pilih Tambah Pos ke Kisah Anda di tetingkap pop timbul untuk mencapainya.

Profil awam itu juga mempengaruhi sama ada anda boleh melaporkan Cerita atau tidak. Sekiranya poster asal mempunyai akaun awam, anda boleh menyiarkan semula Instagram Story mereka dengan bebas dan rakan anda akan dapat berinteraksi seperti biasa. Sekiranya mereka mempunyai akaun peribadi atau mempunyai akses terhad, anda tidak akan dapat menyiarkannya semula.

Setelah anda menerbitkan, poster asal akan muncul di sebelah kiri dalam ikon kecil. Cerita akan diterbitkan pada suapan anda seperti Kisah anda yang lain dan rakan anda akan dapat memilih ikon poster asal yang akan dihantar ke profil mereka. Selagi profil mereka bersifat umum, rakan anda akan dapat melihat profil mereka dan berinteraksi seperti biasa.

Berkongsi Cerita dalam Mesej Langsung

Sekiranya anda ingin menghantar cerita hanya kepada satu atau beberapa orang, Instagram memberi anda kebebasan untuk melakukannya. Dengan andaian bahawa tetapan privasi mereka tidak menghalangnya, ikuti langkah berikut:

Buka Kisah yang ingin anda siarkan semula

Ketik ikon Pesawat

Lokasi ikon kapal terbang mungkin berbeza bergantung pada OS anda, jadi anda mungkin perlu mencarinya.

Pilih penerima dan ‘Kirim’

Semasa menghantar semula adalah perkara yang baik

Menyiarkan semula karya orang lain di media sosial adalah sesuatu yang harus dilakukan dengan berhati-hati dan dilakukan dengan betul. Instagram menjaga atribusi dengan menambahkan profil pencipta Cerita asal ke repos anda tetapi jika tidak, adalah sopan santun untuk mengaitkannya dengan hashtag atau pautan.

Reposting boleh berguna untuk pengguna individu tetapi juga untuk orang yang mempromosikan diri mereka sendiri, produk atau perkhidmatan mereka, atau perniagaan mereka. Anda hanya perlu melakukannya dengan betul.

Berikut adalah beberapa cara menyiarkan semula boleh menjadi positif:

Mempromosikan acara atau amal tempatan - Tidak ada yang mengira anda menyiarkan semula Kisah Instagram yang mempromosikan acara atau amal tempatan. Selagi anda melakukannya sekali sahaja dan ia memberi nilai tambah kepada organisasi itu.

Memberi petua atau penyelesaian masalah yang berguna - Seperti yang dilakukan oleh TechJunkie di sini, menghantar semula petua untuk menyelesaikan masalah atau menyelesaikan masalah adalah dialu-alukan. Kita semua mempunyai masalah dengan teknologi dan kehidupan seharian sehingga nasihat yang benar-benar bermanfaat biasanya diterima dengan senang hati.

Berkongsi berita menarik, rawak, atau berita terkini - Selagi ia bukan berita palsu atau politik, orang biasanya tidak keberatan anda menyiarkan semula sesuatu yang rawak, menarik, atau melanggar. Cukup selektif dalam apa yang anda hantar dan pastikan ia relevan.

Mempromosikan diri atau produk anda - Anda harus berhati-hati untuk tidak keterlaluan tetapi repost sekali-sekala untuk mempromosikan sesuatu yang anda lakukan atau sesuatu yang dicapai oleh produk atau perkhidmatan anda biasanya diterima dengan baik. Selagi repost seperti ini dikekalkan pada tahap minimum, selalunya ia tidak akan berubah.

Menyiarkan semula Cerita Instagram biasanya baik selagi poster asal tidak keberatan dan relevan dengan orang yang anda kongsikan. Mempromosikan diri anda terlalu kerap dan orang akan cepat mati. Ini bermaksud apabila anda mengeposkan sesuatu yang benar-benar berguna, ia tidak akan mendapat jangkauan yang sepatutnya.

Mengapa saya tidak dapat menyiarkan semula cerita seseorang?

Kemungkinan besar akaun orang itu ditetapkan ke u0022Private.u0022 Sekiranya demikian, ia akan memberi anda mesej yang menyatakan bahawa hanya mereka yang berkawan dengan orang itu yang dapat melihat kandungannya. bahawa aplikasi Instagram anda mempunyai kemas kini terkini. Seperti yang disebutkan di atas, beberapa pengguna tidak mendapat pilihan untuk menyiarkan semula cerita ketika yang lain melakukannya. Dengan mengemas kini aplikasi anda, anda boleh menyiarkan semula.u003cbru003eu003cbru003e Sebab lain mengapa anda tidak dapat menyiarkan semula cerita orang lain ialah Instagram menghalang anda daripada berbuat demikian. Sama ada anda telah melanggar garis panduan komuniti atau kerana sebab lain, anda mungkin ingin menghubungi sokongan Instagram jika anda tidak dapat menyiarkan semula cerita apabila anda tahu anda seharusnya.

Adakah seseorang akan tahu jika saya menyiarkan semula kisah mereka? Walaupun saya menghantarnya dalam DM?

Ya, pengguna akan menerima pemberitahuan bahawa anda telah membagikan kisah mereka. Sebaiknya anda berjumpa dengan seseorang terlebih dahulu melainkan termasuk dalam salah satu kategori yang kami nyatakan di atas.

Bolehkah seseorang melihat bahawa saya melihat kisah Instagram mereka?

Ya. Pencipta boleh mengklik kisah mereka dan su003ca href = u0022 // social.techjunkie.com / lihat-siapa-melihat-instagram-cerita / u0022u003 lihat profil setiap orang yang menontonnya. u003c / au003e